Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Easytronic schakelen gaat vreemd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 september 2013 om 11:58 #18169028
hmmm dit klinkt al heftig de wagen heeft nog geen 60000km!!!
Wat ik wel raar vind is dat het probleem enkel en alleen voorvalt als de wagen al even gereden heeft en vervolgens in een file terecht komt.
Hiernet een kleine afstand gereden, geen probleem schakelen verloopt zeer soepel en geen overdreven “getrek” bij stilstand4 september 2013 om 06:35 #18169029@deleuke wrote:
hmmm dit klinkt al heftig de wagen heeft nog geen 60000km!!!
Wat ik wel raar vind is dat het probleem enkel en alleen voorvalt als de wagen al even gereden heeft en vervolgens in een file terecht komt.
Hiernet een kleine afstand gereden, geen probleem schakelen verloopt zeer soepel en geen overdreven “getrek” bij stilstandIk had hier een vectra c easytronic staan waarbij de selector tandwiel was afgebroken.
Deze auto had 70.000 km gereden.Zelf hadden wij een corsa c easytronic waarbij de drukgroep na 5000 km kapot was.
16 maart 2014 om 20:15 #18169030met op-com kan je hem resetten en opnieuw alles aanleren,programmeren
gr michel[/quote]Hoi hoi astraboy34 weet je zeker dat je de easytronic met de op-com alles weer kan aanleren
ik heb namelijk de opel op-com clone aangeschaft en de chinees soft 08-2010 en wat ik ook doe kan sommige ding programmeren dat gaat goed maar zodra ik de pdf file over de easytronic leest en opvolg lukt me niet om de handeling te doen zoals instap 2 ” adaptation point setting ” klikt dan komt ineens een ander menu met de melding vanuit de ECU die met de tekst “ECU heeft meetwaarde blok aanvraag afgewezen ” en dan ben ik weer bij af dit gebeurd ook als ik op programmeren klikt bij de optie van de easytronic wat gaat er mis of wat vergeet ik en wat dan niet in de pdf easytronic staat (oplossing hier voor is moet geen Vectra selecteren maar ASTRA H Easytronic en dan kan je wel in de menu’s van aan leren aangrijp punt en versnellingen doen dus Vectra Easytronic in china soft 08-2010 niet ondersteund)
en voor de mensen met een gebroken Easytronic koppeling accurator heeft en zij die denken dat ie heel diep in zijn buidel moet gaan tasten dat val heel erg mee voor 5 euro is hij weer gemaakt en is heel simpel om zelf te repareren
ik zelf heeft pas geleden de kennis en ervaring ervan op gedaan 2 maanden terug en koppeling werkt nog steeds goed en niet meer gebroken gelukkie heb er nu ook wel verder alle vertrouwen erin dat het goed en sterk gemaakt is zo
Groeten hier allen Guus
7 oktober 2014 om 08:13 #18169032Hoe is het nu afgelopen? Ik heb nml sinds zaterdag hetzelfde problem, staat nu bij de dealer en nu doet hij het normal en er staan ook geen foutcodes in het system. Ik denk alleen dat als ik hem ophaal ik volgende week hetzelfde problem heb.
7 oktober 2014 om 09:19 #18169033Eerlijk? Dit is nooit opgelost geraakt. Ik ben bij 3 verschillende dealers geweest en niemand heeft het probleem kunnen vinden. De laatste heeft er 2 weken zelf mee rondgereden en heeft het probleem zelf ervaren. Hij heeft contact opgenomen met opel, en er is een specialist bij gekomen. Die heeft enkele dingen geprobeert maar niets kon baten. Ombouwen naar een manuele bak of verkopen voor de sloop :wtf . Opel zou ook ondertusen gestopt zijn met de easytronic. Heb dan een nieuwe wagen gekocht ,bmw automaat, wat een verschil!
Goeie raad, dumpen die handel. Is een put waar je veel geld in kwijt raakt.
7 oktober 2014 om 10:16 #18169034mmmm lekker bemoedigend, hij is 4 jaar en heeft nog maar 35.000 gereden……..Was bij jou het problem constant aanwezig of af en toe en was het dan ook bij handmatig schakelen?
7 oktober 2014 om 14:45 #18169035Het probleem was er soms wel en soms niet. Ik vertrok in de ochtend naar mijn werk en dat ging vlekkeloos. In de avond kwam ik dan terug en het was soms een wilde bok. Schakelen ging soms heel bruusk (alsof je de koppeling bij een manuele niet goed zou intrappen). Handmatig schakelen, net hetzelfde probleem. Echt eng !
De mijne had slechts 60 000km als ik het me nog goed kan herinneren… Ik heb veel verlies gedaan aan deze wagen, wees dus voorzichtig want het is financieel een straatje zonder eind !
7 oktober 2014 om 15:02 #18169031Wat is er nu gebeurd met de auto zelf?
7 oktober 2014 om 15:39 #18169036Bleek bij mij dat de olie al heel lang niet verversd was. Zal het eens aankijken hoe lang het goed gaat
7 oktober 2014 om 16:30 #18169037@OscaR-16v wrote:
de meeste bedrijven hebben geen kennis om dit goed af te stellen.
mijn vader, rijd noodgedwongen automaat. De vol automaten zijn over het algemeen royaler in gebruik vandaar dat ze hebben gekozen voor de semi automaat.
Toch geregeld problemen met de bak. met koude start veel lawaai met schakelen. Of zelfs niet meer willen schakelen, dealers die de boel niet fatsoenlijk kunnen afstellen etc.
volgende auto’s gehad:
Citroen c1
Corsa C
Fiat panda
Suzuki altomeerdere auto’s waren nieuw gekocht, of enkele jaren oud.
nu toch een vol automaat gekocht om van alle ellende af te zijn.
Een Astra J 1.6 16v.Wel een beetje offtopic, maar de moderne volautomaten zijn doorgaans zuiniger dan de halfautomaten + handgeschakelden. Dit gaat alleen maar beter worden omdat de moderne automaatbakken vaak al 8 versnellingen hebben
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.