Dynamo vervangen of niet

Forumindex Forums Modellen Insignia Dynamo vervangen of niet

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    tijne
    Deelnemer

Beste,

Ik zit in dubio. Mijn insignia 2.0 cdti, draait met een laatspanning van tussen de 14.8 en 15.3 voor. Dit lijkt mij echter een beetje veel van het goede.

Graag jullie gedachte hier over voor dat ik voor jan doedelzak een nieuwe dynamo bestel.

Gr martijn

dockedmarc
      Deelnemer

de laadspanning mag niet meer zijn dan 14,4 volt, anders kan een accu gaan koken.

dit lijkt mij, voor zover dit op afstand kan, een simpele diagnose. de spanningsregelaar van het dynamo is stuk.

deze zijn meestal niet los meer te vernieuwen, dus een ander dynamo zou hierin de oplossing zijn.

tijne
        Deelnemer

Ben ik met je eens. Echter het vreemde is als ik de computer er aanhang en de opdracht geen om minder maar 10% te laden dan zakt de spanning naar de 12,8 volt en deze gaat dan netjes met de instelling mee omhoog.

Dus het lijkt er op dat de computer de opdracht geeft om max. Te laden.

Nu heb ik me multimeter er tussen gehangen en hij laad met nog. 2,5 a 3 Amp bij 15 volt. Maar ik weet niet hoe dat werkr met de moderen systemen. Of hij dan de spanning omhoog kan gooien en toch met.e3en laag amp. Kan laden of dat voltage en amperage aan elkeer gekoppeld zitten?

Gr martijn

dockedmarc
          Deelnemer

dan denk ik dat het tijd wordt om de auto gewoon naar de garage te brengen.

zover gaat mijn verstand ook niet, dus beter een expert ernaar laten kijken.

tijne
            Deelnemer

nou dat nooit. ik ka het zelfde uitlezen als zij.

heb me besluit genomen en een nieuwe accu en dynamo besteld, weet ik zeker dat alles weer in orde komt

toch hartelijk dank voor het mee denken.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.