ecotec of is het ecopech!!!

Forumindex Forums Modellen Astra ecotec of is het ecopech!!!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225668
    astra-gtc-freak
      Lid sinds:
      3 March 2010

      Hallo allemaal,

      #17725971
      RonaldH
        Lid sinds:
        30 June 2004

        een koppeling is een slijtage onderdeel,net als je remmen en banden ,
        na 118.000 km kan dit gebeuren,ligt ook aan je rijstijl of die van de vorige eigenaar.

        wat betreft je aircopomp en CIM,dat is gewoon pech hebben

        #17725972
        stefanDTI
          Lid sinds:
          10 May 2007

          Dat is klote voor je !
          Vindt het wel erg snel de koppeling en de Airco pomp.

          misschien is de vorige eigenaar er niet zo zuinig mee omgegaan als jij zelf.

          Succes met de problemen.

          #17725973
          TheGeneral
            Lid sinds:
            21 February 2010

            2de hands weetje toch nooit wat je koopt maar als je er zoveel kosten aan heb gehad zou ik er in ieder geval ermee door rijden zoals een koppeling is zoals eerder genoemt een slijtage onderdeel kan gebeuren allleen gevalletje aircopomp is wel jammer voor de rest moet je mazzel hebben met een 2de hands auto en dan haalt het echt niet uit wat voor merk het is en dit alles heeft niks te maken met ecotech of ecopech zoals het weleens genoemd word

            succes in ieder geval

            #17725974
            RonaldH
              Lid sinds:
              30 June 2004

              er rijd hier een astra G met 285.000

              je hebt dus even te gaan :jerry

              #17725975
              tim_j
                Lid sinds:
                4 February 2007

                vorige eigenaar is niet zo zuinig geweest.

                #17725976
                Nick-GSI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  cim is een bekende kwaal van de astra H/zafira B, zelfde geld voor de bobine gallerij.

                  Koppeling is idd slijtage, en mss heeft de vorige eigenaar wel met zijn voet op de koppeling gereden.

                  Airco pomp komt niet zo vaak voor bij een astra H

                  #17725977
                  roelofk
                    Lid sinds:
                    1 October 2007

                    origineel gepost door astra-gtc-freak
                    Hallo allemaal,

                    Ik heb sinds sep 2009 een astra gtc van bj 2005 met een z1.6xep motor met 118.000 km op de teller.
                    Deze beviel tot voor een paar maanden terug zeer goed!
                    Maar de afgelopen tijd behoorlijk wat stukken gehad ondanks dat ik een zeer rustige rijder ben.
                    Tijdens de vakantie 1 op 18.4 gereden.
                    Maar de ellende begon eigenlijk al dit voorjaar met thermostaat stuk en bobbine gallerij stuk beiden gelukkig nog binnen de garantieperiode.
                    Op de terugweg van de vakantie heeft de aircopomp het begeven koste 569,57.
                    Nog geen week later een storing in het dashboard dit moeten ze nog uitzoeken wat het precies is maar naar alle waarschijnlijkheid de CIM die vervangen moet worden.
                    En tot overmaat van ramp heeft vandaag ook nog eens de koppeling het begeven:cry.
                    Hij staat nu in de garage koppelingsplaat met drukgroep en druklager set zit op net iets meer dan 700,- euro en dan komt de mantage nog van dit hele gebeuren 4a 5uur arbeidsloon wat ook nog zeker zo’n 300,- euro gaat kosten (en dan zijn ze nog erg coulant met het uurloon bij de garage)
                    Conclusie ik ben zeer ontevreden over mijn astra gtc!
                    Zijn hier meer mensen die zoveel pech hebben met een opel van net 5jaar oud met net iets meer dan een ton op de teller!
                    Ik zit er namelijk zeer sterk aan te denken om weer terug te vallen op m’n oude merk en dat is een volkswagen.
                    Wat ik eigenlijk wel jammer vind want ik vind een astra gtc een erg mooie wagen en als hij niet stuk is ook nog eens erg fijn rijden.
                    Alleen al die kosten die lopen nu toch wel echt de spuigaten uit.

                    Groeten Michel.

