Forumindex › Forums › Modellen › Astra › eaton m45 (supercharger) x20xev ???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juli 2012 om 12:37 #18045682
in een ander topic wil je er een v6 in hebben maar vind je het wat het je kost te veel
nu denk je zeker dat dit minder kost whawha
nou dit gaat je net zo veel kosten hoor16 juli 2012 om 13:00 #18045683@syl-astra wrote:
in een ander topic wil je er een v6 in hebben maar vind je het wat het je kost te veel
nu denk je zeker dat dit minder kost whawha
nou dit gaat je net zo veel kosten hoorhet maakt toch niet veel uit wat die doet, al doet die er een straalmotor in en bespreekt het hier. zolang andere er maar wat van op kunnen steken
17 juli 2012 om 08:42 #18045684@syl-astra wrote:
in een ander topic wil je er een v6 in hebben maar vind je het wat het je kost te veel
nu denk je zeker dat dit minder kost whawha
nou dit gaat je net zo veel kosten hooren v6 blok kost meer dan 7000 euro
denk jij nu echt dat een supercharger 7000 euro kost
dan mag jij zeker een andere rekenmachine kopen of lesje wiskunde gaan doen
echter zal het zeker geen 7000 euro kosten om er een supercharger op te krijgen
zoals er vermeld staat ik wil safe gaan rijden met mijn blok
en v6 zou inderdaad erg mooi zijn maar niet haalbaar kwa kosten
een supercharger kost rond de 3000 euro met montage in nederland
volgens mijn berekening is dat toch zoon 4000 euro minder
en ik doe gewoon ideeen op via hier en hulp…17 juli 2012 om 08:45 #18045685@dion87 wrote:
ik vind het bij die tweede link nou niet echt duidelijk wat je voor je geld krijgt :hmmz
nee maar kwam hem toevallig tegen en dacht wat moet hier het verschil zijn dan ??
volgens mij is de 2e link een gebruikte eaton maar dat weet ik dus niet zeker17 juli 2012 om 08:47 #18045686ik zou het ook niet weten.
ik zat hier trouwens laatst nog over na te denken, en is het geen idee om je aircopomp te verwijderen en dan daar de supercharger te plaatse
17 juli 2012 om 08:50 #18045687En anders kan je altijd nog ander spruitstuk
Nokassen .groter uitlaatsysteem . Op maat chippen .
Kop late bewerken .
Lig er net aan hoeveel sneller je wilt.17 juli 2012 om 08:59 #18045688@Rene_AstraG2.0 wrote:
En anders kan je altijd nog ander spruitstuk
Nokassen .groter uitlaatsysteem . Op maat chippen .
Kop late bewerken .
Lig er net aan hoeveel sneller je wilt.uitlaatsysteem heb ik al anders :D
alles is rvs ( spuitstuk is van motorsport )
rest is op maat gemaakt
inderdaad haal ik al wat meer mee uit
maar ik ben gewoon erg verliefd op de superscharger geluid
en dis moet vast haalbaar zijn ( waar en wil is is een weg )
dus hij zou er ooit op komen
alleen misschien dat hier iemand kan helpen met steunen maken of zo ?[img]http://www.facebook.com/media/set/?set=a.235022719861060.74188.100000600021965&type=1#!/photo.php?fbid=475292325834097&set=a.235022719861060.74188.100000600021965&type=3&theater[/img
deze komt uit nederland alleen iemand een idee van wie hij is ??
kreeg deze foto van chargertech als voorbeeld17 juli 2012 om 09:00 #18045689@marijnl1988 wrote:
@Rene_AstraG2.0 wrote:
En anders kan je altijd nog ander spruitstuk
Nokassen .groter uitlaatsysteem . Op maat chippen .
Kop late bewerken .
Lig er net aan hoeveel sneller je wilt.uitlaatsysteem heb ik al anders :D
alles is rvs ( spuitstuk is van motorsport )
rest is op maat gemaakt
inderdaad haal ik al wat meer mee uit
maar ik ben gewoon erg verliefd op de superscharger geluid
en dis moet vast haalbaar zijn ( waar en wil is is een weg )
dus hij zou er ooit op komen
alleen misschien dat hier iemand kan helpen met steunen maken of zo ?deze komt uit nederland alleen iemand een idee van wie hij is ??
kreeg deze foto van chargertech als voorbeeld17 juli 2012 om 09:02 #18045690@dion87 wrote:
ik zou het ook niet weten.
ik zat hier trouwens laatst nog over na te denken, en is het geen idee om je aircopomp te verwijderen en dan daar de supercharger te plaatse
mijn aircopomp is inderdaad een optie ( hij doet het toch niet :D )
het is leuk als het werkt en zoals je nu ziet is het toch geen mooi weer in nederland
volgens mij zit de aircopomp er nog op bij deze foto van de pc blok
zit weinig verschil in de blokjes toch ??17 juli 2012 om 09:03 #18045691neem aan dat dat een XER is aan de cover te zien.. tenzij hij em er zelf op heeft gedaan.
en als ik net al zei, aircopomp eruit en daar de charger plaatsen.
jij zal zoiezo wel meer ruimte hebben dan de foto hierboven want das een corsa.alleen wel raar dat ze LMM voor ze gasklep zit en niet na de luchtfilter..
