Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › e16se motor aanpassen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 oktober 2012 om 14:20 #17244315
beste,
ik heb in men corsa a een e16se motor liggen met een f13 bak tegen. ik zou graag iets meer vermogen en koppel uit men motor krijgen en ook een versnellingsbak met kortere verhoudingen. iemand ideeen wat ik kan doen om men motorprestaties te verbeteren? het zou moeten dienen voor de autocross.
ik hoor het graag28 oktober 2012 om 22:27 #17960805Bakkie erop van een Corsa-B GSi die is al iets korter.
Aan de motor kan je niet heel veel doen, zonder dat het al VEEL geld gaat kosten..
Met het Bosch Jetronic systeem kan je niet heel veel uithalen namelijk..
Willem
28 oktober 2012 om 22:58 #17960806Heb nog wel een f10 4bak liggen :jerry
30 oktober 2012 om 00:36 #1796080731 oktober 2012 om 18:58 #17960808andere nokkenas erin
1 november 2012 om 18:19 #17960809en de versnellingsbak van een corsa b 1600 gsi past deze op een e16se motor? en is het mogelijk om aanpassingen te maken in het computerprogramma?
1 november 2012 om 20:16 #17960810@corsacross wrote:
en de versnellingsbak van een corsa b 1600 gsi past deze op een e16se motor? en is het mogelijk om aanpassingen te maken in het computerprogramma?
met een bak van een corsa b 1600 gsi heb je geen korte verhoudingen, zoals je wil
1 november 2012 om 21:36 #17960811De F15CR 3,94 is korter als de op de Corsa-A geplaatste F13CR3,75 of 3,55
Mijn B draaide 3900 toeren bij 120km/u, mijn A draaide 3500 bij 120km/u
Willem
2 november 2012 om 14:20 #17960812kan je de assen van een f10 bak in de bak van een f13 leggen? ik heb het over de primaire en secundaire assen. of kan je de tandwielen eraf halen en er andere inleggen?
2 november 2012 om 22:49 #17960813@wim-v6 wrote:
De F15CR 3,94 is korter als de op de Corsa-A geplaatste F13CR3,75 of 3,55
Mijn B draaide 3900 toeren bij 120km/u, mijn A draaide 3500 bij 120km/u
Willem
bij mijn weten is in de corsa b gsi enkel maar een f15 met een 3,55 of 3,74 geleverd
2 november 2012 om 22:56 #17960814@corsacross wrote:
kan je de assen van een f10 bak in de bak van een f13 leggen? ik heb het over de primaire en secundaire assen. of kan je de tandwielen eraf halen en er andere inleggen?
je kan toch ook gewoon de cassette wisselen, volgens mij ben je het allemaal te ver aant zoeken met die tandwielen wisselen.
voor de motor kan ik je wel helpen, heb afgelopen jaar een e1.6se gemaakt voor een jongen van de cross en die rijdt ermee in de top 5, met standaard materiaal3 november 2012 om 01:42 #17960815op corsa nova tuning staat wel beschreven hoe je een c16sei kan optimalizeren. ik heb dat toen de tijd veel daarvan toegepast op mijn oude E16se en dat deed het ook prima :)
3 november 2012 om 17:46 #17960816@wim-v6 wrote:
De F15CR 3,94 is korter als de op de Corsa-A geplaatste F13CR3,75 of 3,55
Mijn B draaide 3900 toeren bij 120km/u, mijn A draaide 3500 bij 120km/u
Willem
Vreemd bij mijn is het juist anders om….
Corsa A met GSi 5 bak zit op 3900 toeren bij 120.
En de Corsa B GSi met F15 zat op zo’n 3500 bij 120.:hmmz
4 november 2012 om 13:44 #17960817de motor is standaard optimaal maar ik zou graag kortere versnellingen hebben die korter op mekaar volgen ik heb nu een f13 bak met diff verhouding 3.74.
