Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › dynamolampje brand zwak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 januari 2010 om 22:12 #17215674
heb de laatste tijd nogal last van een zwak oplichtend accu / dnamolampje op me dash. heb me 70a dynamo vandaag al vervangen voor de 120a uitvoering. maar toch licht deze nog iets op. dit gebeurt bj de volgende dingen ingeschakeld:
verwarming, achteruitverwarming en stoelverwarming.nu zijn dit niet de zuinigste verbruikers, maar de nieuwe dynamo moet het makkelijk aankunnen.
m`n voltmeter geeft met deze verbruikers aan dat deze ongeveer tussen de 12 en 12,5 volt bijlaad.grtz bjorn
1 januari 2010 om 22:21 #17580553Massa op de Motor slecht..
Leg een goede massakabel van de Accu – naar de motor (makkelijkste aan een bak bout)..
en leg en extra kabel van de Dynamo naar de motor..
Willem
1 januari 2010 om 22:27 #17580554origineel gepost door wim-v6
Massa op de Motor slecht..Leg een goede massakabel van de Accu – naar de motor (makkelijkste aan een bak bout)..
en leg en extra kabel van de Dynamo naar de motor..
Willem
dank je, moren gelijk weer aan de slag
2 januari 2010 om 19:08 #17580555vandaag nog geen ieuwe massa kabels aangelegd aangezien de zaak dicht was, wel alle punten schoongemaakt in de hoop dat dit al wat effect zou hebben (niet dus). dus maandag ff nieuwe kabels leggen.
@wim-v6
de dynamo heeft 2 aanluitpunten de dikke + en het lampen draadje voor de aansturing van de dynamo. waar moet ik de andere draad / kabel aan vastmonteren dan??grtz bjorn
2 januari 2010 om 23:06 #17580556– kabel van accu naar metaal van de motor
kabel van metaal van de motor naar een bevestgings bout van de dynamo
buitenkant dynamo is ook de massa van de dyanmo
Willem
3 januari 2010 om 10:43 #17580557origineel gepost door wim-v6
– kabel van accu naar metaal van de motorkabel van metaal van de motor naar een bevestgings bout van de dynamo
buitenkant dynamo is ook de massa van de dyanmo
Willem
dank je zover had ik nog niet doorgedacht
grtz bjorn
5 januari 2010 om 17:29 #17580558origineel gepost door wim-v6
– kabel van accu naar metaal van de motorkabel van metaal van de motor naar een bevestgings bout van de dynamo
buitenkant dynamo is ook de massa van de dyanmo
Willem
vandaag op de zaak bezig geweest om mijn probleem met het acculampje op te lossen.
ik heb als test 2 dikke startkablsl op de massa van de accu gezet en deze op de steun van de dynamo geplaatst.
dit hielp echter niet om mijn lamje te laten doven met zware verbruikers aan.
hierna heb ik het volgende gedaan:
systeemtest (accutest, startmotortest & dynamotest) en alle 3 goed bevonden.
weerstanden in de – en + kabels gemeten en dit is allemaal onder de 1 ohm dus ook niet schrikbarend.
dus nu zijn mijn suggesties wel een beetje op waar het probleem in kan zitten.grtz bjorn
5 januari 2010 om 23:04 #17580559ik heb hier dezelfde probleem met mijn calibra, heb ook een 120A Dynamo en de spanning zakt terug tot de 12v met alle verbruikers aan en dan brand mijn dynamo lampje ook heel zwak. Ik heb het eerlijk gezegd nooit anders gekent.
6 januari 2010 om 09:16 #17580560Ik heb hier ook altijd al last van gehad
Het blijft irritant vind ik6 januari 2010 om 11:38 #17580561origineel gepost door georgie
ik heb hier dezelfde probleem met mijn calibra, heb ook een 120A Dynamo en de spanning zakt terug tot de 12v met alle verbruikers aan en dan brand mijn dynamo lampje ook heel zwak. Ik heb het eerlijk gezegd nooit anders gekent.ik wel nooit geen problemen er mee gehad en opeens begon het
6 januari 2010 om 11:42 #17580562Wat ik wel eens heb gezien bij m’n broers Calibra dat dit ook gebeurde. Alleen dan brande de lampcontrolle ook.