                    Nu krijgen we dat volkswagen verhaal weer “Ik neig weer naar volkswagen te gaan” Alsof die auto’s nooit pech hebben, kom op man er zijn meer merken op de wereld dan alleen volkswagen!! Ik kan hier af en toe zo moe van worden :fy1:fy1:swear:puke

                    #17725978
                    coupeturbo
                      Lid sinds:
                      30 July 2010

                      pff heb 2 polo,s gehad 6n en 6n2

                      toen ik op zoek was naar een 6n2 probeer maar is een goeie te vinden allemaal de bakken naar de klote

                      #17725979
                      asconahobbyist
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 June 2008

                        maatje van mij had een Tigra A en daar heeft ie heel veel ellende mee gehad,dus hij een “degelijke” Volkswagen gekocht,een Golf 4 2.0 uit 2001,netjes van de 1e eigenaar,85.000 km gelopen.
                        Wat heeft ie de tigra gemist zeg! Werkelijk alles ging stuk aan de golf,raammechaniek,ecu,versnellingsbak gat in,stroring hier,storing daar!
                        en de golf dronk ook nog een litertje olie op de 1200 km,nee hij is klaar met VW,overigens rijdt ie nu Mazda6.
                        Een ander maatje van mij reed ooit Kadett,later Astra F (92er) en hij liep te mopperen over roest,dus hij een Golf gekocht ,want die roesten niet zei hij.
                        Het was een Golf 3 GTI van 1996,bij de eerste APK ,de golf was toen 11 jaar oud,afgekeurd! dorpels links én rechts van voor tot achter verrot!
                        Daar stond ík zelfs van te kijken.
                        Dus tsja,VW? ik zou t niet doen

                        #17725980
                        Basgsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          scheelt ook bij VW dat na 150.000 bijna elke acc. systeem kapot gaat en compleet dashboard eruit moet, ja die vw;s zijn degelijk….

                          Bij ons rijden een aantal vw’s in de lease maar reparaties zijn best veel nodig, ga niet zeggen dat opel minder problemen heeft, maar vw is zeker niet degelijker. Vorige maand bij toouran tdi het vliegwiel in 20 stukken geknapt, was ook een leuke reparatie;)

                          #17725981
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Wat was er precies met je koppeling? Trilde deze heel erg bij het opkomen? Mocht dit het geval zijn dan zal ik eerst maar eens in overleg gaan met opel, want dit kan een fabricage fout zijn! Was toendertijd bij mijn ouders astra station ook zo. Er is toen een gemodificeerde drukgroep, lager en koppeling ingekomen van een 1.8. Dit is toen vervangen omdat veel astra’s en zafira’s uit 2005 en 2006 met dit probleem zaten. Bleek achteraf een fabrieksfout te zitten in de koppeling.

                            #17725982
                            Laagvlieger
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              * Thermostaat…. is een soort slijtagedeel,
                              * Bobinebrug…… is pech. een enkeling heeft hier last van.
                              * Aircopomp…….. Pech. Misschien te lang droog gestaan door vorige eigenaar. Kan gebeuren.
                              * Storing dashboard. Vage klacht. Kan ik niets over zeggen zonder verdere info. CIM problemen zijn ondertussen wel redelijk opgelost.
                              * Koppeling……..Slijtagedeel. Afhankelijk van het gebruik.

                              Heb zelf ook een GTC met Z16XEP. Het is een superfijne en degelijke auto. Het overstappen naar een ander merk zoals bv VW schiet je echt niets mee op.

                              Waarom? Denk je dat Opel zelf b.v. een aircopomp maakt? Nee dat doet een toeleverancier. En aan wie levert die toeleverancier ook? Aan VW en alle andere europese merken.
                              Daar kun je dus precies hetzelfde probleem krijgen!

                              #17725983
                              astra-gtc-freak
                                Lid sinds:
                                3 March 2010

                                dus

                                #17725984
                                Fearless
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 January 2005

                                  Aircopomp zal over het algemeen alleen drooglopen en kapot gaan, doordat er geen vulling meer in zit.

                                  Kan natuurlijk ook zijn dat je bent opgelicht bij de garage…

                                  Heb het vaker gezien, dat er een nieuwe pomp gemonteerd word terwijl er alleen maar ergens een lekje zit.
                                  Want dan verdienen ze toch weer wat he:vertag

                                  De nieuwe opels hebben allemaal wel wat, koppelingen daar in tegen ben ik nog niet veel tegen gekomen. Dat ligt ook meer aan de bestuurder/vorige eigenaar. Al weet ik wel dat de 2 delige vliegwielen op sommige motoren echt ruk zijn. Al ben ik die op een opel nog niet tegen gekomen.

