Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › E+Bkadett, weer met de b kadett begonnen 30/10
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juni 2009 om 12:16 #17480824
ga hem gewoon weer inelkaar zetten met nieuwe klep hoedjes en pakkingen en kijken wat hij dan doet.
had al een ander blok gekocht maar dat bleek een c18xe te zijn dus die is weer terug.16 juni 2009 om 12:46 #17480825ow ik zie het al, dan komt helemaal goed daarzo! mooi project die c20let!
16 juni 2009 om 13:30 #17480826netjes je blok man,
:agent
16 juni 2009 om 16:22 #17480827je moet idd altijd de schalen die bij de kop horen bij elkaar houden..
anders zit t vast.. voor de nokkenassen maakt t niet zoveel uit..
mooi werk!! carillo drijfstangen?? zitten in mijn nieuwe turbo blok ook..
16 juni 2009 om 16:29 #17480828Geert drijfstangen, ik heb ze ook :)
16 juni 2009 om 17:37 #17480829goed bezig leuk dat je eindelijk een topic hebt!
komen er ook z20let injectoren in? dit schijnt de norm te zijn bij een nette c20let :hmmz
16 juni 2009 om 20:20 #17480830drijfstangen zijn merkloos van ebay
ga eerst orgineel rijden tunen komt later wel
16 juni 2009 om 20:46 #17480831ik doel niet op tunen, maar op goede benziene inspuiting.. heb van horen zeggen dat turbo motoren nog al slecht tegen injectoren kunnen die niet goed functioneren.
ik zou zeggen laat de huidige dan goed ultrosoon reinigen en testen op opbrengst ;)
18 juni 2009 om 18:53 #17480832ik zet eerst gewoon de oude er in
19 juni 2009 om 21:02 #17480833update time !!!!:o:angel
19 juni 2009 om 21:47 #17480834Het zag er vanavond allemaal erg netjes uit :)
23 juni 2009 om 09:34 #17480835weer met de kadett bezig geweest.
het blok er uit gehaald en de stuur bekrachtiging die toch niet werkte.
de turbo motor er via de onderkant weer in gezet.
de steunen voor de intercooler had ik een tijd geleden al gelast.
toen had ik ook al een gsi bumper pas gemaakt op de intercooler hij moet alleen nog in kleur.
oude foto’sik had ook al een buis liggen van een calibra voor tussen de intercooler in de inlaat.
paste niet helemaal dus even pas gemaakt de hoek naar boven was niet scherp genoeg en de bocht om de voorbalk heen was te groot en scheef.
en hij past
dit was het eerst weer
23 juni 2009 om 09:42 #17480836goed bezig,
alleen doen een paar foto`s het niet.
23 juni 2009 om 09:47 #17480837waren oude foto’s van een andere site
heb ze al weg gehaald23 juni 2009 om 09:54 #17480838nice….. :)
Lekker bezig
24 juni 2009 om 11:49 #17480839en vriend van mij is gister met de corsa bezig geweest.
we hebben het blok toch maar weer in elkaargezet met nieuwe pakkingen en klep hoedjes.
bij het demonteren van de kop bleek dat de lagerschalen er door elkaar heen in zaten:mad:
ook zaten er al een paar nieuwe kleppen in en zaten van een paar klephoedjes de metalen ringen los in het blok.hij heeft zondermij het blok weer op gebouwd:thumbup heb het al druk zat met de kadett.
bij het voor het eerst starten was ik erbij omdat de multiriem nog bij mij thuis lag, en die ben je dan wel nodig.
hij starte meteen alleen was de benzine slang gaar en spoot de benzine er uit.
naar het monteren van een nieuw stuk slang weer laten lopen en hij rookt weer een stuk minder:D
24 juni 2009 om 12:03 #17480840hij rookt een stuk minder?
eerst ZIEN dan geloven :jerry
7 juli 2009 om 09:41 #17480841ben weer goed bezig geweest
douwnpipe pas gemaakt met kat er aan vast.
de motor ruimte wat netter gemaakt
koelslang probleem tijdelijk opgelost (gaat door de lucht inlaat heen)
tijdelijk de oude bumper er weer onder
en een stukje proef gereden:D
eerst donderdag weer voor de apk.
en daarna weer rustig in rijden. het is wel heel verlijdelijk om het gas eens goed in te trappen. maar dat moet ik de eerste tijd maar even niet doen
7 juli 2009 om 09:44 #17480842AnoniemLid sinds:
1 January 1970Knap werk ziet er zeker goed uit. C20LET blijft standaard of chippen/tunen ?
7 juli 2009 om 09:53 #17480843eerst standaard.
er komt zeker nog een keer een mooi uitlaat spruitstuk ( de orginele ziet er niet uit)dus ook een andere turbo. het gaat mij niet echt om de pk’s maar meer om het uiterlijk.een xe zit tegenwoordig in iedere opel en een let nog niet. een v6 is ook erg mooi maar een let vind ik net iets meer hebben.
8 juli 2009 om 16:09 #17480844ziet er zeker goed uit.. zal ook wel goed lopen..
ik gebruik meestal de originele c20let radiateur,kom je beter weg met je koelslang..
wat ik wel jammer vind is dat je t oude koelvloeistof reservoir hebt laten zitten .. met die bruine kleur..
voor de rest mooi gedaan .. :thumbup:thumbup
8 juli 2009 om 17:13 #17480845Quote:origineel gepost door E+Bkadett
een xe zit tegenwoordig in iedere opel en een let nog niet. een v6 is ook erg mooi maar een let vind ik net iets meer hebben.waar ze ooit een xe ingehangen hebben, hebben ze ook al een let in gehangen hoor.
maar goed bezig met je kadett.
hoe ga je het met de rdw keuring doen, of ga je daar niet voor.
ben benieuwd.groeten.
8 juli 2009 om 19:42 #17480846@gsi-maffia : ik heb 2 nieuwe reservoirs liggen maar elk met 1 aansluiting te weinig , en met 2 kan ik nergens vinden :(
@kadett4x4 : ik zeg c20xe is al zo standaard en let minder;)
ik ga wel voor de rdw keuring , binnenkort even informeren9 juli 2009 om 13:50 #17480847hij heeft weer voor een jaar apk:D
ik ga er morgen gelijk mee naar: Flash days papenburg http://www.corsa-team-ems.de
altijd een leuk opel treffen
9 juli 2009 om 17:03 #17480848hey ik bestel die vaatjes bij opel classic parts..
29 euro het stuk..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.