Easytronic koppeling astra h

Forumindex Forums Modellen Astra Easytronic koppeling astra h

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225753
    Alper
      Lid sinds:
      22 April 2010

      Mede opel fanaten.

      Vraagie? De astra H 1.6 twinport, de koppeling moet vervangen worden ,want na in de 3e en 4e versnelling trilt de auto een beetje als hij schakelt(dus ik neem aan de koppeling toch?).
      Hoe moet ik dit vervangen ,want je hebt hier ook een reparatie kit bij nodig.

      #17726853
      sw_reijnders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 October 2005

        Is toch gewoon een F17 bak.
        Als het de koppeling zou zijn dan zou ik gewoon een complete set halen: Drukgroep, Plaat en Hydraulisch druklager.

        Maar wat versta je onder een beetje trillen?

        ik wil je niet op stang jagen . . . maar als de koppeling versleten is, dan merk je iets bij het schakelen tussen alle versnellingen.
        niet alleen tussen z’n 3 en z’n 4.

        Het zou zomaar eens het begin kunnen zijn van een versleten bak.

        #17726854
        Alper
          Lid sinds:
          22 April 2010

          versleten bak,wablief?

          #17726855
          Alper
            Lid sinds:
            22 April 2010

            In zn 4 trilt het (van 3 naar 4,heel ff). Bijv dat je in zn 2 optrekt met handschakel bak, maar bij de easytronic duurt dit 1 sec.

            #17726856
            sw_reijnders
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 October 2005

              nou ja wees eerlijk . . . je koppeling gebruik je bij al je versnellingen.
              als je koppeling versleten is, dan moet deze toch trillen bij alle versnellingen.

              en eerlijk is eerlijk . . . ik heb al aardig wat F17 bakkies zien sneuvelen inclusief 1 van mijzelf.
              dan wel zonder dat hele easytronic spul, maar inwendig blijft het volgens mij gewoon een F17 bak.

              #17726857
              Alper
                Lid sinds:
                22 April 2010

                Dus jouw conclusie is: De koppeling is begonnen met slijtage?
                Wat moet ik nu allemaal in de toekomst verwachten en aanschaffen(koppelingset met of zonder druklager)?
                Toen je zei van ‘een versleten bak ‘, dacht ik het geheel van die zooi(stuurapparaat etc). Ik schrok even:mad: .

                #17726858
                Laagvlieger
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Ook al gedacht aan een onderhoudsbeurt voor de easytronic?
                  Dat lost vaak ook heel wat problemen op.
                  Wrijvingscoëfficiënt inleren, schakelpunten inleren, koppelpunt calibreren en uiteraard de nieuwste software erop laten flashen.

                  Daarna kun je altijd nog overgaan tot vervanging van onderdelen mocht het allemaal niet geholpen hebben.

                  #17726859
                  Alper
                    Lid sinds:
                    22 April 2010

                    Heb net met opel gesproken.. Bladibladiblaaaa.. Wat jij net hebt verteld heb ik doorgegeven aan hun. Maar waar staat opel van der kooij bekend om? Eromheen praten.. Andere dure oplossingen ervoor vinden.. Olie verversen zegtie hahaha en van opel vlaardingen hoor ik dat dat nooit nodig is! tegenstrijdig allemaal:argue? Ik vroeg om de dingen wat Laagvlieger zei,maar dat is vaak het goedkoopst en verdienen ze geen ruk an.
                    Waar kan ik dit het beste laten doen, want opel dealer heeft de tech2 maar no way, klant is nooit de koning maar zij zelf.

                    EDIT:

                    OPEL spijkenisse zegt het volgende : “je schakelvork is naar de knoppe en dat kost je minimaal 1600 euro”.
                    Opel Naaldwijk zegt: ” stuurapparaat is kapot als ik naar jou verhaal luister, en het inleren gaat vaak mis met de easytronic dit gaat je gauw 2000euro kosten”.

                    #17726860
                    sw_reijnders
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 October 2005

                      nou ja olie verversen zijn de kosten niet.
                      ik denk 15 euro aan olie zelf bij de VOD.

                      Ik heb een neef die HTS auto techniek heeft gedaan en nu leraar is op een MTS motorvoertuigen.
                      En ook hij zegt, gewoon elke 100.000 km versnellingsbak olie verversen.

