ECC doet niks

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum ECC doet niks

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    zzattack
    Deelnemer

Mijn blazers gaan niet meer aan helaas. Bij het uitzetten van de motor krijg ik 2 streepjes te zien waar normaliter de temperatuur staat. Ook op stand 9 gaan de blazers niet aan, dus waarschijnlijk zijn het niet de transistors op de fan regulator. Kabels van de control unit zitten goed vast. Beste uitlezen, of is er nog een andere waarschijnlijke oorzaak?

svdk20
      Deelnemer

ecc module ofte wel de weerstand.
        je ken dit checken door hem uit te lezen met een opcom of tech2.

arjontje
        Deelnemer

idd uitlezen. maar als de transistoren kapot zijn doet de motor het nog wel op stand 9

svdk20
          Deelnemer

niet als de weerstand volledig door is.
            beide transistors dus. door vocht of ouderdom

zzattack
            Deelnemer

@svdk20 wrote:

niet als de weerstand volledig door is.
              beide transistors dus. door vocht of ouderdom

aha ok, thanks, toch maar ff eruit halen dan morgen, (tenzij iemand omg. eindhoven hem kan uitlezen?) :)

svdk20
              Deelnemer

zal vast wel iemadn in eindhoven een opcom hebben.

kimmiej666
                Deelnemer

Wij werken in Ehv, maar dan zou je bijna stipt 17.00 uur aanwezig moeten zijn voor uitlezen, ivm half uur a 3/4 kwartier reistijd die wij naar huis hebben.

Of je zou keertje hierheen kunnen komen in het weekend (lees: bij Weert in de buurt)

zzattack
                  Deelnemer

hey kimmiej666 dank voor je aanbod, zou volgende week maandag/dinsdag uitkomen? anders is weert ook goed te overzien :)

kimmiej666
                    Deelnemer

Maandag/dinsdag kan sowieso wel om 17.00 uur

En anders ben ik dit weekend zondag eventueel ook thuis, dus dat kan ook evt.

zzattack
                      Deelnemer

Kim heeft hem uitgelezen (bedankt!) en de volgende foutcodes kwamen tevoorschijn:

00025 - Aanjagermotor, spanning laag (Aanwezig)
                        00026 - Aanjagermotor binnen, niet actief (Niet aanwezig)
                        00032 - Probleem in relaiscircuit van aanjager (Aanwezig)

Is dit inderdaad op te lossen door de 2 beruchte transistors te vervangen of ga ik ook een nieuwe printplaat nodig hebben?

svdk20
                        Deelnemer

Ik zou mmdronten ff bellen die hebben die dingen voor 80 euro met garantie.
                          En op de sloop moet je denken aan max 50.
                          De juiste transistor zoeken is kut de meeste zijn te zwak van het zelfde type.
                          Heb bij me zelf 3 verschillende setjes geprobeerd alle 3 binnen een week door gebrand.

zzattack
                          Deelnemer

Thx svdk20, goede tip. Ik heb idd al een tijdje zitten zoeken naar vervangende resistors en dat is geen makkie. Heb wel deze gevonden http://www.voti.nl/winkel/p/T-MJ15004.html” onclick=”window.open(this.href);return false; en voor die paar euro denk ik dat ik het eerst wel ff met deze probeer. Mocht dat snel weer kapot gaan dan ga ik zeker ff bij M&M kijken.

arjontje
                            Deelnemer

Hier kan je ze ook vandaan halen.

http://www.deradiobeurs.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                              Deze zijn van goede kwaliteit. Heb ik ze ook vandaan, nadat bij mij de eerste set kapot ging door mijn fout.

@svdk20 wrote:

Ik zou mmdronten ff bellen die hebben die dingen voor 80 euro met garantie.
                              En op de sloop moet je denken aan max 50.
                              De juiste transistor zoeken is kut de meeste zijn te zwak van het zelfde type.
                              Heb bij me zelf 3 verschillende setjes geprobeerd alle 3 binnen een week door gebrand.

Dan heb je toch iets verkeerd gedaan.
                              De eerste die bij mij door brande, kwam omdat ik de boutjes om de transistor vast te zetten te lang waren.
                              Deze kwam tegen mijn kachelradiator of de verdamper aan.

svdk20
                              Deelnemer

denk dat het verschil ook ligt in de transitors ik had de mijne via ebay en de lokale elektra zaak hier.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.