Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › E-10 tanken in Duitsland.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2014 om 20:24 #17263485
Goedenavond Opelfans,
Heeft iemand goede of slechte ervaringen met tanken van E-10 benzine in Duitsland?
Ik heb gehoord dat het niets is aan te bevelen bij de 2.2. direkt ingespoten injectie motor maar dat de rest van de motortypes er wel geschikt voor zijn.
Wat is jullie mening en ervaring?
20 januari 2014 om 12:24 #18209473niks over gehoord gewoon lekker tanken geen probleem hoor wij tanken met 2 Sintra,s 2.2 ook gewoon de E10 .
20 januari 2014 om 12:40 #18209474Toch opletten deze check E10, zegt wat anders voor de 2.2
Niet geschikt voor E10
Opel modellen met 2.2 liter directe injectie motor (z22yh) zoals gebruikt in Opel Vectra, Opel Signum en Opel Zafira.http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/auto/opel/” onclick=”window.open(this.href);return false;
20 januari 2014 om 13:01 #18209475De sintra is geen US-2.2 motor, maar een opel motor.
Deze is heeeellll anders dan de US-2.2motoren (Z22SE / Z22YH.)
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
22 januari 2014 om 09:18 #18209476gewoon in het thuis land van de Opel lekker E 10 tanken hoor , ze gooien daar in de markt echt hun eigen glazen niet in .
en inderdaad de US praten ook over de motoren maar is wel een ander blok en andere specificaties zit ook in de Pontiac dat blok maar daar gelden andere normen als hier .
dus op naar Duitsland bij de Total in Kleve voor 0,40 € cent de liter minder de e10 tanken meteen ff in de Flutstrasse bij de Kaufland de koffer vol met boodschappen vlees en drank hapje eten in de Stadsgrille voor 6,95€ en je dag tochtje is dik betaald !!! ik doe het uit Hoofddorp om de 2 maanden .
dank aan Rutte met z,n rovers22 januari 2014 om 09:25 #18209477Hallo posting freak,
In de buurt van Burger King en McDonald,s zit ook een Argos tankstation, die is nog goedkoper dan de Total.
22 januari 2014 om 15:21 #18209478Let op: E10 in de x22xe, y22xe, z22xe is geen probleem.
Echter is E10 in de Z22SE en Z22YH dus wel schadelijk.
@ Famempeters: blijkbaar dus toch wel.
Willem
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
22 januari 2014 om 17:10 #18209479Verder moet je ens in de gaten houden wat jou auto met E 10 verbruikt .
Die ik gereden heb hebben gemiddeld 0,5 liter meer verbruikt met E 10 dus is de prijsvoordeel naa de kloten en aangezien mijn auto ook nog ens minder vermogen heeft gooi ik die troep er niet meer in.22 januari 2014 om 17:33 #18209480En je auto start niet meer bij temp. onder het vriespunt.
Tenminste dat deed mijn Vectra X16XEL.22 januari 2014 om 18:26 #18209481ronthijms daar is het meestal wat drukker ook bij de speel hal die grote is nog 2 € cent goedkoper.maar die aan de autobaan opgang is duurder .
ps wij hebben hier 2 2.2 liter Sitra,s lopen en die doen het probleem loos op e 10 hoor ik heb ze beide in onderhoud en komen allebei vaak in Kleve
ook mij Vectra B1 deed het top en nu mijn Zafira zit het restje er ook nog in en ik kan het hier in Hoofddorp ook tanken geen probleem .
22 januari 2014 om 18:29 #18209482@Famempeters wrote:
ronthijms daar is het meestal wat drukker ook bij de speel hal die grote is nog 2 € cent goedkoper.maar die aan de autobaan opgang is duurder .
ps wij hebben hier 2 x2.2 xe liter Sitra,s lopen en die doen het probleem loos op e 10 hoor ik heb ze beide in onderhoud en komen allebei vaak in Kleve
ook mij Vectra B1 deed het top en nu mijn Zafira zit het restje er ook nog in en ik kan het hier in Hoofddorp ook tanken geen probleem .
echter je hebt in Duitsland op vakantie niet veel keuze de 92 of de e10 het is beide wat armer dus iets duurder in liter verbruik maar naar men zegt is het beter voor de uitstoot ?????? zie hier Schiphol
22 januari 2014 om 18:52 #18209483is er dan meer bekend over de 16xel?(vec b -98) en E10? ik las ook ergens alleen iets over een 2,2 die er niet blij mee zou zijn, voor de rest geen info gevonden.. :hmmz
22 januari 2014 om 19:40 #18209484dacht dat mijn c1.4nz er ook iet tegen kon.
