dynamo vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra dynamo vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    freddie36

misschien kan iemand ons helpen?
      Wij hebben een astra 1.6 uit 1994.
      Sinds het vervangen van de uitlaat en het opspannen van de v-snaar laadt de accu niet meer bij.
      heb deze nagemeten in stilstand 12 volt bij draaiende motor 12,6. Bij navraag her en der krijg ik steeds hetzelfde antwoord dynamo kapot.
      Nu heeft mijn man de dynamo eruit gehaald en vandaag op de sloop een andere gehaald ( is van een corsa uit 94 55amp)
      Bij het aansluiten van de dynamo weet hij niet meer hoe de kabels erop moeten niet opgelet bij het afhalen.
      Op verschillende manieren geprobeerd maar als we de accupolen weer aansluiten gaan er 2 of drie ( motorcompartiment, olie en/of accu) lampje branden zonder dat de sleutels in het contact zitten.
      Wie o wie kan mij helpen?

Anita

freddie36

Is er iemand die mij kan helpen please.
        Zie anders geen mogelijkheden meer en dan moet hij naar de sloop:cry:cry

syl-astra

dat is niet zo moeilijk

grote kabel gaat op de +
          en klein kabel op de D+

staat wel letters achter op de dynamo op het kunstof

wel opletten dat ze niet onderling contact maken op de dynamo
          want dan kan het zijn dat er lampen gaan branden zonder dat je de sleutels er in hebt zitten zoals je nu hebt

freddie36

Bedankt probleem is opgelost de massakabel van de accu zat niet goed aangesloten:hmmz

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.