                                  Terug gaan naar Vw is een leuke optie, maar zelfs de nieuwere Vw’s hebben rare dingen wat kapot gaat…..
                                  Het lijkt wel alsof ze de auto’s tegenwoordig zo maken dat de dealer er de 1e jaren nog lekker op door kan verdienen. Qua reparaties dan….want echt de stomste dingen gaan kapot.

                                  #17725985
                                  astra-gtc-freak
                                    Lid sinds:
                                    3 March 2010

                                    De airco pomp ben ik zelf bij geweest tijdens de controlen, die overgens tijdens de vakantie al een vreemd geluid maakte voordat hij niks meer deed.
                                    Ze hebben als eerste gekeken hoeveel druk er op het systeem zat dat was 5bar daarna gekeken hoeveel gas er nog in het systeem zat dat was ruim voldoende om goed te kunnen werken, er kwam 435gram uit.
                                    Maar de pomp bouwde geen druk meer op.
                                    Nieuwe ruilpomp geplaatst en het probleem was opgelost.

                                    #17725986
                                    stefanDTI
                                      Lid sinds:
                                      10 May 2007

                                      de astra g 2.0dtl van m’n werk liep in drie jaar tijd 620.000km met nagenoeg geen problemen dus het kan wel

                                      Slik ik heb mijn astra G 2,0DTi met 254.000km verkocht , dus ik had er nog makkelijk mee door kunnen rijden.
                                      Top motors dus mits de brandstofpomp niet kapot gaat.

                                      #17725987
                                      Laagvlieger
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        En de brandstofpomp heb je grotendeels zelf in de hand door regelmatig het brandstoffilter te vervangen en het reservoir schoon te maken!!!

                                        En antwoord op de vraag waarom er zoveel kapot gaat tegenwoordig?
                                        Dat is puur prijs!
                                        Opel ( en alle andere europese fabrikanten) moeten zo goedkoop mogelijk produceren. Want helaas hebben we koreanen die de markt een beetje verzieken. En de consument kijkt grotendeels naar de prijs. Minder naar kwaliteit…..
                                        En dat is jammer.

                                        #17725988
                                        TheGeneral
                                          Lid sinds:
                                          21 February 2010

                                          origineel gepost door roelofk

                                          origineel gepost door astra-gtc-freak
                                          Hallo allemaal,

                                          Ik heb sinds sep 2009 een astra gtc van bj 2005 met een z1.6xep motor met 118.000 km op de teller.
                                          Deze beviel tot voor een paar maanden terug zeer goed!
                                          Maar de afgelopen tijd behoorlijk wat stukken gehad ondanks dat ik een zeer rustige rijder ben.
                                          Tijdens de vakantie 1 op 18.4 gereden.
                                          Maar de ellende begon eigenlijk al dit voorjaar met thermostaat stuk en bobbine gallerij stuk beiden gelukkig nog binnen de garantieperiode.
                                          Op de terugweg van de vakantie heeft de aircopomp het begeven koste 569,57.
                                          Nog geen week later een storing in het dashboard dit moeten ze nog uitzoeken wat het precies is maar naar alle waarschijnlijkheid de CIM die vervangen moet worden.
                                          En tot overmaat van ramp heeft vandaag ook nog eens de koppeling het begeven:cry.
                                          Hij staat nu in de garage koppelingsplaat met drukgroep en druklager set zit op net iets meer dan 700,- euro en dan komt de mantage nog van dit hele gebeuren 4a 5uur arbeidsloon wat ook nog zeker zo’n 300,- euro gaat kosten (en dan zijn ze nog erg coulant met het uurloon bij de garage)
                                          Conclusie ik ben zeer ontevreden over mijn astra gtc!
                                          Zijn hier meer mensen die zoveel pech hebben met een opel van net 5jaar oud met net iets meer dan een ton op de teller!
                                          Ik zit er namelijk zeer sterk aan te denken om weer terug te vallen op m’n oude merk en dat is een volkswagen.
                                          Wat ik eigenlijk wel jammer vind want ik vind een astra gtc een erg mooie wagen en als hij niet stuk is ook nog eens erg fijn rijden.
                                          Alleen al die kosten die lopen nu toch wel echt de spuigaten uit.

