e16se carburateur

Forumindex Forums Techniek Overige motor types e16se carburateur

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224334
    tinusbaksteen
      Lid sinds:
      22 April 2009

      ik ben al een poosje bezig met een e16se aan de praat te krijgen maar wegens gebrek aan onderdelen en tijd moet deze aan de loop. nu ligt deze motor in een corsa a uit 1991 en het is dus een u9. nu wil ik er carburateurs op zetten. heeft iemand hier ervaring mee? las ook ergens iets over motorfiets carbs. lijkt mij ook wel wat. heb nog een paar liggen van een kawa 1000cc. of is dat te klein? en hoe zit ik dan met mijn apk? en op kenteken?

      bvd.

      #17707924
      sebastiaankadettcabriogsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 November 2005

        je zult ook de brandstof pomp en de tank aan moeten passen.

        volgens mij ook andere ontsteking en een spruitstukje (laten) lassen en afstellen.

        maar ik zou er niet aan beginnen, hoop werk om met een ouder systeem rond te rijden.

        #17707925
        broertube
          Lid sinds:
          13 September 2004

          Rij zelf met 1.6 GSI blok, injectiespul verwijderd en omgebouwd met VW carburateur. Weleenswaar in de autocross maar zeker erg betrouwbaar. Je levert mogelijk enkele pk’s in maar hij doet het altijd. Heb een inlaatspruitstuk van een corsa 1.3s met dubbele trap gebruik i.c.m. 2staps inlaatspruitstuk van vw blok en deze samen laten lassen zodat het past. Brandstofpomp heb ik op de standaard plaats aangebracht waar deze ook zit op de 1.2 en 1.3 blokjes maar het gat is standaard bij een gsi blok afgedicht dus dient uitgeboord te worden als de nokkenas eruit is. Wil je dit niet dan kun je ook een elektrisch brandstofopvoerpompje gebruiken i.p.v. de injectiepomp. De injectiepomp hangt bij een A corsa GSI onder de auto naast de tank dus eenvoudiger aan te passen dan de opels waarbij de pomp in de tank weggewerkt zit. Dus niks geen andere tank nodig gewoon na de tank aan te passen.
          Ontstekingspoot is standaard OPEL maar wel een bobine, moduul en kabelboom voor ontsteking van VW gebruikt. Stekkertje van VW past gewoon in OPEL ontsteking allemaal bosch.
          Heb ook nog veel onderdelen van 1.6 GSI liggen en nog 2 blokken staan.
          Rij ook nog met andere A corsa GSI in andere klasse en die is nog geheel orgineel GSI. Deze gaat volgende maand de laatste keer gebruikt worden en auto gaat daarna weg. Auto is te verrrot om goed te kunnen presteren. Blok gaat er uiteraard wel uit compleet met injectiespul. Handel?

          Meer vragen? of wil je foto’s zien, Ik lees het wel.

          #17707926
          tinusbaksteen
            Lid sinds:
            22 April 2009

            dank voor je antwoord. maar dat ombouw naar vw is niks voor mij. ik heb hier nog kawa carbs liggen, en vonk heb ik al zonder computer. maar mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met motorfiets carbs. en apk eissen enzo.

            bvd

            #17707927
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Ik denk dat je het beste even aan Fearless kan vragen.
              Die heeft een Corsa B C20XE met Yamaha R1 carbs. Hij is er mee door de APK gekomen maar ik geloof dattie daar voor wel de carbs praktisch helemaal dicht geschroeft heeft.

              #17707928
              broertube
                Lid sinds:
                13 September 2004

                Je hoeft ook niet specifiek een VW carburateur te gebruiken deze lag bij mij toevallig voorhanden, mag ook een OPEL varajet zijn heeft ook een 2traps uitvoering. Motorfiets carburateurs is leuk maar afstellen wordt even ingewikkelder net als maken van een passend spruitstuk.
                Succes met je project.

                Mijn GSI blokje met carburateur gaat weer brullen op zaterdag 4 september in Siebengewald (L) in de nachtcross.

                #17707929
                madmax1969
                  Lid sinds:
                  24 November 2007

                  je zal ook de ontsteking moeten aanpassen want als ik het goed heb zit namelijk met je centrifugaal vervroeging, Bij een Gsi word je voor ontsteking geregeld via de ecu en als je de ecu er tussenweg haalt heb je geen vervroeging meer, Heb ik ook gehad met mijn crosser hij starte op 21 gr en bij meer toeren hield ik er 5 over terwijl hij juist naar 35 moest.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.