Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Eau Rouge stelt zich voor, Corsa D coureur!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 oktober 2014 om 13:45 #17268429
Hallo allemaal,
Mijn naam is Ruben, op dit forum aangemeld onder de naam Eau Rouge. Ik woon in Noord- Holland en rijd momenteel rond in een burgerlijke Opel Corsa van het bouwjaar 2009. Momenteel is hij net als bijna alle andere Corsa’s compleet standaard op de radio/navigatie na. De bedoeling is wel om de auto iets aan te gaan passen bijvoorbeeld de velgen zwart laten poedercoaten, auto verlagen d.m.v. een schroefset, emblemen verwijderen en wie weet wat er in de tussentijd allemaal nog meer word verzonnen.
Mijn vorige was een Subaru Impreza GT Turbo met uiteindelijk een goede 340PK, motorrevisie, versnellingsbakrevisie, nieuwe banden.. Eigenlijk was dat ding motorisch weer als nieuw. Helaas werd het ook tijd om het huis uit te gaan en ondertussen rijd ik meer dan 20.000km in een jaar dus dan is 1 op 6 rijden geen optie meer. Auto verkocht voor een goede prijs en even later stond er al snel een Opel Corsa voor de deur. Redelijk nieuw, van een ouder stel geweest en nog geen 35.000km gereden in 4 jaar tijd. Na een week werd de CD30 vervangen voor een S100 radio/navigatiesysteem. Geluid komt iets beter tot zijn recht maar daar zal nog meer aan veranderen. Ik heb trouwens ook nog een BMW E36 316i (1.9 motor) in concoursstaat waar ik af en toe mee rijd, kilometerstand na 15 jaar is 40.000km.
Groet!
Eau Rouge4 oktober 2014 om 14:35 #18255838AnoniemLid sinds:
1 January 1970Welkom en je hebt al aardig leuke plannen in het vooruitzicht! Komende van een Sub met een stal vol Vurige Hengsten…is de Corsa toch wel een aanpassing zeker ;)
4 oktober 2014 om 15:17 #18255839Veel plezier ermee, radio navigatie ziet er mooi uit.
25 november 2014 om 22:29 #18255840Ondertussen toch verder gekeken voor een andere auto. Miste toch iets met het autorijden. Zullen de weggelopen paarden wel zijn. Toch blijft de auto voor de deur staan. Het heeft ook wel wat. Het rijd comfortabel en vooral zuinig. Ondertussen in een half jaar tijd toch weer 16.000 kilometer gereden dus dan is het iets minder erg om wat minder vaak stil te staan bij een tankstation. Ik wil hem nog wel wat unieker maken aangezien het een veelvoorkomende auto is. Andere velgen en een schroefset blijft steeds in mijn gedachte rondhangen. Wat en wanneer blijft nog de vraag, schroefset zou ik wel voor de lente aandurven maar een set lichtmetalen velgen komt er pas in de zomer gezien de pekel.
13 februari 2015 om 13:57 #18255841Keuzes! Ondertussen staat de Corsa nog steeds voor de deur. Op het ene moment wil ik hem wel weg doen en op het andere moment heb ik een afspraak gemaakt voor een onderhoudsbeurt. Gelijk een offerte aangevraagd voor nieuwe zomerbanden aangezien deze (na ruim 60.000 kilometer) eindelijk versleten zijn. In mijn achterhoofd wist ik dit al lang maar vandaag tijdens het nakijken van de auto met een monteur van het Motorhuis kwam het ter sprake. Gelijk een profielmeter erbij gepakt en maarliefst een score van 1.1. Ver onder het minimum. Moet wel zeggen dat ik behoorlijk rustig rijd en 95% van mijn afgelegde kilometers gereden zijn op de snelweg. Voor mijn werk rijd ik nu 2.000 kilometer per maand, als ik daar de vakantie en andere tripjes bij optel kom ik op de 30.000 kilometer in een jaar. Toch geen diesel hoewel het er net om zal hangen.
13 februari 2015 om 20:21 #18255842@Eau Rouge wrote:
Voor mijn werk rijd ik nu 2.000 kilometer per maand, als ik daar de vakantie en andere tripjes bij optel kom ik op de 30.000 kilometer in een jaar. Toch geen diesel hoewel het er net om zal hangen.
Net om hangen??? Bij 30.000 kan het al lang uit.
Volgens mij ligt het omslag punt al rond de 12.000.
17 februari 2015 om 12:12 #18255843Ik ga het even uitrekenen. Er was mij altijd verteld dat dit pas vanaf de 25.000 kilometer rendabel was. Ik heb geen vaste dagen waarop ik werk dus kan er ook niet vanuit gaan dat ik elke maand bijvoorbeeld 2.000 kilometer rijd, dat kan ook zo 1.000 kilometer zijn in de maanden dat het hier wat rustiger is.
17 februari 2015 om 13:09 #18255844Diesel of benzine hangt van verschillende factoren af.
12.000 kan wel, maar is hoogst onwaarschijnlijk (grote benzineslurper vs hele lichte diesel), want dan zou bijna iedereen een diesel rijden en dat is niet zo
Kortom…gewoon effe rekenen wat voor jou het meest gunstige is. Op 30.000 km kan het 2 kanten op, hoewel ik denk dat met een zuinige benzineauto, je wel goed zit :)
17 februari 2015 om 14:47 #18255845Na wat rekenwerk ligt het keerpunt bij mij op de 18000 kilometer in het jaar, maar dan is het verschil nog nihil. En dan er nog vanuit gegaan dat ik van verzekeraar moet wisselen.
17 februari 2015 om 14:53 #18255846@pascal1109 wrote:
12.000 kan wel, maar is hoogst onwaarschijnlijk (grote benzineslurper vs hele lichte diesel)
Ik heb hetvoor me zelf berekend met in mijn geval een Astra H Station, en dan 1 keer met een benzine en andere met een diesel motor.
Dus de die vlieger van een zuipbak versus lichte diesel gaat niet op.12.000 is krap maar 30.000 is echt wel voordeliger om te dieselen.
Of je moet een hybride gaan rijden (bah wat een vies woord) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.