Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › eco pech y22xe omega b2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2011 om 22:50 #17230717
hallo mensen
ik ben sinds kort een gelukkige eigenaar van een dikke omega b facelift. maar vorige week van de pret er alweer af. het volgende is gebeurd.
ik maakte een bocht vervolgens liep hij op 3 poten:
bij de bobine zat meer olie dan in het blok geloof ik dus kleppen deksel pakking lek.
kleppen deksel eraf en ja het was een zwembad voor de bougies en bobine.
alles mooi schoon gemaakt
– nieuwe pakking
– nieuwe bougies
nog niet goed
-nieuwe bobine
nog niet goedslang van de gas klep eraf gehaald en ja helemaal onder de olie de motor zuigt olie aan i.p.v. lucht.
bougies blijven nat worden aan de onderkant. en als ik de gasklep open druk dan zie ik er ook een plasje liggen.als ik de auto gas geef dan komt er een harde getik uit de motor zelf denk ik zuigers of zo.
monteurs zeggen duur geintje beter nieuwe blok.
ik heb nog geen compressie test gedaan. maandag pas
146.000 gelopen bj2000 en ik kan niet meer terug naar die turk van wie ik hem heb gekocht want ik heb hem zonder garantie gekocht maar daar ben ik nog niet klaar mee :)
8 januari 2011 om 23:46 #17792200pff kan zo 123 van alles zijn doe eerst is een compressie test.
kan maar zo zijn dat er inderdaad wat met een zuiger aan de hand is.
al geprobeerd via bougie gat te kijken en dan motor langzaam met de hand draaien?8 januari 2011 om 23:57 #17792201alle 4 bougies eruit gehaalt vervolgens 5sec gestart kwam geen olie uit sputteren geloof ik. ik vermoet dat het iets makkelijks is en anders blok vervangen in england 500euro met 84000 op de teller
9 januari 2011 om 15:13 #17792202dit is niet de mijne maar hij maakt exact het zelfde geluid
9 januari 2011 om 15:18 #17792203trek je carter is open zit je aanzuigbuis niet verstopt van je olie pomp??
9 januari 2011 om 19:32 #17792204maandag laat ik iemand er even aandachtig na kijken ik moet effe informatie winnen van mogelijke oorzaken zodat ik de monteur kan confronteren met de mogelijke fouten.
want anders zegt toch iedereen motor stuk motor stuk.
alles wat aan reparatie meer dan 400 tot 500 euro kost dan gooi ik er wel een nieuwe blok in maar dan wil ik zeker weten dat het iets groots is en niet iets kleins blijkt te zijn.
ik ben geen monteur maar wel een smiecht die dingen heel goed kan uitdenken hahahaha.ik kan niet meer w8ten op maandag
10 januari 2011 om 17:32 #17792205ik heb een filmpje gemaakt met een paar aanwijzingen
moet nog verwerkt worden door youtube
nu binnen 3uur10 januari 2011 om 18:08 #17792206Het lijkt erop alsof je carter aanzuigbuis ergens lek is of dat je carterontluchting verstopt zit en er te weinig olie bij de kleppen komt.
10 januari 2011 om 18:30 #17792207tja, klinkt als bovenin het blok
als de stoters blijven hangen kan ie ook op 3cilinders gaan lopen.
Willem
13 januari 2011 om 16:18 #17792208volgens mij duwt 1 cilinder gewoon al zijn compressie het carter in. laat hem eens compressietesten, lijkt net alsof er een scheur of gat in een zuiger zit..
13 januari 2011 om 16:36 #17792209als cilinder 1 die is die het dichs bij zit bij de distributie
dan kan dat kloppen want die bougie die word ook goed nat de 2de minder 3 en 4 geloof ik helemaal niet
zaterdag aanstaande kan ik bij een maat langs komen voor een gratis compressietest
krap budget :)
14 januari 2011 om 20:30 #17792210vermoed dat het inderdaad uitloopt op 1 cilinder die niet meer wee werkt.
Willem
15 januari 2011 om 16:47 #17792211compressie test
1ste =13 bar
2de = 11bar
3de = 1.5bar
4de had ik de hoop al opgegeven -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.