eaton m45 (supercharger) x20xev ???

Forumindex Forums Modellen Astra eaton m45 (supercharger) x20xev ???

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250378
    marijnl1988
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 January 2012

      hallo mensen
      ik ben al een tijdje verliefd op het geluid van een supercharger
      zoals veel mensen weten rij ik in een opel astra g x20xev
      nu is mijn vraag is het mogelijk om hier een supercharger op te bouwen
      helaas kan ik het zelf niet ( geen verstand van )
      er zijn vast mensen die hier wel verstand van hebben ( of mee rijden )
      mijn vraag(en ) zijn dus ook wat hoe en waar en hoeveel kost dit

      vraag 1 welke supercharger zou op een x20xev blok passen ??( eaton m45 ?)

      vraag 2 moet je je blok helemaal aanpassen en je computer of is hij te monteren terwijl hij standaard is

      vraag 3 ik wil niet al het vermogen eruit persen om boven de zoveel pk te komen dus hij mag vrij standaard zijn
      gaat mij meer om het geluid en inderdaad stukje meer pk maar gewoon safe…
      zijn er al x20xev blokjes hier in nederland gespot met een supercharger ???

      vraag 4 welke onderdelen zijn er allemaal nodig om een supercharger te monteren ??

      vraag 5 hoe sluit en werkt een supercharger precies ??( word veel lucht in je inlaat gedrukt )

      vraag6 hoelang gaat een supercharger mee en is het haalbaar voor een dagelijkse auto ??

      ik hoop hier meer antwoorden over te krijgen en hoop namelijk dat dit in de toekomst haalbaar is
      haalbaar voor mijn motor en of dit haalbaar is kwa kosten wat je moet en gaat maken

      bedankt al vast

      #18045658
      peteropel78
        Lid sinds:
        9 May 2012

        je zult je computer moeten aanpassen en je motor
        je moet lagere compressie zuiger moeten plaatsen
        ja zou dan beter een turbo blok erin hangen is goed koper

        het zal hoe dan ook geld kosten
        ik ben zelf met mijn calibra bezig voor 350/380pk
        alles is duur

        #18045659
        marijnl1988
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 January 2012

          @peteropel78 wrote:

          je zult je computer moeten aanpassen en je motor
          je moet lagere compressie zuiger moeten plaatsen
          ja zou dan beter een turbo blok erin hangen is goed koper

          het zal hoe dan ook geld kosten
          ik ben zelf met mijn calibra bezig voor 350/380pk
          alles is duur

          waarom moet ik andere zuigers dan ??..
          ik wil niet snel rijden maar mag best door die supercharger 30 pk meer krijgen
          maar hoef niet mega hard dan hoef ik mijn zuigers toch niet te vervangen
          computer snap ik ik nog…
          helaas ben ik totaal niet van een turbo :shock:

          #18045660
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Je kunt alles orgineel houden en enkel compressor met aanbouwdelen monteren als je dan zorgt dat je niet over de 0.5 bar druk gaat
            gaat dat prima zonder intern wat aan te passen doet dbilas ook met de turbo kit. Je ecu gewoon later herprogrameren bij een goede tuner.

            #18045661
            marijnl1988
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 January 2012

              @Haasje17 wrote:

              Je kunt alles orgineel houden en enkel compressor met aanbouwdelen monteren als je dan zorgt dat je niet over de 0.5 bar druk gaat
              gaat dat prima zonder intern wat aan te passen doet dbilas ook met de turbo kit. Je ecu gewoon later herprogrameren bij een goede tuner.

              kijk dat wil ik horen :thumb
              dus het kan inderdaad zonder alles te veranderen
              danzal dit in de toekomst gebeuren :D
              bedankt

              #18045662
              NoFear1696
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 May 2012

                toen ik nog met de 160pk x20xer motor reed ben ik dit ook van plan geweest.
                ben toen bij chargertec in einhoven terecht gekomen. om een lang verhaal kort te houden.
                het kost je minimaal 3000euro :shock:
                de x20xev motor is de basis van de xer en de mechaniche limiet ligt op 200pk.
                ik heb toen voor een z20leh gegaan. was al met al 2000 euro duurder maar dan heb je ook wat :thumb

                #18045663
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Mechanische liemiet van de xer ligt veel hoger. Aangezien drijfstangen en krukas het makkelijk af kunnen om er 250 pk uit te persen.

                  #18045664
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    xer en xev zijn trouwens maar kleine verschillen enkel de nokkenassen en ecu. en uitlaat.

                    #18045665
                    NoFear1696
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 May 2012

                      @Haasje17 wrote:

                      Mechanische liemiet van de xer ligt veel hoger. Aangezien drijfstangen en krukas het makkelijk af kunnen om er 250 pk uit te persen.

                      ik heb advies gevraagd bij EDS en die zeiden boven de 200 pk gaat hij Kaputt :(

                      #18045666
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        Mm vreemd onderblok is gelijk aan een let op de zuigers na dan.