17 juli 2012 om 09:15 #18045692@dion87 wrote:
neem aan dat dat een XER is aan de cover te zien.. tenzij hij em er zelf op heeft gedaan.
en als ik net al zei, aircopomp eruit en daar de charger plaatsen.
jij zal zoiezo wel meer ruimte hebben dan de foto hierboven want das een corsa.alleen wel raar dat ze LMM voor ze gasklep zit en niet na de luchtfilter..
volgens mij is dit geen corsa toch ???
koplampen zijn volgens mij van een astra g
ik weet dat dit inderdaad een xer is
volgens mij moet het ook haalbaar zijn met aircopomp
maar als hij eraf moet geen punt
me vriendin ze broer heeft een golf 2 met een supercharger
nou die hebt ruimte genoeg onder de kap en die zijn zo te plaatsen
onder mijn kap is het best vol namelijk
hieronder mijn ruimte en blok ( in deze staat hoe hij nu is )
de spruitstuk doet als best veel wonderen aan deze blokjes
misschien dat hij daarboven gemonteerd kan worden net zoals op de foto
aandrijf riem op mijn dynamo ??
ik kan best veel zelf alleen het monteren van dit niet
zoalng de supercharger er maar op zit met steunen rest kan ik zelf wel ( buizen en intercooler enzenz)17 juli 2012 om 10:28 #18045693http://www.youtube.com/watch?v=pbQwftrob80&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;
misschien is dit iets voor je een elektrische supercharger kost geen drol, is makkelijk zelf te monteren en, volgens zeggen levert het zoon 20 pk meer :hmmz
17 juli 2012 om 13:38 #18045694hij is goed bedacht maar dit zal weinig helpen
en ben toch echt opzoek naar die supercharger geluid te krijgen17 juli 2012 om 13:59 #18045695je hebt gelijk, tis inderdaad een astra.
en het is best vol, maar als het bij die andere ook past moet het bij jou ook vast wel lukken xer en xev zijn tenslotten evengroot
17 juli 2012 om 14:07 #18045696@dion87 wrote:
neem aan dat dat een XER is aan de cover te zien.. tenzij hij em er zelf op heeft gedaan.
en als ik net al zei, aircopomp eruit en daar de charger plaatsen.
jij zal zoiezo wel meer ruimte hebben dan de foto hierboven want das een corsa.alleen wel raar dat ze LMM voor ze gasklep zit en niet na de luchtfilter..
de lmm van de xer zit standaard ook voor de gasklep :vertag de luchtfilter zit uit beeld aan de rechterkant van de eaton :thumbup
17 juli 2012 om 14:13 #18045697@NoFear1696 wrote:
@dion87 wrote:
neem aan dat dat een XER is aan de cover te zien.. tenzij hij em er zelf op heeft gedaan.
en als ik net al zei, aircopomp eruit en daar de charger plaatsen.
jij zal zoiezo wel meer ruimte hebben dan de foto hierboven want das een corsa.alleen wel raar dat ze LMM voor ze gasklep zit en niet na de luchtfilter..
de lmm van de xer zit standaard ook voor de gasklep :vertag de luchtfilter zit uit beeld aan de rechterkant van de eaton :thumbup
ja tussen de luchtfilter en de gasklep.. maar je zou denken dat als je er een supercharger of turbo tussen plaatst, je de LMM tussen de luchtfilter en de supercharger/turbo plaatst net als bij de z20let
25 juli 2012 om 18:23 #18045698@AsconaC20NE wrote:
zelfs zou ik dan een andere auto kopen, en als je graag een supercharger wil een 2.2 kopen. Is een amerikaans blok en je kunt dan een kant en klare compressor kopen. De 2.2’s zijn in USA namelijk geleverd met compressor en past er zo op. 240PK is dan zonder aanpassingen haalbaar en hoef je geen gekke dingen te doen. minimale aanpassingen, accu op andere plek monteren, ECU herprorammeren maar geen gekke (motorische) dingen. En het is door GM al getest dus je loopt zeker geen risico’s. Meer info:
voor meer info: http://www.courtenaysport.co.uk/supercharger-conversions/info_102.html
dat is een 2L blok in de VS waar de Eaton standaard op is geleverd.
dat is hetzelfde blok als de Z20NET uit onze vectra c (maar die is dan met turbo geleverd)de Eaton supercharger is in de VS wel door GM als Upgrade Kit geleverd voor de 2.2 liter L61 zoals de Z22SE daar heet.
wel een bijzonder geil motorblokkie zo he met die supercharger voorop :wub
25 juli 2012 om 20:20 #18045699je blok opvoeren is wel leuk.
maar hoe goed is je blok nog?
is je blok al 60% afgesleten, zou ik niet meer aan zo’n ingreep beginnen.en een astra 2.0 zie je best veel hoor.
2.2 is idd heel zeldzaam, ken er maar, die rijdend is:)
zijn hele fijne blokjes idd.
succes.
je kunt trouwens freaky eens een pm sturen.
die wilt ook op een xev een turbo schroeven, (heeft al bar veel aanpassingen gedaan, en klinkt zeer leuk al (zonder turbo)
dacht dat ie 8000+ toeren draaide -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.