7 november 2012 om 15:30 #17960818@insane31 wrote:
@corsacross wrote:
kan je de assen van een f10 bak in de bak van een f13 leggen? ik heb het over de primaire en secundaire assen. of kan je de tandwielen eraf halen en er andere inleggen?
je kan toch ook gewoon de cassette wisselen, volgens mij ben je het allemaal te ver aant zoeken met die tandwielen wisselen.
voor de motor kan ik je wel helpen, heb afgelopen jaar een e1.6se gemaakt voor een jongen van de cross en die rijdt ermee in de top 5, met standaard materiaalcassette wisselen is een optie, maar je houdt geen rekening met de lagers + lagerschalen.
Die zijn op elkaar ingesleten. Ja het werkt maar mooi is anders.En een bakje wisselen is zo gedaan, vind het gewoon een piep werk om een cassette te wisselen.
Je loopt een vergrote kans om de achterste kering eruit te drukken als de cassette scheef zit terwijl de bak en motor nog in een auto hangen.7 november 2012 om 15:48 #17960819heb de f10 4bak nog steeds liggen…
7 november 2012 om 19:54 #17960820@corsaboy wrote:
@insane31 wrote:
@corsacross wrote:
kan je de assen van een f10 bak in de bak van een f13 leggen? ik heb het over de primaire en secundaire assen. of kan je de tandwielen eraf halen en er andere inleggen?
je kan toch ook gewoon de cassette wisselen, volgens mij ben je het allemaal te ver aant zoeken met die tandwielen wisselen.
voor de motor kan ik je wel helpen, heb afgelopen jaar een e1.6se gemaakt voor een jongen van de cross en die rijdt ermee in de top 5, met standaard materiaalcassette wisselen is een optie, maar je houdt geen rekening met de lagers + lagerschalen.
Die zijn op elkaar ingesleten. Ja het werkt maar mooi is anders.En een bakje wisselen is zo gedaan, vind het gewoon een piep werk om een cassette te wisselen.
Je loopt een vergrote kans om de achterste kering eruit te drukken als de cassette scheef zit terwijl de bak en motor nog in een auto hangen.welke lagerschalen zitten er in de bak dan?
en het werkt zeker, en wat moet er mooi aan zijn?
er zijn er genoeg in de speedway en cross die cassettes wisselen dus zie het probleem niet
cassette wisselen is een stuk minder werk, je aandrijfassen kunnen blijven zitten. kortom je moet veel minder los draaien om een cassette te wisselen dan een hele bak8 november 2012 om 10:35 #17960821op een van de assen zit een lager kijk maar eens goed..
De andere zit in je bak zelf op de plek waar je pri-as doorgaat.
misschien is lagerschaal beetje ongelukkig gekozen, maar deze naaldlagers slijten wel in…assen verwijderen in een corsa is een paar minuten werk..
zijn maar 2 bouten per kant..
maar goed ik heb er geen verstand van :)
8 november 2012 om 22:43 #17960822@corsaboy wrote:
op een van de assen zit een lager kijk maar eens goed..
De andere zit in je bak zelf op de plek waar je pri-as doorgaat.
misschien is lagerschaal beetje ongelukkig gekozen, maar deze naaldlagers slijten wel in…assen verwijderen in een corsa is een paar minuten werk..
zijn maar 2 bouten per kant..
maar goed ik heb er geen verstand van :)
ja ik weet dat er die lagers zitten in de bak, en ik ben het met je eens dat iets wat op elkaar ingesleten het beste bij elkaar blijft, maar als het echt zo slecht is zou ik toch meer bakken kapot moeten rijden.
idd de assen los maken zijn maar twee bouten bij een corsa, maar als je de bak wisselt moet je ook de baksteunen losmaken, trekstang linksvoor los zodat de bak kan zakken, ik kies er toch voor om de cassette te wisselen.
dus ieder zijn voorkeur zeg maaren ik weet er trouwens ook niet zo veel van :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.