                        #18045667
                        NoFear1696
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 May 2012

                          @Haasje17 wrote:

                          Mm vreemd onderblok is gelijk aan een let op de zuigers na dan.

                          de zuigers zijn het probleem want de xer ondeblok is zelfs sterker(2mm dikkere cilinder wanden) als de let

                          #18045668
                          Haasje17
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            Ja maar met lage druk dus ongeveer o.5 bar gaat er niks stuk ook zuigers blijven heel. En dan zit je al over de 200 pk.

                            #18045669
                            Blue-Dragon
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 July 2006

                              En op wat voor kosten zitten we zo dan ongeveer. :hmmz

                              #18045670
                              mr-turbo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                Onder de 3000 zou ik knap vinden, als het dan netjes is en ook nog heel blijft…

                                #18045671
                                Haasje17
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  8 September 2009

                                  Je hebt nodig compressor, Multieriem (langer), blow off valvue en buizentraject.
                                  Compressor rond de 1000 1500 euro. Blow off valvue / wastegate 100 /200 euro buizen ook 100 tot 200 euro.
                                  Duurste dus onder de 2000 euro.

                                  En zorgen dat je onder de 0.5 bar blijft blijft alles gewoon heel je zou zelfs kunnen zorgen voor 0.1 bar druk levert al behoorlijk geluid en winst op.

                                  #18045672
                                  mr-turbo
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 July 2004

                                    Hahaha, Zo rekent iedereen zich rijk, vraag maar eens aan diegene die Zo’n ombouw zelf gedaan hebben wat het kost…
                                    Móet ie niet afgesteld worden ? En een steun ervoor , die is ook gratis zeker ? :thumb

                                    #18045673
                                    Blue-Dragon
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      18 July 2006

                                      Hij heeft die ombouw namelijk zelf wel zo gedaan rijd met een 1.6 nu met 215 pk tjes rond.

                                      #18045674
                                      mr-turbo
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 July 2004

                                        Ik ook, en was aan materiaal alleen al ca. 5 k kwijt

                                        #18045675
                                        marijnl1988
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 January 2012

                                          vraag wat is er allemaal nodig dan ???
                                          ik zie namelijk een eaton m42 op marktplaats voor ( 750 euro )
                                          ik heb hun ooit een gemaailt en volgens mij met inbouw en afstellen kost bij hun 3000 a 3500 euro
                                          maar hoe zit het met die bar ??
                                          moet dit afgesteld worden of word hij voor je aangepast ??
                                          want lijkt me leuk om gewoon met 0.3 bar te gaan rijden zit ik veilig toch ??

                                          #18045676
                                          Haasje17
                                          Moderator
                                            Lid sinds:
                                            8 September 2009

                                            De druk bepaal je door te kijken hoeveel omweteling de compressor moet maxen om een x aantel cubikemeter lucht te verplaatsen. Dan moet je uitzoeken hoeveel dat de motor consumeert voordat de athmosferische druk 0 bar is. Je berekent dus hoeveel lucht dat deze moet verplaatsen om 0 bar te krijgen en dan hoeveel om 0.5 bar te krijgen. Hoe groter de poelie hoe minder omwentelingen hoe kleiner hoe meer omwetelingen.

                                            #18045677
                                            AsconaC20NE
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 December 2004

                                              zelfs zou ik dan een andere auto kopen, en als je graag een supercharger wil een 2.2 kopen. Is een amerikaans blok en je kunt dan een kant en klare compressor kopen. De 2.2’s zijn in USA namelijk geleverd met compressor en past er zo op. 240PK is dan zonder aanpassingen haalbaar en hoef je geen gekke dingen te doen. minimale aanpassingen, accu op andere plek monteren, ECU herprorammeren maar geen gekke (motorische) dingen. En het is door GM al getest dus je loopt zeker geen risico’s. Meer info:

                                              voor meer info: http://www.courtenaysport.co.uk/supercharger-conversions/info_102.html

                                              #18045678
                                              marijnl1988
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                19 January 2012

                                                nou ik ben gek op mijn astra en ben erg blij dat er een x20xev blok inzit ( omdat je die niet veel ziet )
                                                dus zijn er maar weinig van :D
                                                dus wel apart zijn dus zou graag een eaton m42 (62) op mijn x20xev blok willen hebben
                                                volgens mij zijn er in nederland geen mensen die met een x20xev blok rijden en er een eaton m42 op hebben ( of heb ik dit verkeerd ????)

                                                #18045679
                                                AsconaC20NE
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 December 2004

                                                  2.2’s in gewone astra 5-deurs zijn volgens mij nóg veel zeldzamer/meer bijzonder en persoonlijk vind ik het na de turbo een van de fijnste blokken door het hoge koppel onderin, maar kan me voorstellen als je gehecht bent aan je auto dat je hem niet snel weg doet dan.

                                                  #18045680
                                                  marijnl1988
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    19 January 2012
                                                    #18045681
                                                    dion87
                                                      Lid sinds:
                                                      22 August 2011

                                                      ik vind het bij die tweede link nou niet echt duidelijk wat je voor je geld krijgt :hmmz

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.