ECC opelvectra b2 2.0 16v

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum ECC opelvectra b2 2.0 16v

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250279
    chocolero
      Lid sinds:
      22 June 2012

      Hallo Leden,

      Waarschjinlijk is deze topic al aan de orde geweest, maar omdat ik nieuw ben heb ik dit niet meegekregen.
      ik heb bij mijn vorige auto,s altijd gewone airco gehad en dit is niet zo moeilijk qua bediening c.q onderhoud.
      Bij de ECC hoor ik verschillende meningen nl sommige zeggen je moet het altijd aan laten staan ongeacht de afstand, en de anderen zeggen je moet het alleen aanzetten bij lange afstanden. mijn vraag is wat is wijsheid?
      En by the way kan iemand mij ook vertellen hoe je foto,s op site kan plaatsen?
      Alvast bedankt voor de medewerking en een goed weekend voor iedereen :D

      #18044486
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        @chocolero wrote:

        Hallo Leden,

        Waarschjinlijk is deze topic al aan de orde geweest, maar omdat ik nieuw ben heb ik dit niet meegekregen.
        ik heb bij mijn vorige auto,s altijd gewone airco gehad en dit is niet zo moeilijk qua bediening c.q onderhoud.
        Bij de ECC hoor ik verschillende meningen nl sommige zeggen je moet het altijd aan laten staan ongeacht de afstand, en de anderen zeggen je moet het alleen aanzetten bij lange afstanden. mijn vraag is wat is wijsheid?
        En by the way kan iemand mij ook vertellen hoe je foto,s op site kan plaatsen?
        Alvast bedankt voor de medewerking en een goed weekend voor iedereen :D

        bij onze vec staat de ecc altijd aan
        (mits de motor loopt :D ;) )

        foto,s kun je uploaden via b,v
        photobucket.com

        zodra de foto,s daar in je eigen album staan
        hebben ze een img code
        die kun je hierheen copieeren en dan is t plaatje voor iedereen zichtbaar

        je kunt gewoon n gratis acount aanmaken daar ;)

        #18044487
        sw_reijnders
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2005

          ja de mijne staat ook ALTIJD aan (heb ook ECC)
          maar dat is ook zodra je de motor start, staat automatisch de airco aan.

          heb ook het idee dat het beter is voor de airco, dan smeert tie namelijk de hele boel altijd door enzo want bij het Koudemiddel zit ook smeermiddel.
          laatst mijn airco een beurtje gegeven.
          Ik heb er zelf de laatste 4 jaar niks aan gedaan en ik vermoed de vorige bejaarde Misbruiker ook niet voor een lange periode.
          En er ging maar 120 gram R134a bij en er hoort 900 gram in.

          #18044488
          chocolero
            Lid sinds:
            22 June 2012

            Ok is mij helemaal duidelijk zal voortaan gewoon aanlaten thx :thumb

            #18044489
            sw_reijnders
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 October 2005

              tja wat ik zei in de mijne ging maar 120g bij en een aircoboer vind volgens mij een verlies van 10% per jaar nog normaal.
              dan vind ik dat de mijne het nog erg netjes doet.

              #18044490
              Lemmens
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 October 2005

                Je kan de ECC rustig aan laten staan. ‘m Langere tijd niet gebruiken is hoogstwaarschijnlijk schadelijker dan hem dagelijks gebruiken omdat ie wel gesmeerd moet worden. Volgens de handleiding moet je de ECC/airco ook minimaal 10 minuten per week gebruiken. Enig punt is natuurlijk wel dat ie wat meer verbruikt, maarja, niemand koopt een Vectra omdat ie 1:20 wil rijden. ;)

                Zelf gebruik ik ‘m ook redelijk veel, alleen op heel korte stukjes (< 5 km) laat ik 'm vaak uit omdat ie met name dan de neiging heeft een storing aan te geven. Bij lange afstanden heb ik er nooit last van. :hmmz

                #18044491
                midnight black
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 December 2011

                  tip is misschien wel om de airco paar minuten voor aankomst uit te zetten zodat de verdamper droog geblazen wordt door de rijwind: anders kans op schimmel en vieze lucht.

                  #18044492
                  yentl5552
                    Lid sinds:
                    23 September 2011

                    ECO knopje die zorgt er toch gewoon voor dat de airco alleen aangaat wanneer hij nodig is? zodat er brandstof bespaard word. of schakelt dit de hele airco uit?

                    want ik had vroeger een Sigma en die werkte op de eerste manier.

                    #18044493
                    sw_reijnders
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 October 2005

                      nee

                      Eco AAN is, Airco UIT

                      #18044494
                      speaker
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 March 2007

                        Bij ons staat ie ook altijd aan!

                        @sw_reijnders wrote:

                        nee

                        Eco AAN is, Airco UIT

                        Jep , ‘t is immer ECOnomisch !

                        #18044495
                        yentl5552
                          Lid sinds:
                          23 September 2011

                          stom :jerry

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.