                      #17726861
                      OPCdriver
                        Lid sinds:
                        1 August 2009

                        Hoeveel km’s heeft je Astra H gelopen Alper@?
                        Je zegt dat hij trilt bij opschakelen van 3 naar 4.
                        Als de koppeling niet goed meer zou zijn zou dit
                        is meer merkbaar voorkomen bij de lagere
                        versnellingen.
                        Dus zou het ook aan de software kunnen liggen
                        zoals laagvlieger@ al zei.

                        #17726862
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Ik denk inderdaad dat opnieuw inleren van de aesytronic bak wel eens zou kunnen helpen bij dit probleem

                          IVM slijtage van de koppeling moet deze af en toe opnieuw ingesteld worden, anders gaat deze slippen.

                          Willem

                          #17726863
                          Alper
                            Lid sinds:
                            22 April 2010

                            Auto staat nu op 200.000 kilometer. tot 170.000 kilometer door opel laten onderhouden. Ik ga dinsdag eventjes opnieuw laten inleren en software “patchen” door iemand met een tech2 (niet door opel zelf GELUKKIG)en dan even kijken hoe het aanpakt. Moet ik in de toekomst ook druklager etc bij bestellen? of alleen de koppeling zelf?

                            #17726864
                            OPCdriver
                              Lid sinds:
                              1 August 2009

                              Zou het druklager ook doen , als je er later toch wat mee krijgt …….

                              #17726865
                              astra-gtc-freak
                                Lid sinds:
                                3 March 2010

                                Dat druklager is wel bijna net zo duur als de drukgroep en plaat samen.
                                Dus dat is toch best een dure preventieve reparatie vindt ik.

                                #17726866
                                sw_reijnders
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  27 October 2005

                                  klopt . . . maar weet je wat het kost om weer heel je bak er af te laten slopen in een garage om het druklager als nog te vervangen ;)

                                  als die bak er toch af ligt, kun je het best gewoon alles vervangen.
                                  Bij een vectra B is het al een klote klus . . . zal bij een Astra-H nog wel een grotere klote klus zijn. :angel

                                  #17726867
                                  Alper
                                    Lid sinds:
                                    22 April 2010

                                    Op een Engelse site zag ik ze staan voor 180euro alles erop en eran dus drukgroep/lager en koppeling(koppelingset dus). Bargain dus. MOet ik nog ergens erop letten als ik de koppeling wil gaan vervangen? want ik las ergens dat er een tool ofzo bij moet zijn om het los te krijgen?

                                    EDIT:

                                    Een ander site http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Opel_Astra_1.6_2005/p/Car-Parts/Transmission/Clutch-and-Associated-Parts/Clutch-kits/?637723260&1&2c179ffb20046bda24cad0f05618fefb4be2fcb6&CLUK

                                    Dit is toch wel alles inbegrepen?

                                    #17726868
                                    sw_reijnders
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      27 October 2005

                                      hoe weet je zeker dat die set die je aangeeft voor jouw Easytronic systeempje is en niet voor een standaard handgeschakelde bak ;)

                                      op http://www.h-base.nl staan namelijk 2 verschillende sets daarvoor.

                                      #17726869
                                      AsconaC20NE
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 December 2004

                                        weet je wat ik denk;

                                        op jou bak zitten actuatoren (motoren) die voor jou schakelen. In feite is een easytronic gewoon een handbak die geautomatiseer is.

                                        Die motoren die voor jou koppelen zijn; of niet goed meer. Of jou bak loopt te zwaar waardoor de actuatoren niet goed kunnen schakelen. Maar dan zul je het in elke versnelling wel een beetje moeten merken.

                                        En idd, als je toch aan het vervangen bent, gelijk de druklager meenemen

                                        #17726870
                                        Laagvlieger
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Daarom zeg ik. Opnieuw alles calibreren.
                                          Maar met olie verversen bedoelde ik NIET de bakolie maar de olie (remvloeistof eigenlijk) voor de koppelingsactuator. Die werkt gewoon hydraulisch.
                                          Deze olie hoort lichtgeel te zijn en vaak is deze bijna zwart met stukjes erin. En dat is niet goed.
                                          Kun je zo zien als je de dop van het reservoir afhaalt.Die zit aan de voorkant van de easytronic bak. Net onder de accu kun je hem net zien. Haal de dop er eens af en schrik…….

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.