Forumindex › Forums › Techniek › Cih › E85 Brandstof
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juli 2010 om 19:05 #17223209
Wij zijn voor de rally een Ascona aan het opbouwen.
Nu is het gebruik van bio brandstoffen is in opkomst.
En de prijs is ook nog redelijk laag.Nu mijn vraag:
Kan dit ook gebruikt worden voor mijn opel ?
wij gaan op dubbele webers rijden.
of is dit totaal onmogelijk ??5 juli 2010 om 19:47 #17696124Ik ben ook van plan om met E85 te gaan rijden, forumlid Brieken rijd er al een tijdje mee. Ik geloof dat je je wagen/ comp moet laten afstellen voor E85 ik ben er van plan om met TB;s op te gaan rijden.
Ik geloof dat je wel moet letten op je tank en leidingen, die mogen geloof ik niet van ijzer zijn.
6 juli 2010 om 08:27 #17696125Ik ben erg benieuwd of het kan.
Bij injectie motoren zal het wel kunnen na veel aanpassen.
Maar ben benieuwd of het met carburateur motoren ook kan !6 juli 2010 om 16:03 #17696126:cool:je zal alleen wat vermogen missen
6 juli 2010 om 16:20 #17696127origineel gepost door boyanka
:cool:je zal alleen wat vermogen missenniet mee eens
denk alleen dat de winst van niet turbo/compressor motoren, nihil is.
brieken rijd er idd op, maar E85 schijnt octaan 105 te hebben (hiermee kom je dus weg met hogere pingel grens (en het schijnt veel beter te koelen. wat wederom belangrijk is voor turbo motoren.
je zult wel 25 tot 40% meer moeten injecteren anders kan je idd wel vermogen verliezen
13 juli 2010 om 18:23 #17696128Je kan er inderdaad meer vermogen mee behalen.
Je moet alleen oplette met leidingen, liefst rvs en geen plastic leidingen.
Ook moet je even uitzoeken of je brandstofpomp er tegen kan.
verder moet je motor anders afgesteld worden dan met een benzine, maar dat spreekt voor zich lijkt me.
Maar een groot voordeel de prijs is laag, zeker als je een contract kan regelen voor de rally ( zoals de 350z cup)
13 juli 2010 om 18:28 #17696129De prijs is heel laag.
Als je reclame wilt maken ervoor kost het je 1 euro per liter.
Goedkoper als euro 98.We gaan het proberen om op e85 te starten volgend jaar
24 juli 2010 om 20:26 #17696130E85 bied juist mogelijkheden om meer vermogen uit een bestaande motor (met hoge comprssie) te halen. Door de hoge zelfontbrandingstemperatuur kan je met een hoge compressie toch behoorlijk wat meer vervroeging toestaan. Moet wel heel wat meer brandstof in (ca. 40%), wat in veel gevallen andere/grotere injecteurs noodzakelijk maakt.
Nadeel is dat wanneer je de hele handel helemaal afgesteld hebt op de voordelen van E85, dat je dan niet even gewone benzine meer kunt gaan tanken (volgens mij is E85 nog lang niet overal verkrijgbaar).
24 juli 2010 om 21:55 #17696131origineel gepost door Rik Ophuis
E85 bied juist mogelijkheden om meer vermogen uit een bestaande motor (met hoge comprssie) te halen. Door de hoge zelfontbrandingstemperatuur kan je met een hoge compressie toch behoorlijk wat meer vervroeging toestaan. Moet wel heel wat meer brandstof in (ca. 40%), wat in veel gevallen andere/grotere injecteurs noodzakelijk maakt.Nadeel is dat wanneer je de hele handel helemaal afgesteld hebt op de voordelen van E85, dat je dan niet even gewone benzine meer kunt gaan tanken (volgens mij is E85 nog lang niet overal verkrijgbaar).
ontsteking kan toch later met meer octaan of heb ik het mis.
dan zou je al een compleet vrij programeerbare ecu moeten nemen ofzo niet echt een goed koop grapje
24 juli 2010 om 22:02 #17696132nou ik was vandaag in een beetje lompe bui.
tank was schoon leeg ik er 10 liter E85 tanken,
(ik heb een filmpje gezien waarop ze een benziene auto 100.000 km op E85 hadden laten rijden en geen buitensporige slijtage hadden kunnen vinden na het compleet demonteren van de moter, sommige dingen waren zelfs beter (maar dit was bij een dikke v8 die van zich zelf al vrij onverwoestbaar waren.
ik zelfs merkte dat hij langzamer was en wou de boel toch maar niet stuk rijden, dus heb er 10 liter benziene bij gedaan zodat ik 50/50 reed (wat ook veel volvo rijders doen op het turbobrick forum.
toen de brandstof druk op 4,5 bar gezet en reed beter als alleen op benzine.
in dit topic heb ik een paar leuke links staan.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=130005
zo zijn er na wat lees werk 4 manieren om je auto om te bouwen naar E 85
1 instelbare brandstof regelaar
2 45% / 50% grotere injectoren
3 piggy bag systeem
4 complete remap van de computer/ vrij programmeerbaar systeem er opjammer dat het topic van brieken er niet meer is, daar stond in dat het dikke onzin is dat je brandstofleidingen er van kapot gingen. en dat auto`s van vandaag de dag daar helemaal geen last meer van hadden.
25 juli 2010 om 07:32 #17696133:agentik had toch al gezegd dat hij vermogen zou missen (uiteraard zonder eerst de boel te verbouwen)
25 juli 2010 om 12:10 #17696134jup ik had het ook wel verwacht omdat je 25 tot 40% meer brandstof nodig hebt.
maja moest gewoon nog ff naar huis om de brandstof druk hoger te zetten dus ik d8 laat ik het eens proberen.
maar nu hij 50/50 rijdt en met hogere brandstof druk reageert hij beter op het gas dan voorheen.
wat me wel tegen viel is dat het 1.40 de liter kosten.
ik had juist verwacht dat het rond de 0.80 euro cent de liter zou zijn zoals je overal beetje op internet leest.
25 juli 2010 om 17:23 #17696135:cool:er staan een heleboel broodje aap verhalen op
30 juli 2010 om 18:32 #17696136In Duitsland onder de euro
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.