Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Easytronic koppeling astra h
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 september 2010 om 21:42 #17225753
Mede opel fanaten.
Vraagie? De astra H 1.6 twinport, de koppeling moet vervangen worden ,want na in de 3e en 4e versnelling trilt de auto een beetje als hij schakelt(dus ik neem aan de koppeling toch?).
Hoe moet ik dit vervangen ,want je hebt hier ook een reparatie kit bij nodig.9 september 2010 om 21:52 #17726853Is toch gewoon een F17 bak.
Als het de koppeling zou zijn dan zou ik gewoon een complete set halen: Drukgroep, Plaat en Hydraulisch druklager.Maar wat versta je onder een beetje trillen?
ik wil je niet op stang jagen . . . maar als de koppeling versleten is, dan merk je iets bij het schakelen tussen alle versnellingen.
niet alleen tussen z’n 3 en z’n 4.Het zou zomaar eens het begin kunnen zijn van een versleten bak.
9 september 2010 om 21:53 #17726854versleten bak,wablief?
9 september 2010 om 21:54 #17726855In zn 4 trilt het (van 3 naar 4,heel ff). Bijv dat je in zn 2 optrekt met handschakel bak, maar bij de easytronic duurt dit 1 sec.
9 september 2010 om 22:11 #17726856nou ja wees eerlijk . . . je koppeling gebruik je bij al je versnellingen.
als je koppeling versleten is, dan moet deze toch trillen bij alle versnellingen.en eerlijk is eerlijk . . . ik heb al aardig wat F17 bakkies zien sneuvelen inclusief 1 van mijzelf.
dan wel zonder dat hele easytronic spul, maar inwendig blijft het volgens mij gewoon een F17 bak.10 september 2010 om 06:20 #17726857Dus jouw conclusie is: De koppeling is begonnen met slijtage?
Wat moet ik nu allemaal in de toekomst verwachten en aanschaffen(koppelingset met of zonder druklager)?
Toen je zei van ‘een versleten bak ‘, dacht ik het geheel van die zooi(stuurapparaat etc). Ik schrok even:mad: .10 september 2010 om 07:10 #17726858Ook al gedacht aan een onderhoudsbeurt voor de easytronic?
Dat lost vaak ook heel wat problemen op.
Wrijvingscoëfficiënt inleren, schakelpunten inleren, koppelpunt calibreren en uiteraard de nieuwste software erop laten flashen.Daarna kun je altijd nog overgaan tot vervanging van onderdelen mocht het allemaal niet geholpen hebben.
10 september 2010 om 07:41 #17726859Heb net met opel gesproken.. Bladibladiblaaaa.. Wat jij net hebt verteld heb ik doorgegeven aan hun. Maar waar staat opel van der kooij bekend om? Eromheen praten.. Andere dure oplossingen ervoor vinden.. Olie verversen zegtie hahaha en van opel vlaardingen hoor ik dat dat nooit nodig is! tegenstrijdig allemaal:argue? Ik vroeg om de dingen wat Laagvlieger zei,maar dat is vaak het goedkoopst en verdienen ze geen ruk an.
Waar kan ik dit het beste laten doen, want opel dealer heeft de tech2 maar no way, klant is nooit de koning maar zij zelf.EDIT:
OPEL spijkenisse zegt het volgende : “je schakelvork is naar de knoppe en dat kost je minimaal 1600 euro”.
Opel Naaldwijk zegt: ” stuurapparaat is kapot als ik naar jou verhaal luister, en het inleren gaat vaak mis met de easytronic dit gaat je gauw 2000euro kosten”.10 september 2010 om 07:56 #17726860nou ja olie verversen zijn de kosten niet.
ik denk 15 euro aan olie zelf bij de VOD.Ik heb een neef die HTS auto techniek heeft gedaan en nu leraar is op een MTS motorvoertuigen.
En ook hij zegt, gewoon elke 100.000 km versnellingsbak olie verversen.10 september 2010 om 08:00 #17726861Hoeveel km’s heeft je Astra H gelopen Alper@?
Je zegt dat hij trilt bij opschakelen van 3 naar 4.
Als de koppeling niet goed meer zou zijn zou dit
is meer merkbaar voorkomen bij de lagere
versnellingen.
Dus zou het ook aan de software kunnen liggen
zoals laagvlieger@ al zei.10 september 2010 om 17:01 #17726862Ik denk inderdaad dat opnieuw inleren van de aesytronic bak wel eens zou kunnen helpen bij dit probleem
IVM slijtage van de koppeling moet deze af en toe opnieuw ingesteld worden, anders gaat deze slippen.
Willem
10 september 2010 om 20:29 #17726863Auto staat nu op 200.000 kilometer. tot 170.000 kilometer door opel laten onderhouden. Ik ga dinsdag eventjes opnieuw laten inleren en software “patchen” door iemand met een tech2 (niet door opel zelf GELUKKIG)en dan even kijken hoe het aanpakt. Moet ik in de toekomst ook druklager etc bij bestellen? of alleen de koppeling zelf?
11 september 2010 om 15:35 #17726864Zou het druklager ook doen , als je er later toch wat mee krijgt …….
11 september 2010 om 15:57 #17726865Dat druklager is wel bijna net zo duur als de drukgroep en plaat samen.
Dus dat is toch best een dure preventieve reparatie vindt ik.11 september 2010 om 19:02 #17726866klopt . . . maar weet je wat het kost om weer heel je bak er af te laten slopen in een garage om het druklager als nog te vervangen ;)
als die bak er toch af ligt, kun je het best gewoon alles vervangen.
Bij een vectra B is het al een klote klus . . . zal bij een Astra-H nog wel een grotere klote klus zijn. :angel11 september 2010 om 19:45 #17726867Op een Engelse site zag ik ze staan voor 180euro alles erop en eran dus drukgroep/lager en koppeling(koppelingset dus). Bargain dus. MOet ik nog ergens erop letten als ik de koppeling wil gaan vervangen? want ik las ergens dat er een tool ofzo bij moet zijn om het los te krijgen?
EDIT:
Dit is toch wel alles inbegrepen?
12 september 2010 om 08:41 #17726868hoe weet je zeker dat die set die je aangeeft voor jouw Easytronic systeempje is en niet voor een standaard handgeschakelde bak ;)
op http://www.h-base.nl staan namelijk 2 verschillende sets daarvoor.
12 september 2010 om 11:25 #17726869weet je wat ik denk;
op jou bak zitten actuatoren (motoren) die voor jou schakelen. In feite is een easytronic gewoon een handbak die geautomatiseer is.
Die motoren die voor jou koppelen zijn; of niet goed meer. Of jou bak loopt te zwaar waardoor de actuatoren niet goed kunnen schakelen. Maar dan zul je het in elke versnelling wel een beetje moeten merken.
En idd, als je toch aan het vervangen bent, gelijk de druklager meenemen
12 september 2010 om 20:06 #17726870Daarom zeg ik. Opnieuw alles calibreren.
Maar met olie verversen bedoelde ik NIET de bakolie maar de olie (remvloeistof eigenlijk) voor de koppelingsactuator. Die werkt gewoon hydraulisch.
Deze olie hoort lichtgeel te zijn en vaak is deze bijna zwart met stukjes erin. En dat is niet goed.
Kun je zo zien als je de dop van het reservoir afhaalt.Die zit aan de voorkant van de easytronic bak. Net onder de accu kun je hem net zien. Haal de dop er eens af en schrik……. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.