Easytronic Corsa C

Forumindex Forums Modellen Corsa Easytronic Corsa C

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    kenny900wb
    Deelnemer

Zit er aan te denken om een corsa C aan te schaffen. Nu zag ik dat ze ook leverbaar zijn met een automaatbak.

Ken het echter niet, automaat en schakelen. Ik dacht vraag even op het corsa forum wat het precies inhoud en of er mensen met ervaringen zijn ???

Bvd

MantasticB1
      Deelnemer

gebruik is echt leuk en aan te raden! over de betrouwbaarheid kan ik niks zeggen igg geen negatieve ervaring mee!
        je kunt er als een gewone automaat mee rijden, maar ook door de pook naar de linkse positie te drukken op hand schakelen zetten.
        koppelen hoef je nog steeds niet maar kunt schakelen door de pook naar voren + of achteren – te tikken, net als stuur flippers bij F1.
        het is eigenlijk een schakelbak met automatische koppeling ;)

leuk speelgoedje, ik zou het zelf best willen hebben:)

wim-v6
        Deelnemer

Is wel een vrij storings gevloelig systeem..

En als er storingen mee zijn zijn het vaak dure systemen..

Heb je er wel eens mee gereden Mantastic?? vind het wel wat traag schakelen als ik eerlijk mag wezen.

Willem

The Red Lizard
          Deelnemer

@ wim-v6

Is idd storings gevoelig en schakelt traag..

Vind persoonlijk, ondanks dat je er nieuwe sotware in kunt laden, dat se vrij stotterig en schokkerig rijden, vooral met optrekken bij het stoplicht als het groen wordt bijv..

Eerste keer dat ik zo’n ding op de brug moest rijden, kwam bij de poort aan, k rem, en hing bijna met me gezicht op de stuurairbag;)..remmen bij lage snelheid zeer fors..

Kweet niet hoe het is als je er langere tijd in rijd, alles moet wennen lijkt me, ma ben ermee op cursus geweest, en rijd persoonlijk toch echt liever vol-automaat dan een half automaat…maar misschien bevalt ie je wel goed kenny900wb

MantasticB1
            Deelnemer

origineel gepost door wim-v6
              Is wel een vrij storings gevloelig systeem..

En als er storingen mee zijn zijn het vaak dure systemen..

Heb je er wel eens mee gereden Mantastic?? vind het wel wat traag schakelen als ik eerlijk mag wezen.

Willem

ja hoor willem meer dan eens:)
              geen schokken of andere negatieve ervaringen mee gehad.
              en wat het traag schakelen betreft dat ligt aan jezelf want je kunt met gas geven het schakel moment beïnvloeden;)
              zoals ik al zei… als ik lui was reed ik automaat maar meestal op handschakelen:)king:
              ff manipuleren met gas geven dan rijd de automaat ook fijn.
              maar ik reed ook vaker automaat in de stad en ging na het optrekken over op schakelen en zette hem lekker in een hoge versnelling…anders blijf je bijv. in de 3 rijden terwijl de 5 het ook doet en lekker zuinig is.
              als je geen jakkeraar bent en gevoel hebt voor automaat rijden dan is het heerlijk karren…
              nou mijn ex en haar familie had er ook geen gevoel voor… dat zag je ook wel aan de benzine meter..:fy1
              was toch kutjesvolk hahahaha
              ik reed zuiniger dan hun met dezelfde hoeveelheid brandstof..
              ook met de vec V6:P
              ik haalde makkelijk 1:10,5 en mijn ex met moeite 1:9 volgens de pjoeter….

ik heb er iig GEEN slecht negatieve ervaringen mee qua gebruik.
              king::wub

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.