Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › E+Bkadett, weer met de b kadett begonnen 30/10
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2009 om 08:36 #17209739
naar een tijd op het forum moet het er toch maar van komen.
mijn eigen topic met de verbouwingen.ik zal me eerst even voor stellen ik ben sander oostland en woon in groningen.
ik kocht toen ik 18 was mijn eerste kadett e
dit was een 1.3nb uit 1988 en was toen 10 jaar oud. dit was dus in 1998. hier ga ik nog wel wat foto’s van plaatsen maar die heb ik nu niet bij de hand.toen kocht ik in 2001 mijn eerste kadett 2.0 16v hij was toen verder orgineel.
2 jaar later zag hij er zo uit
-verlaagd
-14″rsl
-astra gsi dak spoiler
-lucht happer op motorkap
-ramen geblindeerd
-voor en achter onder spoiler
-m3 spiegels
-m3 side skirts
enz
toen de wiel randen er wat minder op werden heb ik er kadett c wielranden in gelast.
toen verder gegaan met de bodum
op den duur stond hij er zo bij
na nog veel meer las, plamuur en schuur werk had ik hem klaar om naar de spuiter te gaan
en het resultaat eerst op 17″autostyle velgen
deze vond ik niet mooi aansluiten bij de c kadett wielranden dus moest het wat breder
toen keskin kt 1 gekocht 7.5j et 30voor 9j et 15 achter
ik vond ze toch niet zo mooi en naar lang zoeken vond ik
RH ZW1 8.5j voor 9j achternog een projekt van mij.
(ben bezig met het inbouwen van een 2.0cih motor)ik heb 2 week geleden een corsa b gsi gekocht als dagelijkse auto.
de e kadett zet ik natuurlijk niet zomaar overal neer.zo was de corsa vorige week
7 mei 2009 om 08:47 #174808007 mei 2009 om 08:54 #17480801Mooie Dettjes :kewlpics
Wat dacht je van Focus rs oranje…
Groeten Jeff
7 mei 2009 om 09:03 #17480802Da’s wel mooi met donkere koplampen en zwarte velgen.
7 mei 2009 om 09:15 #174808037 mei 2009 om 11:26 #17480804zeer netjes allemaal.
die booskijkers over je achterlichten kun je problemen mee krijgen.
ik HAD ze ook erop,en kreeg de auto er niet mee goedgekeurt.lampen mogen namelijk per lichtunit maar 25% afgedekt worden.dus niet de hele lamp,maar licht,remlicht,achteruitrijlicht enz.met de nieuwe regels moet er ook een sluitende klep opzitten.dus even de achterklep eraf halen,en keuren is er ook niet meer bij.ik heb geen zin om ieder jaar een andere klep erop te schroeven,dus ik heb ze eraf gehaald.
7 mei 2009 om 12:31 #17480805origineel gepost door carlover
zeer netjes allemaal.die booskijkers over je achterlichten kun je problemen mee krijgen.
ik HAD ze ook erop,en kreeg de auto er niet mee goedgekeurt.lampen mogen namelijk per lichtunit maar 25% afgedekt worden.dus niet de hele lamp,maar licht,remlicht,achteruitrijlicht enz.met de nieuwe regels moet er ook een sluitende klep opzitten.dus even de achterklep eraf halen,en keuren is er ook niet meer bij.ik heb geen zin om ieder jaar een andere klep erop te schroeven,dus ik heb ze eraf gehaald.
als de achterklep met een schakelaar van binnen uit op een normale manier te openen is is dit voor de nieuwe apk geen probleem.
alleen het remlicht (licht bron)word gedeeltelijk afgeschermd zal thuis wel even gaan rekenen voor hoeveel %
de andere licht bronnen zitten naast de veerlenging en lijkt mij geen probleem.
anders mischien de lampen om wisselen remlicht -mistlicht
ik weet niet of een mistlicht verplicht is voor een auto uit 947 mei 2009 om 14:39 #17480806had ik ook gedaan ,de gewone lampen met de mistlampen omgedraaid.remlicht trouwens ook dan.
ik bedoelde dat je met de oude regels gewoon even je klep eraf haalde als er een steekproef kwam.dan maakt het niks uit met verbredingen.met de nieuwe regels moet er een sluitende klep opzitten.
als mistlicht erop voorzien is,is het verplicht.
bij mij zat het achteruit rijlicht veel te ver eronder,en het gewone en remlicht bijna voor de helft.
dus de garage waar ik hem altijd breng wou het risiko gewoon niet lopen.ik zou het dus even goed nakijken en berekenen.
het ziet er wel:wub uit.
