Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › dyno bank calibra v6 276 gr nok
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 augustus 2009 om 09:15 #17211127
vanochtend naar de dyno bank geweest en 2 runs gemaakt.uit de eerste bleek dat mijn tandwielen niet optimaal stonden.1x bank gaf 170pk aan.dit was dus te weinig ,dus hebben ze de tandwielen een stukje verdraaid .2x run 183 is al een stuk beter .maar nog niet optimaal .dus vanavond worden de tandwielen nog een keer perfect gezet.en morgen komt hij opnieuw op de bank.
dus morgen zal ik ff uitslag geven4 augustus 2009 om 14:29 #17507537170 is niet gek. Bedenk dat je het met een wat oudere motor doet en dat er dus al een paar paardjes overleden kunnen zijn. Verder succes ermee.
4 augustus 2009 om 20:22 #17507538idd is helemaal niet gek.
4 augustus 2009 om 22:12 #17507539origineel gepost door Mirage
170 is niet gek. Bedenk dat je het met een wat oudere motor doet en dat er dus al een paar paardjes overleden kunnen zijn. Verder succes ermee.dit vind ik altijd zo’n onzin…
waarom zouden bij een oude motor de paardjes overleden zijn????
Mijn Vectra heeft netjes 15 bar compressie (+/- 0,1bar) op alle cilinders.
dit is een V6 motor van januari ’96 met bijna 200.000km.
Bij de laatste meting 185pk op de krukas.
let op!! motor is geheel origineel.
De auto loopt en rijdt ook beter dan dat hij zou moeten doen.
Vectra-B V6 handbak:
0-100 7,9
top: 250km/u+
gem verbruik: 1 op 11auto word regelmatig gemarteld op de autobahn (D)
Willem
4 augustus 2009 om 23:00 #17507540is dit blok nog origineel dan??
ben benieuwd wat ie qua pks eruit perst:Ddoor slecht onderhoud zoude er misschien wat paardjes kunnen overlijden??
5 augustus 2009 om 07:00 #17507541door slecht onderhoud zoude er misschien wat paardjes kunnen overlijden??
Inderdaad, ik heb gezegd KAN. Maar leesproblemen en lange tenen zijn voor sommige een terugkerend verschijnsel.
Goed we dwalen af. Post even als je wat gehoord hebt, ben benieuwd. En waar laat je het doen?
5 augustus 2009 om 08:21 #17507542laat het doen bij rica, te wageningen.maar na een comunicatie foutje met de monteur stond ik gisteravond voor een gesloten deur.dus vanochtend ff terug gegaan om uitleg te vragen .en ik moet zeggen dit hebben ze zeer klantvriendelijk opgelost:thumbup.ff een leen auto gekregen en zodra hij klaar is krijg ik een belletje.dus hier was ik zeer content mee.zowieso is ie op zaterdag klaar dus zaterdag meer nieuws.
5 augustus 2009 om 10:20 #17507543origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Mirage
170 is niet gek. Bedenk dat je het met een wat oudere motor doet en dat er dus al een paar paardjes overleden kunnen zijn. Verder succes ermee.dit vind ik altijd zo’n onzin…
waarom zouden bij een oude motor de paardjes overleden zijn????
Mijn Vectra heeft netjes 15 bar compressie (+/- 0,1bar) op alle cilinders.
dit is een V6 motor van januari ’96 met bijna 200.000km.
Bij de laatste meting 185pk op de krukas.
let op!! motor is geheel origineel.
De auto loopt en rijdt ook beter dan dat hij zou moeten doen.
Vectra-B V6 handbak:
0-100 7,9
top: 250km/u+
gem verbruik: 1 op 11auto word regelmatig gemarteld op de autobahn (D)
Willem
Nou Willem , dat is helemaal onzin….:jerry :jerry
JE HEBT HELEMAAL GELIJK,zit de topics van SRAM al een tijdje te volgen en moet zeggen: ALLES WAT ER GEDAAN WORDT DRUIST IN TEGEN DAT GENE WAT DE ERVAREN MENSEN AL HEBBEN UITGEVOERD….!!
