ECC werkt niet meer HELP

Forumindex Forums Modellen Corsa ECC werkt niet meer HELP

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    miniminis

Hallo allemaal, ik ben Miniminis en heb onlangs een Opel Corsa D Sport 1.2 uit 2007 gekocht.

Vandaag vond ik het vreemd dat het erg warm bleef in de auto. Ik ben op onderzoek uit gegaan en blijkt dat er geen lucht in de auto wordt geblazen. Ik heb alle zekeringen nagekeken (deze waren allemaal goed). Hierna ben ik gaan rondspeuren op het internet en ben ik erachter gekomen dat de kachel niet meer blaast. Bij het rijden komt er wel wat lucht uit de rooster (vermoedt dat dit door het rijden komt) en de lucht is dan ijskoud of bloedheet als je dat zo instelt. Ik heb het vermoeden dat de aircopomp zelf nog prima is maar dat er iets met de luchtpomp aan de hand is. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Gister deed alles het nog prima zonder probleem en vandaag bij het starten ineens niks meer!

liviu2004
      Deelnemer

Do you have climate control or just normal airco?

miniminis

Climatecontrol

lebragard
          Deelnemer

Dit komt van het forum Corsa D drivers, hopelijk heb je er wat aan.
            Ook persoonlijke tip, laat je interieur filter nazien/vervangen.

Re: standenknop kachel werkt niet meer.
            Berichtdoor Stornie » 04 Nov 2012 15:32

Thom schreef:
            Terugroep actie is alleen met ecc. Dan moet dashboard eruit wat overigens bij corsa d niks voorstelt. Dus als je ecc hebt zou ik naar de dealer gaan heb je normale bediening kun je de radio demonteren en met je vingers voelen achter het kachel bedieningspaneel of de kabels vastzitten en bewegen als je aan de knoppen draait. Kabels kunnen losgeschoten zijn waardoor kleppen van je luchtkanalen niet bediend worden. Corsas waarbij de airbags ooit geploft zijn hebben hier ook last van weet ik inmiddels uit ervaring :lol:

Daarom vroeg ik ook of hij ECC had.

Bij mij is ook het hele dashboard eruit geweest, want ik vond ook ooit zo’n radertje onder de stoel…

miniminis

Bij mij is er niks uit gekomen, van het een op het andere moment deed hij niks meer. Ik zal morgen
              Proberen of dat werkt. In ieder geval al bedankt!

Famempeters

Systeem gewoon te weinig vloeistof/druk ????? dat eerst controleren voor je grote verbouwingen gaat doen .
                en dan maakt het niet uit Airco is Airco te weinig koel middel of leeg dan doet hij niks meer kan zo ineens maar over zijn ,, normaal om de 2 of 3 jaar laten controleren .

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.