ECU Inleren x18xe1

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) ECU Inleren x18xe1

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18342879
    bartjee1234
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 May 2017

      Hallo leuke mensen van het forum.
      Ik hed een probleempje met de Zafira van mijn zus.
      De ecu is kapot het is een siemens 5wk9 nu heb ik een 2e handse gevonden via de onderdelenlijn en wil deze ecu dus vervangen.
      Helaas wil het niet lukken de motor slaat wel aan maar gaat dan direct weer uit en het motormanegment lampje knippert hevig.
      De ecu moet worden ingeleerd maar dit kan ik niet zelf en heb er geen gereedschap voor en de dealer zegt dat het niet mogelijk is want de 2e hands ecu is niet uitgeleerd.
      Dealer kan het wel doen maar dan kost het 780euro man man man en dat voor een auto die 900euro heeft gekost haha

      Hopelijk is er iemand die mij kan helpen of idd op weg helpen naar een oplossing alternatief.
      Heb wel een bedrijf gevonden die het kan doen maar die zit een uur van mij vandaan en de auto rijdt niet en bovendien lijkt het me heel leuk dit aan de praat te krijgen.
      Ik kan eventueel wel aan het uitlees interface op-com komen.

      Groet Bart

      #18342884
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Ik kan je helpen, ben niet zeker als ik heb tijd. Waar woon je?

        #18342885
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Je had je beter kunnen verdiepen in het vervangen van de ECU. Om deze in te leren moet deze inderdaad vrijgegeven zijn. Is deze dat niet gaat het met reguliere apparatuur zoals OpCom of Tech II niet zomaar lukken.

          Hier op het forum heeft liviu2004 hier wel ervaring mee en kan hij deze vrijgeven of wisselen voor een wel vrijgegeven exemplaar.
          Beste kun je contact opnemen met hem.

          #18342886
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Overigens zijn er voldoende 2e hands ecu’s te krijgen welke wel vrijgegeven zijn.

            #18342890
            bartjee1234
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2017

              Hee bedankt voor de snelle reacties. Super zo een forum!
              Heb Lucius2004 net een privé bericht gestuurd.

              #18342891
              bartjee1234
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 May 2017

                Haasje17 waar kan ik het beste zoeken voor deze vrijgegeven ecutjes?
                En worden ze dan ineens een stuk duurder?
                Ben al een tijdje aan het zoeken maar in de regio Den Haag lijkt het toch lastig om voor een scherpe prijs dit voor elkaar te krijgen.
                Op eBay heb ik wel een paar gezien.
                Ik dacht dat de nummers die op de ecu staan s nummer gelijk moest zijn daarom heb ik deze 2ehands gehaald.
                Achter af had ik me inderdaad beter kunnen verdiepen.

                #18342893
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Je kunt 2 dingen doen, zoeken voor een vrijgegeven of een complete set.
                  dus: ECU Imobilizer en transponderchip.

                  Al met al zal duurder wel meevallen, je hebt nu een kat in de zak gekocht.

                  Waarom denk je dat de andere ecu defect is?

                  #18342899
                  bartjee1234
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2017

                    Uitleest code p0505 icv voltage to hoog.
                    Andere regelklep geprobeerd zonder succes.
                    Oude ecu opengemaakt en er was een soldeer punt los. Weg gebracht om te laten solderen maar ook zonder succes.
                    Het lukte niet om de losse draad weer vast te krijgen aan de printplaat.

                    Ook was het zo dat de storing soms wel en dan weer niet aanwezig was.
                    Toen op het forum gaan lezen en gezien dat die ecutjes met bosjes kapot gaan

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.