Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Dyno c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2012 om 13:19 #17250923
Gister met me Kadett wezen banken, met een zeer goed resultaat voor een bijna stock 16v: 169 pk en 222 nm @ 846 kg
Moet alleen nog ff een foto van me uitdraai maken en posten. Wel alvast een filmpje.link: http://www.youtube.com/watch?v=ybfRIi4sHog” onclick=”window.open(this.href);return false;
29 juli 2012 om 14:05 #18051157mooie cijfers voor een bijna stock dan.
wat heb je er wel aan verandert dan??
29 juli 2012 om 18:14 #18051158netjes :thumb waar is hij op de bank geweest?
29 juli 2012 om 18:39 #18051159Ik ben bij Rudy (Miruni) op de bank geweest.
Ik heb een SFI vervanger, open filter, vlakke gasklep dmv halve maan weghalen, RVS groep A pijp 63,5 mm met Simons dempers vanaf spruitstuk en uiteraard zonder kat, flensen uitlaatspruitstuk weg gepolijst/gefreest, licht vliegwiel & ARP drijfstangbouten.
Die laatste 2 zijn geen vermogenwinst maar denk zet ze er toch bij.
Advies van Rudy was wel om een ander open filter te nemen omdat deze aan de kleine kant is. Een meting zonder dit filter met alleen een LMM, kwam 2 pk hoger uit.
Verder ff sparen voor nokken en dan terug naar Rudy voor een chip op maat, en dan moet 180 pk wel haalbaar zijn. Alles daarboven is mooi megenomen.
29 juli 2012 om 21:06 #18051160Netjes man! Moet de mijne dan ook kunnen doen, want mijn lijstje ziet er nagenoeg net zo uit…
Is dat vermogen enkel op 98 of mag je dan nog 95 tanken??
29 juli 2012 om 21:40 #18051161Thanx voor alle positieve reacties.
Dit is met 98. Maar ik zou ook gewoon met 95 kunnen rijden omdat die niet gechipt is. Maar rij met dit blok al 98 sinds ik hem heb.
In theorie zou je dus ongeveer hetzelfde vermogen moeten hebben ja. Al is het in de praktijk toch vaak anders.
29 juli 2012 om 22:01 #18051162Ja, ik begrijp wat je bedoelt, heb ook net een andere er in liggen en kan toch wel verschil merken. Ook mijn vorige is denk ik niet voor niks blauwe rook gaan geven en daar in werd de olie in twee tellen zwart. Bij deze is de olie nu nog glashelder! En hij lijkt ook wel harder te lopen, maar nog te weinig langere stukken mee gereden om hem echt goed te testen aangezien ik nog moet lassen aan het chassis. Wil hem niet in hoge toeren trekken zonder hem eerst goed warm te rijden ook (olie warm bedoel ik dan, niet enkel de koelvloeistof!!)
4 augustus 2012 om 17:29 #18051163nice ik heb zelfde blok qwa ”verbeteringen” in een a corsa liggen king:
Toch maar een keer afspraak maken bij murini dan ? Ben stiekem zelf ok wel benieuwd :afro
Mooie waardes
8 augustus 2012 om 05:15 #18051164:thumb
13 september 2012 om 09:58 #18051165Is dit blok nog steeds afkomstig van m’n oude Calibra? Dan brult ie nog steeds lekker door king:
13 september 2012 om 10:52 #18051166@Brammmm wrote:
Is dit blok nog steeds afkomstig van m’n oude Calibra? Dan brult ie nog steeds lekker door king:
Ja Bram, dit is nog steeds jou motor uit die groene Calibra.
En brullen doet die zeker nog, :thumb13 september 2012 om 14:53 #18051167Wat kost dat, zo’n chip op maat bij murini?
13 september 2012 om 18:17 #18051168Ik weet het niet precies om dat de mijne niet gechipt is.
Ben alleen wezen banken om te kijken hoeveel vermogen ik nu heb.
Later als er er andere nokken in liggen, ga ik nog een keer terug om een
chip op maat te laten schrijven.
Maar ik dacht het rond de 350 kost.
Ligt er ook een beetje aan hoe lang dat die bezig is.PM Rudy anders ff
14 september 2012 om 09:21 #18051169Hij vraagt een bedrag voor het programma en daarnaast betaal je per uur de rollenbank.
14 maart 2013 om 18:27 #18051170ff een oud topic omhoog krikken.
De bedoeling was zoals te lezen is om nokken te kopen en terug te gaan voor een chip op maat. Echter zijn deze plannen gewijzigd ivm het toch door willen zetten van een turboblok in de toekomst. Ben dus met dezelfde setup zoals hierboven terug gegaan naar Rudy voor een chip op maat.
6 maanden geleden ben ik voor een vermogingstest gegaan en kwam er 169 pk en 222 nm uit. Nu op diezelfde bank kwam er 162 pk en 218 nm koppel uit. Aan de meting lag het niet want als je beide metingen naast elkaar houdt, waren ze tot 5000 rpm gelijk. En op een paar andere bougies na, was er aan het blok ook niets verandert. Dus vaag maar was 7 pk en 4 nm kwijt.tijd op te chippen dus.
Na een paar runs is die uiteindelijk op 174 pk & 232 nm uitgekomen wat zeer netjes is voor een standaard motor op een paar aanpassingen na.
Auto loopt een stuk beter en is zeer zeker goed merkbaar in zowel lagere als hogere toerentallen. Ook is de toerenbegrenzer van 6800 naar 7400 rpm verhoogt.
Zal van de week een foto van de uitdraai posten en een link naar een filmpje.Enne Rudy, :thumb
14 maart 2013 om 19:22 #18051171:thumb mooi resultaat
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.