7 mei 2009 om 18:14 #17480807ik zal het orginele slot wel bewaren kan er altijd even een ander klep in.
7 mei 2009 om 18:29 #17480808hey goed bezig daar aan de andere kant van nederland..
vind die keskin wielen die op je GSi zaten ook erg mooi..
vond ze mooier dan de rh`s.. maar iedereen zijn smaak..
verder mooi werk daar..
7 mei 2009 om 19:31 #17480809zo die kleur van die ferari is vet :wub :thumbup
jammer dat het op een fiat zit :o :D
mzzl.
7 mei 2009 om 19:42 #17480810mist licht had k ook op me dett ( 90) maar werkte helemaal niet en geen probleem met apk
heb ooit geweten vanaf wel jaar t verplicht was maar weet het niet meer
7 mei 2009 om 20:16 #17480811origineel gepost door rabbitopc
zo die kleur van die ferari is vet :wub :thumbupjammer dat het op een fiat zit :o :D
mzzl.
mischien word opel wel fiat is het ook een orginele opel kleur:D
10 mei 2009 om 18:56 #17480812de achterklep is eerst zover klaar.
ik trok gister wat hard op en toen begaf de aandrijving het
de steekas lag er uit en kon ik er met 2 vingers in en uit drukken terwijl hij onder de auto zat. dus de as er onderweg.en toen bleek er een stukje te missen en die zat nog in de bak
na een hoop werk on de rest er uit te krijgen. bleek het voorste punte af gebroken.
nieuwe as er onder en hij doet nog niks
dus bak er onderweg.
nieuwe bak zit er al weer onder:)
26 mei 2009 om 09:56 #17480813hier weer een update
bozeblik op de corsa gemaakt
zo was hij
eerst de lak weg schuren
dan de boos kijker er op bakken en braden
en de las weg schurenik had hem eerst pas gemaakt op de orginele kop lampen.
voor de zekerhijd ook even de nieuwe gepast.
en net als bij de golf van mijn vriendin hadden de nieuwen een andere ronding!!dan de eerste laag poly plamuur er op voor meer stevigheid
een laag gewone plamuur er op en afschuren.
in de fuller spuiten, schuren , primer en in de kleur
nieuwe velgen gehaald.
het hart was al rood maar de rand was erg verweerd dus even op schuren en daarna gepolijst
7j et25 voor 8j et15 achter banden 185/50/14ik heb gister ook een kopset en een carterpan pakking voor de corsa gehaald ik hoop dat het helpt was er zondag mee naar duitsland 500km gereden met ongeveer 4 liter olie wel op 1 tank benzine en er zit zelfs nog wat in.
ik ben tussen de corsa door ook even met het turbo blok van de kadett bezig geweest.
alle losse onderdelen er af gehaald.ik heb al een aantal delen schoon gemaakt en gespoten.
voorna
26 mei 2009 om 16:44 #17480814Met wat heb je dit schoon gemaakt is wel netjes gedaan :wub
26 mei 2009 om 16:49 #17480815gewoon met motor reiniger en een staal borstel. daarna gespoten met hitte bestendige verf
26 mei 2009 om 19:29 #17480816ja C20LET das t werk.. snel inbouwen..
27 mei 2009 om 18:22 #17480817Heey Sander,
Ziet er goed uit, óók de Corsa… :) mooie velgjes trouwens…
Greetz Eric
16 juni 2009 om 09:19 #17480818ben weer met de turbo bezig geweest
deze gemonteerd
draad getapt in de f28 bak voor de kadett steun
de let kop was een ks en heb er en coscast opgezet nokkenassen en stoters van de ks er in gezet met de nokkenas lagerschalen van de ks.
en toen zatten de nokken assen vast:wtf
naar een hoop geprobeer de nokkenas lagerschalen van de coscast geprobeerd en hij draait weer:)eerst weer wachten op wat onderdelen.
dus dit was het eerst weer.
16 juni 2009 om 11:16 #17480819:wors
lekker aan het klussen :D
Ik heb altijd geleerd dat ik de lager schalen bij de kop moet houden en dan ook op volgorde.
Ik hoop dat je er verder geen problemen van gaat krijgen
Suc6 en veel plezier van het opbouwen :thumbup
16 juni 2009 om 11:26 #17480820dit zijn de lagerschalen die bij de kop horen maar niet bij de assen.
en ja ze zitten op volgorde16 juni 2009 om 11:27 #17480821En nog zit de nokkenas vast ?
16 juni 2009 om 11:53 #17480822met de lagers die bij de kop horen niet meer
16 juni 2009 om 11:58 #17480823:thumbup
Heb je al een oplossing voor jullie corsa B ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.