Voor de goeie orde: WIL JE IETS WETEN WAAR JE MEE BEZIG BENT , DOE JE EEEERST EEN ROLLENBANKTEST!
Dan weet je wat je basis is!
Verder doe je dan je aanzuig traject, luchtfilter,uitlaat , benzine toevoer, kijk naar het resultaat, daarna nokkenas, en als laatst chip afstemming!!Zoals ik vaker heb vermeld : er rijden matige V6-en in de rondte die met moeite 170 pk halen en er rijden goeie die zelfs ORIGINEEL al 190pk leveren!
Wat hier gebeurd is door çr u gezegd, rommelen maar kijken of die motor net op de 200pk te krijgen is…….
Jammer dat dit gebeurd, OOK RICA ZOU BETER MOETEN WETEN!!!!!Voor de info: was gisteren in Lochem , bij Jeroen Dik, JD Engineering, Passat 1,8t aangepast, we konden helaas niet rollen omdat er een Leon TDi op stond , wel 1000km gelopen , begonnen met 170p pk en 320Nm,einde na 3 runs 204 pk en 443 Nm.
Daarna ging er een S4-tje op, was al eens gerold, 502 pk,kwam er vanaf 562 pk, 673 Nm. Wel leuk en goed aangepast!5 augustus 2009 om 17:30 #17507544Tja, ik weet in iedergeval, dat de meeste motoren bij goede behandeling en onderhoud gewoon op volle vermogen blijven.
heb hier een Omega-A C20NE in onderhoud gehad, welke bij 750.000km op de klok gewoon nog de 210 op de navigatie haalde.
en ja een goede tuner zou inderdaad beter moeten weten.
zeker deze v6, daar is echt wel wat mee te doen hoor!!!!
Willem
5 augustus 2009 om 18:13 #17507545wat bedoel je robby.met rommelen leg dit ff uit.het is mijn bedoeling om mijn auto 100% te krijgen en niet zoveel mogelijk pk eruit te halen .dus ik denk dat je me verkeert begrijpt.en dat ik bepaalde dingen probeer dit is toch gewoon leuk of niet .en ja soms ga je ff op je bek
5 augustus 2009 om 18:48 #17507546of het leuk is, om te proberen.
met proberen kan je ook dingen overbelasten en kapot maken.
let daar alsjebleift wel op!!!
een standaard V6 moet al veilig naar de 195pk te chippen zijn.
Willem
5 augustus 2009 om 19:35 #17507547mijn intentie is niet om er een raket van te maken ,heb ik ook de leeftijd niet meer voor.en tuurlijk kijk ik uit, is wel mijn dagelijks vervoer.maar iets feller dan normaal is wel leuk toch.en ik vind het ook gewoon leuk om er aan bezig te zijn.en dat dit dan soms tegen de regels van de is ja sorry maar het blijft wel leuk.en soms ga je ff op je bakkes.maar mijn intentie is om em zo goed mogelijk te laten rijden met de dingen die ik heb gedaan.
5 augustus 2009 om 22:03 #175075486 augustus 2009 om 09:14 #17507549Nou dan wil ik even vermelden mijn cabrio heeft gisteren op de bank gestaan
Wel een 3.0 derin met F18 bak 70mm uitlaat van voor tot achter en een op maat gemaakte chip wel 229 pk en 390 NM koppel:angel:angel:angelTerwijl dit standaard circa 210 pk is en 270 NM koppel
Blok had wel pas 60000 km gelopen!!!!6 augustus 2009 om 14:06 #17507550origineel gepost door cabriobully
Nou dan wil ik even vermelden mijn cabrio heeft gisteren op de bank gestaan
Wel een 3.0 derin met F18 bak 70mm uitlaat van voor tot achter en een op maat gemaakte chip wel 229 pk en 390 NM koppel:angel:angel:angelTerwijl dit standaard circa 210 pk is en 270 NM koppel
Blok had wel pas 60000 km gelopen!!!!:o 390 NM met een F18 bak..