de site beweerd wat anders ;)23 januari 2014 om 09:03 #18209485met mijn B1 Vectra met de X16Xel gewoon op de e10 niks aan de hand zie de richt wijzer ANWB die geeft ook aan wie wel en wie niet op e 10 kunnen ik heb hier een Peugeotje 106 van 2000 die kan er niet tegen omdat er pakkingen zouden zijn die dit spul niet verdragen .
verder ik denk dat zo,n auto land als bij de Buren toch redelijk weten hoe om te gaan met de brandstof ook bevriezen ????het is daar kouder als hier hoor .nogmaals bij veel pompen is het of e10 of super+ de 98 of de 91 en dan is de auto niet vooruit te branden met de sleurhut er achter duidelijk merkbaar heb ik met heeeeeel veel km.s ervaring met de sleurhut in Duitsland wel enig inzicht in denk ik los daarvan denk ik ook Duits met me beunen haal ik de onderdelen ook daar weg scheelt de helft of meer . let op merk spullen he Romax ,,Ate ,,
23 januari 2014 om 09:25 #18209486Ik tank altijd in duitsland met mijn astra f 1.6 8 klepper nooit problemen mee gehad en rij gemiddeld 1 op 10 korte afstanden.
23 januari 2014 om 17:36 #18209487@Famempeters wrote:
ronthijms daar is het meestal wat drukker ook bij de speel hal die grote is nog 2 € cent goedkoper.maar die aan de autobaan opgang is duurder .
ps wij hebben hier 2 2.2 liter Sitra,s lopen en die doen het probleem loos op e 10 hoor ik heb ze beide in onderhoud en komen allebei vaak in Kleve
ook mij Vectra B1 deed het top en nu mijn Zafira zit het restje er ook nog in en ik kan het hier in Hoofddorp ook tanken geen probleem .
Zoals al gezegd ligt in de sintra een 2.2 die er wel tegen kan.
Bij de amerikaanse 2.2 motoren Z22SE en Z22YH kan er ERNSTIGE motorschade ontstaan.
Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
23 januari 2014 om 19:40 #18209488Hallo Opelfans,
Heel hartelijk bedankt voor jullie goede zorgen.
Het hele verhaal is eigenlijk vrij eenvoudig nl; Alle motortypes kunnen op E-10 rijden m.u.v. de 2.2 direct ingespoten injectiemotoren ingebouwd vanaf 1999. Voor alle duidelijkheid, die voor 1999 zijn ingebouwd
bij bv de Sintra of de Omega zijn wel geschikt voor E-10. ,Dit heb ik expliciet gevraagd bij het motorhuis te
Velserbroek. Ik mag aannemen dat deze jongens wel weten waarover zij spreken.26 januari 2014 om 12:58 #18209489gister Braaf e 10 getankt voor 1,51 in Kleve in mijn Zafira en met spelen met de boord pc heb ik geen verbruiksverschil kunnen bemerken dat zal zo klein zijn??????. met de heen weg echt gewone e 95 in de tank . en verder hij kan en mag er op rijden tegen die prijs daar zal het me verder een worst zijn .
27 januari 2014 om 19:29 #18209490http://www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl/E10/auto/opel/” onclick=”window.open(this.href);return false;
zegt de ANWB
27 januari 2014 om 19:31 #18209491ik durfde de gok vanmiddag niet te wagen haha
e10 was 1.48 en de gewone euro 95 was 152
ik twijfelde om het wel of niet te doen die e10, toch de 95 gekozen.
volgende keer gewoon e10 er in dus, eens zien als de c1.4nz er tegen kan haha27 januari 2014 om 19:41 #18209492En trouwens ik betaal hier 1,61 voor euro 95 dus zo goedkoop vind ik het niet, scheelt 13 cent is 5 euro op een tank……….
27 januari 2014 om 19:47 #18209493ja ik heb 3 of 4 euro bespaard haha
maar met gas vind ik het wel erg.
toen ik de kadett voor de laatste keer tankte (midden december) betaalde ik iets van 65 cent voor gas geloof ik.
nu staat ie bij de zelfde pomp op 77 cent.
de landelijke advies prijs is zelfs 97 cent of zo!30 april 2014 om 10:46 #18209494Dus met een 2.2 16V (Z22SE) geen E10 tanken. Dan weet ik genoeg. Dan blij ik er vanaf.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.