easy-tronic of automaat

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) easy-tronic of automaat

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    jaro
    Deelnemer

Ik ben van plan om een andere Zafira (gebruikte B) aan te schaffen. Twijfel tussen een 1.8 easy-tronic of 2.2 volautomaat. Weet dat het verbruik scheelt maar gaat me vooral om het rijgedrag en betrouwbaarheid. Heb nog nooit met easy-tronic gereden wel met volautomaat. En ook niet onbelangrijk, doen ze het allebei goed op lpg.

Nick-GSI
      Deelnemer

1.8 niet geschikt voor lpg. 2.2 heeft ook zo zijn nadelen, brandstof druk problemen, ketting spanners die kapot gaan

jaro
        Deelnemer

@Nick-GSI wrote:

1.8 niet geschikt voor lpg. 2.2 heeft ook zo zijn nadelen, brandstof druk problemen, ketting spanners die kapot gaan

Is de 1.8 niet geschikt vanwege de kop en kleppen?
          Hebben de druk problemen en spanners puur met het type motor te maken of ligt er ook een gedeelte aan de lpg?

Nick-GSI
          Deelnemer

1.8 kop is niet bestand tegen gas, na 30.000 kleppen stellen en bij 60.000 kan je er nieuwe kleppen monteren. 2.2 is puur spanners en kettingen

RutgerBn

Goededag,

Mijn ouder rijden een easy tronic 1.8 uit 2008. Het rijd in het begin erg apart, lijkt net of er een rijinstructeur naast je zit die voor je schakelt, je voelt de auto ook echt zelf inhouden en schakelen. Maar zodra je er aan gewent bent rijd het best wel lekker en rustig. Ook kan je zelf schakelen met de pook. LPG zou ik niet weten, daar heb ik geen verstand van. Hoop dat je hier wat aan deze info heb.

jaro
              Deelnemer

Dan ben ik toch bang dat het na 37 jaar Opel, waarvan bijna 1 miljoen km op lpg, het een ander merk zal worden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.