Heb je een paar reserve op de plank liggen ? :jerry
Wel dikke waarde’s hoor !! :wub :thumbup
6 augustus 2009 om 17:22 #17507551f18 kan best een hoop hebben hoor Jerremy. Worden ook vaak gebruikt achter c20let
6 augustus 2009 om 18:49 #17507552Kan het koppel niet plaatsen, de Pk winst wel.Geen typ fout per ongeluk?
Verder is natuurlijk zo’n 3.0 onderblok altijd grappiger !
Maar verder Ok.
Oja , vertel effe wat dit in totaal gekost heeft……:)6 augustus 2009 om 20:38 #17507553Gaaf… Ik snap er alleen geen bal van.
Dit is misschien apart gezegd. Maar met zo weinig aanpassingen er zo veel vermogen uithalen…. Ik geloof er bar weinig van eerlijk gezegd.6 augustus 2009 om 22:18 #17507554Het is zeker geen typfout!!!!
Punt 1 laat geen DDV een chip laten maken
De astra heeft 4 uur lang op de bank gestaan en er zijn veel mappen aangepast
en mirage ik zou zeggen kom een x langs me staan :agent:agent
En wat betrefd een F18 is sterker als een F20,brieken rijd ook met een dusdanig koppel met een F20 dus ja!!!!
Waarom veel vermogen uithalen???????
pk toename valt wel mee koppel wel,het was een gereviseerde 3.0 maybe heeft dat er ook wat mee te maken.
Ik vind de 3.0 met 6,5 kilo vliegwiel en F18 net een hayabusa motor zo snel komt die in toeren!!!
Er gaan nog wat dingen aangepast worden en daarna word die opnieuw op de bank gezet,wat eraan gaat gebeuren is een verassing6 augustus 2009 om 22:18 #17507555origineel gepost door robbyrood
Kan het koppel niet plaatsen, de Pk winst wel.Geen typ fout per ongeluk?Verder is natuurlijk zo’n 3.0 onderblok altijd grappiger !
Maar verder Ok.
Oja , vertel effe wat dit in totaal gekost heeft……:)Wat wat gekost heeft
7 augustus 2009 om 10:10 #17507556wel netjes sram..
hoe staat het verder met de calibra dan?
7 augustus 2009 om 15:02 #17507557Opbouw met dat 3.0 onderblok en alles erbij.
7 augustus 2009 om 16:59 #17507558origineel gepost door robbyrood
Opbouw met dat 3.0 onderblok en alles erbij.TEVEEL maar iedere cent waard
het is een compleet blok uit een omega met 3.0 koppen en al he7 augustus 2009 om 20:06 #17507559:thumbup:thumbup;)
:kewlpics????7 augustus 2009 om 21:35 #17507560vandaag de auto opgehaald .maar wat blijkt , een van de bougie kabels is lek waarschijnlijk met het eraf halen van dekleppe deksels .dus de motor slaat soms over.de tandwielen staan nu perfect .de motor loopt een stuk netter dan wat ie deed.en er werd verteld dat ie 190 pk heeft maar hij kon de uitdraai niet laten zien:thumbdown.dus al met al weet ik nog niks. ff nieuwe bougie kabels bestellen.en dan maar kijken hoe die rijdt.nog een klein dingetje toen ik thuis kwam ff onder de kap gekeken en wat zag ik een en al olie wat blijkt de pakking van de klepedeksel waar het halve rondje zit ,deze zat er niet meer:puke.dus ik weer alles open gegooid.en wat denk je hij lag in mijn kop:thumbdown dus al met al tandwielen perfect afgesteld maar de afwerking was weer zwaar kl.t.:puke:puke:puke dus weer een dubbel gevoel. het lijkt wel of je nergens meer goed en vakkundig geholpen word:thumbdown:thumbdown
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.