E10 benzine getankt

Forumindex Forums Modellen Insignia E10 benzine getankt

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Koen01
    Deelnemer

Doordat ik in buurt van Belgie en Duitsland woon dacht ik. Ik ga E10 benzine met mijn Insignia 1.6 turbo tanken.
      ná 8 tankbeurten begon de motor onregelmatig te lopen.
      Kennis van tevens automonteur adviseerde om 98 te tanken.
      en zie na 2 tankbeurten loopt de auto weer perfect. Nu nog beter dan als ik de 95 tank.
      Naar mijn conclusie is de E10 benzine rotzooi.
      Gaarne nogmeer nare ervaringen met E10 benzine?

Groetjes va de Opel Insignia rijder.

bart-gsi
      Deelnemer

ik gooi m`n tank vrolijk vol met E10.. alleen de z22yh motoren kunnen hier niet op draaien ivm de brandstofdrukregelaar zoals in de brochure beschreven..
        in het begin deed m`n auto even moeilijk.. maar naarmate ik het vaker deed tanken ging hij er steeds beter op lopen…
        en ik heb een vectra v6 uit 2000 dus knap als die 1.6 van jouw er niet op loopt…
        en qua prijs verschil.. 1,47 per liter in tilburg en 1,35 aan de grens… en in gent 1,32

TWA
        Deelnemer

Het zou heel goed kunnen dat je blok niet geschikt is voor E10. Kijk anders even op de site van de NL’se leverancier : BlueOne95

Greetz Emiel

tonnie
          Deelnemer

Ik woon aan de Duitse grens en tank vrijwel altijd E10, nog geen problemen gehad met onregelmatig lopen :scratch: . Ik rij een Insignia 2.0T

Bokkus
            Deelnemer

Ik heb met mijn astra g 1.8 ook regelmatig e10 getankt… de auto ging er erg van stinken en uiteindelijk tijdens een ritje terug uit Duitsland brak de nokkenas! Auto kon naar de sloop… Ik heb de indruk dat e10 meer geschikt is voor high-tech-landbouw-racers.

Goedkoop = Duurkoop

Corsaliefhebber
              Deelnemer

en het verbruik stijgt ook ongever met 5% evenredig omhoog, maar in wat ze hier gewoon 95 noemen zit al jaren een verhouding van 5% ethanol dus je zou van e5 kunnen spreken in plaats van euro 95

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.