Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › ECC verwamt niet Vectra X2.5XE 2000
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 mei 2013 om 19:56 #17258110
De ECC van mijn Vectra X2.5XE werkt keurig alleen verwarmd hij niet.
Ik heb de auto sinds kort en niet eerder de verwarming nodig gehad maar ik kwam er gister achter dat hij geen warme lucht blaast.
Ook niet lauw helemaal koud!!Wat heb ik gecontroleerd;
– Uitgelezen op foutcodes via op-com, geen foutcodes
– De slangen naar de verwarmings radiateur worden warm/ heet
– De ECC gereset, geen resultaatNu rest me alleen nog maar het dashboard uit elkaar te halen, maar voordat ik dat ga doen zou ik graag een paar tips krijgen waarop te letten ;) Heeft een Vectra met ECC ook nog kabels die de kleppen bedienen of gaat dat met stappenmotoren?
Hoe krijg ik het ECC paneel uit het dashboard zonder de boel te beschadigen?
Bedankt alvast voor jullie hulp
27 mei 2013 om 06:05 #18147163Alles werkt via stappen motoren.
Het paneel kan je los klikken.
Vergt wel wat kracht hij zit goed vast namelijk.Daarna kan je de bediening los halen.
Maar daar achter zie je niet veel.27 mei 2013 om 09:43 #18147164@gjkuiper wrote:
De ECC van mijn Vectra X2.5XE werkt keurig alleen verwarmd hij niet.
Ik heb de auto sinds kort en niet eerder de verwarming nodig gehad maar ik kwam er gister achter dat hij geen warme lucht blaast.
Ook niet lauw helemaal koud!!Wat heb ik gecontroleerd;
– Uitgelezen op foutcodes via op-com, geen foutcodes
– De slangen naar de verwarmings radiateur worden warm/ heet
– De ECC gereset, geen resultaatNu rest me alleen nog maar het dashboard uit elkaar te halen, maar voordat ik dat ga doen zou ik graag een paar tips krijgen waarop te letten ;) Heeft een Vectra met ECC ook nog kabels die de kleppen bedienen of gaat dat met stappenmotoren?
Hoe krijg ik het ECC paneel uit het dashboard zonder de boel te beschadigen?
Bedankt alvast voor jullie hulp
heb je de temperatuur ook al echt op HI gezet ipv een hogere waarde??
is je buiten temperatuur meter nog in orde??
27 mei 2013 om 10:28 #18147162Ik heb hem inderdaad op HI gezet. Gaat als een gek blazen, maar blijft koud.
Temp. sensor buiten geeft reele waardes aan, vanmorgen display b.v. 11 graden ( via OP-com weinig afwijking) en de sensor in de auto voor de cabine temp. was gisteravond 16 graden ( via op-com).Het rare is dat hij helemaal niets doet. Het lijkt wel of de verwarmings klep niet bedient wordt of iets dergelijks.
Ik zie ook veel vacuum slangen lopen misschien dat daar iets mee is. Ook zie ik via op-com de kleppen bewegen ( verschillende percentages) waardoor de illusie wordt gewekt dat alle kleppen bediend worden.
Mijn conclusie een mechanische overbrenging is kapot. Maar ik hoor graag alternatieven:)voorzover bedankt!
28 mei 2013 om 20:14 #18147165Die kans is serieus aanwezig.
Deze kan je aansturen met de opcom, kan je kijken of je m hoort verstellen..
heb je ook de slangen DIRECT op de kachelradiateur gevoeld, het kan zomaar zijn dat de 3wegklep blijft hangen in de motorruimte.
Willem
28 mei 2013 om 20:56 #18147166via Op-com inderdaad de verwarmingsklep kunnen bedienen, maar of er echt wat gebeurd……ik hoor de motoren wel lopen.
Ik heb de slangen vastgepakt op het punt vlak voordat ze schutbord ingaan.
Ok, de driewegklep!
Ik heb wel gekeken of alle slangen vast zaten, maar is er nog een andere manier om de driewegklep te testen?Het wordt zaterdag zoeken en mogelijke oorzaken afstrepen vrees ik.. beginnen met het makkelijkste :D
28 mei 2013 om 20:59 #18147167enkel voelen of BIJDE!! slangen die het schutbord in gaan bij bedrijfswarme motor even HEET!! zijn, dus niet lauw…
Willem
28 mei 2013 om 21:11 #18147168OK, morgen met warme motor even voelen of beide slangen heet zijn.
Regelt de driewegklep de vloeistof stroom door de kachel radiateur?
Wel blijft het raar dat de kachel helemaal niets doet ook niet een beetje lauw..
Bedankt tot zover!28 mei 2013 om 21:19 #18147169jup, die gaat enkel dicht bij de stand LO
Willem
28 mei 2013 om 21:20 #18147170Top tip! bedankt
is toch handig zo’n forum :thumb
28 mei 2013 om 21:38 #18147171Gewoon op HI zetten.. zit je altijd goed…
Mijn B2 Caravan V6 met ECC word trouwens loeiheet als het moet, nu nog koud :vertag (moet de airco nog laten vullen)
Willem
17 juni 2013 om 16:26 #18147172Opgelost!!
Het heeft een halve zaterdag gekost, maar resultaat!
Het plastic borgpennetje was afgebroken van de stelmotor die verwarmingsklep bedient.
Hij wordt weer heerlijk warm. Niet dat het nodig was maar toch:)Dit plastic clipje besteld bij de Opel voor 1.20 euro.
Tot die tijd werkt de cv van de achterklep niet. Daar heb ik even dit clipje “geleend”Bedankt voor de reacties
18 juni 2013 om 13:14 #18147173haha ook een oplossing..
Oja, de mijne word ook weer KOUD!!! Bibber Bibber… (laten vullen)
Willem
18 juni 2013 om 14:38 #18147174Dat heb je met dit weer zeker nodig een heerlijk koude airco.
Jij kan weer genieten van je mooie vectra
20 juli 2015 om 20:17 #18147175Ik heb hetzelfde met mijn Vectra uit 1999.Is een Sport Edition 1.6 16V
Ook mijn kachel wordt niet warm,wat ik ook doe.
Zijn er ook foto’s van van waar je moet voelen,welke slangen dat zijn en van die klep?
Is best irritant dat ie alleen maar koude lucht geeft. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.