Dynamo vervangen van een Zafira A is een echte rot klus maar kom er achter dat het goed te doen is als je weet dat de meedraaiende moer (sleutel 16 !!) goed kunt zien en bereiken als je de dynamo van je af beweegt als, de bovenste sterboutjes los zijn. Dan kun je ineens redelijk makkelijk bij die meedraaiende moer met een steek- of ringsleutel of een dop 16. Je hoeft dan helemaal niet onder de auto te gaan liggen. Die lange onderste bout krijg je er redelijk makkelijk uit als je de 3 sterbouten losmaakt van de motorsteun, dan de motor optillen met een krik onder de motor (wel een stevig plankje gebruiken op de krik). De motor moet een flink stuk opgetild worden en dan kun je de lange bout net over de rand schuiven van de carrosserie. Gek genoeg zit er wel een gat in dat plaatwerk dat daarvoor geschikt zou zijn, zodat de motorsteun niet los zou hoeven maar een paar mm verkeerd. Als de dynamo los ligt in die ruimte kun je de dunne en dikke kabel losmaken. Goed te doen van bovenaf zonder dat je onder de auto hoeft te kruipen. Let op, de vervangende dynamo eerst de dunne en de dikke draad monteren, dan die lange bout erin schuiven met de motorsteun omhoog op de krik. De moer en bout zo strak mogelijk aandraaien maar niet te vast want de dynamo nog wel een stukje naar je toe trekken. Dan met de stersleutel de onderste bout extra vastzetten. Dan de spanrol met sleutel 15 maximaal, tegen de veerdruk in, van je af duwen en met je andere hand de riem weer terug leggen. Sneller/makkelijker dan deze methode is er niet. Gebruikte Dynamo bij sloperij 35 euro met 3 maanden garantie (prijs juni 2022). Hele klus in 2 a 2,5 uur te doen. Succes.