Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Dynamo Vervangen Astra F 1994 1.4
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2013 om 09:41 #17256878
Ik heb een Astra F, en bij stationair draait ie extreem veel toeren, ik heb doorgemeten en Dynamo geeft 19,5 volt. Het lijkt mij dat dan de dynamo stuk is. Ik wil de Dynamo vervangen maar wat moet ik losmaken voor de dynamo ? en hoe gaat de v-snaar/multiriem ? los
Hier paar foto’s:
8 april 2013 om 20:49 #18124803V-snaar.
Spanner op zoeken, deze ontspannen met een sleutel 15, en riem eraf wippen.Dynamo:
1: ACCU afkoppelen!!!!!!!!!!!!!!
2: draden van de dynamo los maken 1x sleuteltje / doppie 8, en 1x sleutel / dop 13
3: Dynamo los halen: Steunen los maken van de dynamo (bovenzijde, zie je foto)
4: onderzijde steun aan het blok los maken, 2 bouten in de motor gedraait.Willem
8 april 2013 om 21:05 #18124804tering bijna 20 volt , en alles werkt nog?
8 april 2013 om 21:12 #18124805ik heb iemand bij ons gehad die is van A’dam noord naar ons in Nootdorp gereden, met eenzelfde probleem
Lampje Airbag, lampje ABS, lampje Motorregeling brandde de hele rit, dynamo lampje had kort HEEL FEL gebrand zei hij.
toen wist ik genoeg, dynamo levert overspanning, dit was bij stationair al 15,5 volt. op 2500 toeren 17,5 Volt, op 3000 21,1 volt.het apparaat draait 3500 toeren bij 120km/u
nieuwe dynamo erop, nieuw lampje in de teller, en gaan met die banaan, geen meldingen, alles werkte nog.
Heeft wel een aantal kapotte lampen gehad in de periode erna..Sterk spul, die Opels
Willem
8 april 2013 om 21:21 #18124806Waar zit de spanner ? En hoe ziet deze eruit?
8 april 2013 om 21:45 #18124807is het enige wieltje wat niks aandrijft, is meestal van Kunstof zit op een steun, heeft een moer 15 midden in het wiel.
bij mijn Combo zat ie midden in de distributiekap
Willem
9 april 2013 om 05:52 #18124808Wanneer ik deze moer dus losdraai word de snaar slap ? En hoe span je het weer ?
9 april 2013 om 06:48 #18124809Is dit de spanner? Bij distr?
9 april 2013 om 16:45 #1812481020 volt das een goeie voor mij dan :P
dan zou dus de spanningsregelaar kapot zijn die hem op 14 volt houd ?
want die diodes moeten dan toch nog goed zijn
9 april 2013 om 19:37 #18124811Spanningsregelaar zit op dynamo?
9 april 2013 om 19:39 #181248129 april 2013 om 19:48 #1812481310 april 2013 om 13:06 #18124814Dynamo vervangen 2 uur bezig geweest. Nu 14,8 volt/15.
Bedankt voor de hulp!
12 april 2013 om 11:59 #18124815Diodeplaat doorgefikt, hierdoor gelijk de spanningsregelaar gefrituurd.
heb er wel eens zo’n geval gedemonteerd, ALLES was zwart en verkoold achterop de dynamo..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.