Forumindex › Forums › Overige › Auto algemeen › easy deuk vrij maken???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2014 om 18:43 #17264929
http://www.wikihow.com/Remove-a-Dent-in-Car-With-a-Hair-Dryer” onclick=”window.open(this.href);return false;
is dit echt mogelijk????
24 maart 2014 om 19:08 #18226204Theoretisch gezien zou het goed kunnen. Kou veroorzaakt een krimp, warmte veroorzaakt dat materiaal uitzet. Als jij het gedeelte om een deuk dus goed warm hebt, en je maakt de deuk zelf koud, zou deze theoretisch gezien meer ruimte hebben om naar buiten te ‘ploppen’.
Je kunt natuurlijk altijd een deuk in je auto trappen en het proberen :vertag :jerry
24 maart 2014 om 20:28 #18226205Op oude amerikanen met dik plaatwerk werkt dit best goed, daarnaast werkt het alleen goed met lichte deuken, dus niet als er maar enigszins een vouw in zit.
25 maart 2014 om 07:56 #18226206Ooit een keer op m’n oude werk had er iemand een deuk in een busje van een klant gereden. Helemaal in paniek, klant gecontacteerd e.d. Aan het einde van de dag kwam de klant kijken en er was nergens een deuk te bekennen. Bleek dat de auto heel de dag in de zon had gestaan en dat de deuk er uit zichzelf weer was uitgeplopt.
Dus het kan, maar wel maar bij een heel specifiek soort deuk.
25 maart 2014 om 09:58 #18226207Ohhh dat ziet er goed uit! :D
Straks ff een busje halen bij de winkel en kijken of het werkt. Zitten 2 lelijke plekken in me achterdeur door een hogedrukspuit die uit de houder vloog recht op me auto :@:@:@:(.
Gelukkig zijn ze klein, en als ik onderstaand filmpje zie krijg ik goeie hoop haha25 maart 2014 om 10:01 #18226208Nee werkt niet,heb het al geprobeerd
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
25 maart 2014 om 21:59 #18226209In theorie zal dit kunnen werken, maar in de praktijk niet.
ook heb je kans om je lak te beschadigen door het verwarmen en weer laten krimpen.gewoon door een specialist laten restylen, heeft nog altijd het beste resultaat.
26 maart 2014 om 08:47 #18226210Het werkt wel, maar het temperatuurverschil moet groter zijn denk ik.
M’n pa deed dit vroeger ook met schade aan taxi’s. Specifiek voorbeeld dat een taxi over de kop gerold was. (toen kon dat nog zonder de A/B/C stijlen in te drukken)Hele dak was een grote berg krassen en deuken.
Hij sloeg dan op strategische plekken een deuk met een plaatwerk hamer en hield dan een gasbrander er op en verwarmde het tot het roodgloeiend was.
Dan snel een spons met koud water er boven uitknijpen, en dan trok het redelijk recht, inclusief de omgeving.
Uiteraard heb je dan wel een hoop schade, dus dat moest daarna dan weer weggewerkt worden.Misschien dat het ook wel op de manier van het filmpje kan, maar niet met een fohn die je er 30sec op gericht houdt.
Dan zou ik een elektrische verfbrander gebruiken met een “low” stand (b.v. 300 graden) en er dan remmenreiniger op spuiten. Dat temperatuurverschil is flink groter dan een fohn en een spuitbusje perslucht.26 maart 2014 om 12:47 #18226211Ik vertel je,het werkt niet, wat jouw vader deed is de stress uit de plaat halen,iets wat ingedeukt is,is alls waren opgerekt,dat zou moeten krimpen dus,je gaat het eerst opwarmen (wordt groter dus) en dan afkoelen (wordt kleiner) dan ben je nog net zo ver.. bij hooge uitzonderingen zou het per toeval er uit springen
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
26 maart 2014 om 13:07 #18226212Het werkt wel, omdat de krimp is groter dan de rek. Maw; Bij verwarming rekt het materiaal een halve millimeter en bij krimpen, door in te spuiten met ijsspray, krimpt het meer dan een halve millimeter. Deze methode wordt veel gebruikt bij schadeherstel. Je moet natuurlijk we veel vaardigheid hebben….
26 maart 2014 om 15:58 #18226213Dan zou ik zeggen, doen!
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
26 maart 2014 om 17:12 #18226214@Arjen wrote:
Het werkt wel, omdat de krimp is groter dan de rek. Maw; Bij verwarming rekt het materiaal een halve millimeter en bij krimpen, door in te spuiten met ijsspray, krimpt het meer dan een halve millimeter. Deze methode wordt veel gebruikt bij schadeherstel. Je moet natuurlijk we veel vaardigheid hebben….
Deze methode word veel gebruikt bij kaal plaatwerk om te zoals gezegd de rek(vaak een bult/kikker) eruit te krijgen.
NIET zoals in het filmpje zonder de lak te beschadigen om even een deukje terug te duwen.26 maart 2014 om 19:16 #18226215Precies
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
31 maart 2014 om 08:39 #18226216Nog niet de tijd gehad om het te proberen maar zal van de week eens kijken of het lukt.
Ik zie best wat tegensprekende verhalen maar ga het toch maar gewoon proberen. In het ergste geval verneuk ik me achterdeur, maar ik wil de deukjes er hoe dan ook uit hebben dus als dit me niet lukt gaat het me toch zo wie zo meer geld kosten. En dat tientje extra neem ik dan ma op de koop toe, bespaard toch een boel als het met deze methode wel lukt.
Ben gek op filmen/foto’s maken maar als ik ergens mee bezig ben, ben ik ergens mee bezig en zit dan niet de hele tijd met de camera erbij…. Zal proberen iets op film/foto te zetten maar kan niks beloven :D
4 april 2014 om 14:26 #18226217Nou, wie is het al gelukt op camera??
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
4 april 2014 om 18:42 #18226218@dennisnmgn88 wrote:
Nog niet de tijd gehad om het te proberen maar zal van de week eens kijken of het lukt.
Ik zie best wat tegensprekende verhalen maar ga het toch maar gewoon proberen. In het ergste geval verneuk ik me achterdeur, maar ik wil de deukjes er hoe dan ook uit hebben dus als dit me niet lukt gaat het me toch zo wie zo meer geld kosten. En dat tientje extra neem ik dan ma op de koop toe, bespaard toch een boel als het met deze methode wel lukt.
Ben gek op filmen/foto’s maken maar als ik ergens mee bezig ben, ben ik ergens mee bezig en zit dan niet de hele tijd met de camera erbij…. Zal proberen iets op film/foto te zetten maar kan niks beloven :D
als het toch om een deur gaat kan je 10x beter gewoon ff je bekleding er afhalen en gewoon van binnenuit met een stomp voorwerp (hout) die deuk er rustig uitwrijven, dan zie je er niks van en verneuk je je lak niet met verhitten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.