                                          Groeten Michel.

                                          Nu krijgen we dat volkswagen verhaal weer “Ik neig weer naar volkswagen te gaan” Alsof die auto’s nooit pech hebben, kom op man er zijn meer merken op de wereld dan alleen volkswagen!! Ik kan hier af en toe zo moe van worden :fy1:fy1:swear:puke

                                          Daar weet ik alles van daarom voor mij nooit meer zo een hitlerfiets:fy1

                                          #17725989
                                          Astra_DLS
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 March 2008

                                            Astra G met 278 DKM op de teller.. Moet zeggen dat ik wel veel onderhoud aan de auto doe en er zuinig mee ben. Aircopomp en koppeling etc, zijn bij mij nog niet kapot gegaan en volgens de historie van de auto is dit nog niet vervangen.

                                            #17725990
                                            Alper
                                              Lid sinds:
                                              22 April 2010

                                              Welkom astra gtc freak in mijn wereld of ons kwaal wereld.

                                              Ik heb zelfde zooi bij mn astra.. Bobinebrug, thermostaat, stuurhuis nu de dyanmo:D wordt nog eens leuk. ecotech is goed alleen de onderdelen zijn pech.

                                              #17725991
                                              astra-gtc-freak
                                                Lid sinds:
                                                3 March 2010

                                                Idd welkom Alper.

                                                #17725992
                                                Laagvlieger
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  Koppelingen zijn behoorlijk probleemloos. Echt waar.
                                                  Maar wat is er kapot dan aan?
                                                  Trillen komt voor bij de Z16XEP.
                                                  Maar verslijten………neej echt niet.
                                                  Of je moet constant met de voet erop rijden

                                                  #17725993
                                                  robert_corsa
                                                    Lid sinds:
                                                    16 May 2009

                                                    net hoe je rijd met je auto, als je vaak een zware aanhangwagen, caravan trekt, en je rijd op de koppeling, dan heb hij veel te lijden. bij mijn corsa was hij ook stuk met een ton. mijn vaders mitsubishi carisma ook met een ton. alleen die carisma’s hebben verdorrie nooit wat, de vorgie carisma van mij pa heb hij in 5 jaar tijd enkel andere banden en raammechanisme in moeten zetten, in de carima waar hij nu al 4.5 jaar in rijd enkel een koppeling. mankeert nooit wat aan die auto’s.

                                                    rijd zelf inmiddels 1 jaar opel astra g 1.6 8v. z1.6se 20 000 km verder, en nog niets mee gehad.

                                                    moet vrijdag wel te apk, zal mij benieuwen.

                                                    je kan gewoon pech hebben met een auto, je weet nooit wat je koopt, daarom koop ik altijd bij een opel dealer, bekijk ik de onderhouds geschiedenis, en spreek de monteurs over de auto.

                                                    de vorige eigenaar had de remmen voor en achter vervangen, banden voor, uitlaat van voor tot achter en grote beurt laten doen, vlak voor hij hem wegdeed. perfect dus:wors

                                                    #17725994
                                                    astra-gtc-freak
                                                      Lid sinds:
                                                      3 March 2010
                                                      Quote:
                                                      origineel gepost door robert_corsa
                                                      net hoe je rijd met je auto, als je vaak een zware aanhangwagen, caravan trekt, en je rijd op de koppeling, dan heb hij veel te lijden. bij mijn corsa was hij ook stuk met een ton. mijn vaders mitsubishi carisma ook met een ton. alleen die carisma’s hebben verdorrie nooit wat, de vorgie carisma van mij pa heb hij in 5 jaar tijd enkel andere banden en raammechanisme in moeten zetten, in de carima waar hij nu al 4.5 jaar in rijd enkel een koppeling. mankeert nooit wat aan die auto’s.

                                                      rijd zelf inmiddels 1 jaar opel astra g 1.6 8v. z1.6se 20 000 km verder, en nog niets mee gehad.

                                                      moet vrijdag wel te apk, zal mij benieuwen.

                                                      je kan gewoon pech hebben met een auto, je weet nooit wat je koopt, daarom koop ik altijd bij een opel dealer, bekijk ik de onderhouds geschiedenis, en spreek de monteurs over de auto.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.