Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › ecotec motor opel corsa gsi
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 februari 2008 om 17:55 #17206652
he mensen
ff voorstellen ik ben mario
ik heb een vraag over de ecotec motor van de opel corsa b gsi de ene zegt dat ze slecht zijn en de ander zegt ze zijn gewoon goed .
wat weten jullie er van??grs mario
13 februari 2008 om 18:15 #17391178Ik geloof echt niet dat ze slecht zijn!! Elke auto en/of motor heeft wel zijn euvels.
Waar je bij deze motor heel goed op moet letten is de vervanging van de dis. riem, en de looprol en spanrol zeker ook meevervangen. Is heel belangerijk!!! Vervangen om de 60.000 km.Verder willen ze nog wel eens wat olie verbruiken, en komt het tikken van kleppen regelmatig voor.
We hebben zelf een tigra 1.6 16v ecotec, en tot dusver nog geen problemen mee gehad.
17 februari 2008 om 15:52 #17391179Het is opzich een goede motor.
en zoals iedere motor heeft deze zijn nukken helaas.
Vaak zijn deze motoren slecht, maar dat licht meestal aan de bestuurder.
Niet warm rijden en zo.
puntjes C16XE 109pk: Corsa-B GSi tot +/- ’96
* Olieverbruik:
– Via Zuigers / Cilinders: Niet kopen
Controleren: warm stationair laten draaien, olie dop los draaien en laten liggenBlijft ie stil liggen is er weinig aan de hand.
beweegt de dop, heeft de motor lekkage van compressie naar oliecarter,
dan is het wijs de auto niet te kopen, motor versleten– Via kleprubbertjes
Kan ie oud mee worden, is niet ernstig
Vervangen kleprubertjes zal dit verhelpen (grote ingreep)
* Slecht lopen, elektronica problemen
– Sensor storingen:
Kan aan een sensor liggen
Kan aan een Draadboom liggen
Helaas komt dat laatste vaak voor bij de C16XE
puntjes X16XE 106pk:
Zelfde als boven
Extra punten:
EGR Klep: Deze gaat helaas vaak stuk.
Willem
6 januari 2009 om 20:18 #17391180ik wil nog wat toevoegen bij een c16xe
wil het luchtmassa meter nog wel is kapotgaanen bij dit type blok is ie niet goed koop
349 euro bij dealer om precies te zijn
6 januari 2009 om 23:08 #17391181neej de LMM gaat niet zomaar kapot maar verliest langzaam zijn kracht
doordat er op dat gevoelige draadje langzaam een lichte laag spul komt waardoor ie de waardes minder goed gaat doorgeven wat resulteert in een slechter lopende motermijne gebruikt ook olie maar ding draait nog steeds gewoon blijven voeren
230.000 km and keeps on going0
ding haalt makkelijk de 300.000 tenminste als je hem goed warm rijd voor je op het gas gaatmaar goed dat lijkt me logisch
7 januari 2009 om 17:09 #17391182ja dat is toch niet goed als ie langzaam zijn kracht verliest
ofniet soms
en als je hem schoonmaakt gaat het even goed
en heb je het zelfde probleem weer
x16xe is beter
vind ik
:jerry
die heeft namelijk geen lucht massa meter7 januari 2009 om 17:44 #17391183ik geef je gelijk tis niet goed dat het langzaam minder word
de C16xe is BETER :wub
vind ik
wel es niet es :P:P:P
want de C heeft geen egr :P:P:P:
7 januari 2009 om 23:25 #17391184Een C16XE is wat zenuwachtiger in gedrag. maar heeft wel meer kracht bij lage toeren.
de X16XE loopt soepeler, maar weinig kracht onderin toeren.
tis een beetje het een op het ander.
ze zijn bijde niet slecht, en hebben mechanisch een gelijke kwaliteit
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.