Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › earth modification OPGELOST SOFTWARE PROBLEEM!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juni 2011 om 20:17 #17237033
Hey,
Ik heb een 2002 Zafira opc z20let en lees vaak over de Earth mod? Wat is dit en hoe is hij uit te voeren?
Heb namelijk nog steeds last van inhouden en half gas hikkend doortrekken….
Wordt er nu wel een beetje depri van namelijk……
Heb al de volgende dingen vervangen/aangepast…
Leh turbo met fase 1 remap 240 pk.
Direct air intake en grotere lucht aanzuigbuis…
powerrohrLuchtmassameter
Bobine galerij met bosch F5Dp0r Bougies.
Turbodruk klep achter op het inlaatspruitstuk.Ik las dat de Peirburg llm beter zijn dan die van bosch?? Heb namelijk ook gekloot gehad met mijn bougies, had eerst ngk daarna origineel maar die liepen niet lekker… Misschien backfire???
17 juli 2011 om 07:29 #17872138En al wat verder? Vacuumbox oke? Bij mij was er een slangetje los op de vacuumbox. Tevens nieuwe bougies gemonteerd.
Dit alles wel bij eds gedaan…..ook getest met andere lmm.Eds rules!
17 juli 2011 om 10:11 #17872139Waar heb jij de remap vandaan?
Mijn EDS Fase 1 was precies hetzelfde… weet ook dat Tunex en Mp3ch zelfde maps als EDS verkoopt.
Bij mij was het over na de CS2 map.17 juli 2011 om 10:52 #17872140hee ricky
das mooi balen idd. misschien kan vdb works er eens na kijken. hij haalt vele storingen uit auto’s.
misschien heeft het wel met je chip te maken van mtech.17 juli 2011 om 13:18 #17872141Kijk ook eens naar je klopsensor.
Ik ben alweer toe aan de 3e vervanging waarscheinlijk… Met een Bosch uitleescomputer makkelijk te zien. Gaan rijden en als hij inhoud kijken
of de klopbeveiliging ”actief” wordt. Je ziet op het scherm dan een fictief schakelaartje dichtgaan.17 juli 2011 om 22:14 #17872142Way is een earth mod dan?
18 juli 2011 om 14:09 #17872143Earth mod. : is een fabtieksrecal geweest omtrent een massa verbinding
die niet goed vast zat en men stuurde naar aanleiding hiervan een bulletin
naar de dealers om deze massaverbinding te checken vooral als men
onverklaarbare storingen had gekregen bij deze auto’s,
Kwam (meen ik) voor bij de eerste Opc Z20LET uitgevoerde modellen.
Deze massaverbinding zit tussen de accubaken onder de luchtleiding
in de geribbelde hoes.18 juli 2011 om 18:44 #17872137Oke, duidelijk :thumb
5 augustus 2011 om 20:32 #17872144Zo weer even een update!
Het is helemaal over!!!!!! Het probleem was ( hoe kan het ook anders eigenlijk) de software tuning van Mtech…….
Even een korte uitleg, mijn software was zo verknutseld/verkloot en regelingen uitgeschakeld dat hij eigenlijk nooit meer echt tot normaal regelen toekwam.. Simpelste voorbeeld was dat de basis turbodruk die normaal op 60% staat nu op 90% stond zodat de turbo bijna maximaal inkwam en daarna pas ‘ begon’ met regelen…. Gevolg een serieus nerveuze auto met bepaalde delen echt een dip en vermogenstekort…..
Even wat cijfers dan…..
Met de Mtech software 235 pk en 365 nm en een enorme dip rond de 4000 Rpm….
Met de van Beekracing software 252 pk 375 nm en een super vloeiend trekkend blok met power en souplesse… Zal de uitdraai eens inscannen binnenkort….
Nu als ik er mee rij dan heb ik niet meer het gevoel van een auto die ieder moment het leven kan laten omdat hij te ” ver ” is gechipped…
En ik had het probleem wel eens verteld aan Mtech maar dat was een producteigenschap volgens hem….. ” Deze blokken lopen niet echt vloeiend” …..
Dus tja…… Ik beschouw het als leergeld voor een volgende tuning….
5 augustus 2011 om 20:37 #17872145Lekker en nu genieten !!
6 augustus 2011 om 10:20 #17872146Echt iedereen die nu nog aan mtech denkt om te chippen zou een grote schop onder zn kont moeten krijgen… er zijn al meer topics dan ik vingers heb waaruit blijkt dat die software allerlei rare problemen geeft.
6 augustus 2011 om 10:44 #17872147Dat m-tech niet goed is, dat is duidelijk. Wat ik wel vreemd blijf vinden, ze gebruiken toch mappen van EDS?
Of zijn deze toch niet hetzelfde. Heb zelf ook een map van EDS erin. Fase 1 met LEH turbo en voorkatvervanger.
De mijne trekt wel mooi door en zonder dippen. Heb wel de “zwakkere” versie ivm dat ik bouwjaar 2004 heb.7 augustus 2011 om 12:31 #17872148hun gebruiken standaard mappen, iedere motor is anders en reageerd anders, op een bank kan je m dan met alle meetapparatuur erop veel beter afstellen!!
Willem
8 augustus 2011 om 17:03 #17872149hee ricky
mooi dat het eindelijk goed is. is het nu genieten totdat het volgende probleem zich voordoet haha.
8 augustus 2011 om 18:01 #17872150snap niet dat dr nog iemand voor de software naar m-tech gaat :wtf .kunnen bijna een m-tech software problemen forum openen :hmmz
11 augustus 2011 om 18:52 #17872151Klopt, ik doe de uiterst moderne motoren zelf niet meer, maar zelfs met de “simpele” c20xe motor met 2 verschillende motronic soorten (2.5 / 2.8) had je alleen al voor de motronic 2.5 9 verschillende opbouw methodes in de eprom, wissel je dit om met een andere opbouw, dan is de kans dat je motorstoring of ecu waarschuwing krijgt erg groot.
MvG,
Dennis
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.