Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Dynamo stuk?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 januari 2011 om 09:08 #17231747
2 dagen geleden heb ik m’n dynamo laten reviseren omdat de motor niet wou starten. Bleek spannings regelaar te zijn. Gemaakt en kon weer gewoon rijden. Nu sta ik vanmorgen om kwart over 7 bij m’n werk moet ik uitstappe. Om een poort open te doen, dus ik doe hem uit, poort open gedaanwil ik de auto weer starten, doe ie het dus niet. Paar x vervloekt, zal toch niet zo zijn dat ie alweer stuk is? Zijn er nog meer dingen waar het aan kan liggen?
Meer info;
Lichten alles doet het gewoon
Met startkabels doet ie het ook gewoon.27 januari 2011 om 09:16 #17805797Dan zal de accu wel stuk wezen…..
Ik bedoel dat de accu geen stroom meer vasthoud.Groet, Rik
27 januari 2011 om 15:31 #17805798met draaiende motor even de multiemeter er op zetten ,dan zou die rond de 13,8 volt moeten aangeven, als die daar ver onder zit is je dynamo niet meer goed ,als de laad spanning goed is dan is je accu niet meer goed
27 januari 2011 om 16:24 #17805799Kan nu idd de accu zijn, dat je die al zover leeg getrokken hebt door die kapotte dynamo. Soms gaat er dan een accu stuk.
De dynamo kan je nameten wat die doet zoals hierboven al vermeld is.
27 januari 2011 om 16:37 #17805800let wel op, als je accu helemaal leeg is kun je ook minder meten dan de 14V. Dus als je dadelijk 12,8 of 13,2 meet kan ook gewoon door de kapotte accu komen ipv. de dynamo.
27 januari 2011 om 19:17 #17805801Vandaag even opnieuw gemeten met nog een andere verstelbare spannings meter. Liep nog niet goed. Morgen word er dus een of andere brug er in ezet waardoor die weer optimaal moet lopen…
27 januari 2011 om 19:21 #17805802[rquote=1853193&tid=141413&author=Basgsi]let wel op, als je accu helemaal leeg is kun je ook minder meten dan de 14V. Dus als je dadelijk 12,8 of 13,2 meet kan ook gewoon door de kapotte accu komen ipv. de dynamo. [/rquote]
idd.
Ik meet dan altijd bij de dynamo zelf.
Mits ik er een beetje bij kan.28 januari 2011 om 09:09 #17805803[rquote=1853413&tid=141413&author=Oarikje]Vandaag even opnieuw gemeten met nog een andere verstelbare spannings meter. Liep nog niet goed. Morgen word er dus een of andere brug er in ezet waardoor die weer optimaal moet lopen…[/rquote]
Een andere **diode brug komt erin..
28 januari 2011 om 11:26 #17805804Wat raar, ding was toch gereviseerd?
28 januari 2011 om 11:27 #17805805Vervelend jongen, niets is zo vervelend als een auto die je laat staan, ik hoop dat het gauw gerepareerd wordt!
succes ermee28 januari 2011 om 16:28 #17805806[rquote=1853806&tid=141413&author=Fearless]Wat raar, ding was toch gereviseerd?
[/rquote]Gerepareert is het juiste woord..
28 januari 2011 om 16:32 #17805807Als ik zon ding laat repareren, dan wordt ie getest voordat ze hem weer terug aan me mee geven.
Hebben ze een testbankje.
28 januari 2011 om 17:04 #17805808Bij mij Ook, die man heeft ook een testbank. Heeft er een andere spanningsmeter opgezet. Als hij op de Machine zit kan hij hem wel toeren laten draaien maar niet belasten zoals een radio en licht. Als hij dus daadwerkelijk op de motor zit kan de dynamo er niet genoeg volt maken (zoiets) dus komt vanavond een andere diode brug in en als dat het niet is is de wikkeling lek, of zelfs nog een rotor. Dus kan van alles zijn.
9 februari 2011 om 18:38 #17805809[rquote=1853422&tid=141413&author=arjontje][rquote=1853193&tid=141413&author=Basgsi]let wel op, als je accu helemaal leeg is kun je ook minder meten dan de 14V. Dus als je dadelijk 12,8 of 13,2 meet kan ook gewoon door de kapotte accu komen ipv. de dynamo. [/rquote]
idd.
Ik meet dan altijd bij de dynamo zelf.
Mits ik er een beetje bij kan.[/rquote]Waar meet je dat dan ? Bij de min en de plus ?
9 februari 2011 om 18:45 #17805810juist
9 februari 2011 om 18:45 #17805811Bedankt !
Rik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.