Dit werd toen veroorzaakt door de stekker van de rechterachterlicht unit. Ben maar 3 dagen bezig geweest met alles na te lopen :cryHet vreemde was dat de lampunit wel goed werkte :hmmz
14 januari 2010 om 09:18 #17580563het zwak branden van het accu lampje kan ook komen door een slechte diode achter op de klok op de print folie
14 januari 2010 om 09:40 #17580564origineel gepost door Powercorsa
Wat ik wel eens heb gezien bij m’n broers Calibra dat dit ook gebeurde. Alleen dan brande de lampcontrolle ook.
Dit werd toen veroorzaakt door de stekker van de rechterachterlicht unit. Ben maar 3 dagen bezig geweest met alles na te lopen :cryHet vreemde was dat de lampunit wel goed werkte :hmmz
dat probleem heb ik ook af en toe, gaat het controle lampje van de remlichten branden en bij remmen ook van de gewone verlichting.
wat was het probleem in jouw stekker dan precies, kan ik daar ook eens naar kijken.3 april 2010 om 11:38 #17580565Ik heb dit probleem ook gehad….
Ik had alle massakabels vervangen en het probleem bleef…
Toen de plus vervangen dus vanaf de dynamo rechtstreeks naar de accu.Dit was het probleem iedereen denkt vaak aan de min maar de plus had in mijn geval een veel te hoge weerstand door slechte aansluitingen en corrosie van de kabel zelf.
Ik hier er een vette kabel voor gebuikt met zeer goede isolatie mantel en op de plekken waar hij ook maar inde buurt van iets metaal achtigs kwam een extra rubber ertussen gemaakt.
Probleem opgelost.
9 april 2010 om 10:15 #17580566Veld diodes van de dynamo kapot…haal een revisie dynamo
3 juli 2010 om 14:53 #17580567en daar ben ik weer met mijn dynamo probleem.
heb ongeveer 3 maanden terug mijn vorige 120a dynamo teruggebracht naar de leverancier omdat van deze de diodes alweer kapot waren na 3 maanden. hiervioor hev ik toen een nieuwe gekregen.
nu weer 3 a 4 maanden verder brand weer mijn lampje en geeft de tester WEER slechte diodes aan. kom niet meer boven de 13v met bijladen en hoe harder ik rij / hoe meer toeren hoe minder het word.
nu vandaag alles weer losgehaald aan bekabeling en opnieuw doorgemeten en gereiningd.
alle bekabeling waaronder ook de extra gelegde + en – kabels hebben een weerstand van 0.7 ohm.
me lamopendraadje ook na gemeten en heeft precies dezelfde weerstand.
wie o wie heeft dit vaker meegemaakt of weet hoe dit nu op te lossen.
het gaat hier om een 120a dynamo van Hella met Gebruiksnummer: CA1045IR
en productnummer: 8EL 732 900-001grtz bjorn
14 juli 2010 om 20:52 #17580568en het probleem is hopelijk opgelost.
vandaag WEER contact gehad met de leverancier van de dynamo, die op zijn beurt weer is gaan bellen met de helpdesk van Hella.
deze zeiden tot mijn genoegen en voor mijn bevestiging dat er een reeks 120a dynamo`s geproduceerd en geleverd zijn welke vaak problemen hadden / stuk gingen binnen korte termijn. dus vandaag weer een nieuwe dynamo binnen gekregen en gemonteerd en alles is weer zoals het hoort.
hoop dat dit voorlopig ff de laatste keer is geweest met dyanmos vervangen en alles loshalen en opnieuw door meten om mijn gelijk te kunnen krijgen.grtz bjorn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.