Dynamo problemen met de calibra, Help!

Forumindex Forums Modellen Calibra Dynamo problemen met de calibra, Help!

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    re2flex
    Deelnemer

Sinds 3 weken geleden heeft mijn dynamo het begeven, het acculampje ging netjes aan en toen de dynamo vervangen.
      Vervolgens is de nieuwe dynamo kapot gegaan, zonder dat het lampje ging branden, dit heb ik gemeten en dynamo was overleden.
      Nu 3 dynamo’s verder blijf ik het probleem houden, de dynamo’s gaan allemaal stuk en mijn accu word loei warm. Nu heb ik de plus kabel van mijn versterker erafgehaald omdat ik dacht dat mijn dynamo de amperage niet aankan maar dat mocht ook niet baten. Ik heb een dynamo van 55a en een accu van 60A.

Iemand enig idee, ik kom er niet uit :cry

InjectTheVenom
      Deelnemer

Mijn eerste gedachte is massaprobleem waardoor hij zichzelf frituurt als het ware?

re2flex
        Deelnemer

Ja dat is inderdaad een goeie, massapunten zagen er goed uit maar eraf halen opnieuw schuren is nooit verkeerd en desnoods nieuwe massakabels leggen is ook een optie uiteraard, daar ga ik morgen mee verder.

Ik heb zojuist de kabelboom gecontroleerd op zichtbare breuken, en alle plus kabels van de startmotor en dynamo erafgehaal. Het enige wat mij opviel was dat de krukassensor er niet meer fris uitzag. Vandaag reed ik op de snelweg en begon de auto te haperen, motormanagement ging aan en uit. Dus kan dit misschien ookk een boosdoener zijn? Gelukkig had ik nog een reserve krukassensor.

Fotos van de oude krukassensor,het plastic was heel erg poreus:

By re2flex at 2012-09-09

By re2flex at 2012-09-09

By re2flex at 2012-09-09

De kabels van de oliesensor, startmotor en dynamo dit zag er goed uit:

By re2flex at 2012-09-09

En heel toevallig ben ik erachter gekomen dat er iets niet klopt met een massakabel van de dynamo:

Zo hoort de massakabel te zijn aangesloten:

By re2flex at 2012-09-09

En zo is het bij mij aangesloten van de steun naar de kleppendeksel in plaats van naar de dynamo, kan dit kwaad?

By re2flex at 2012-09-09

By re2flex at 2012-09-09

wim-v6
          Deelnemer

Krukassensor vervangen.

Overal mooie nieuwe massakabels monteren..

Willem

re2flex
            Deelnemer

@iedereen thanks voor de reply, dat ga ik straks zeker doen en ik houd jullie op de hoogte of het is gelukt.

Gr. Reda

Jurgen
              Deelnemer

Daar heb je je probleem al, je massakabel zit verkeerd. Die moet contact maken met het huis van de dynamo, dat kan ie nou niet omdat die bout waar je de spanning van je V-snaar mee afstelt door een rubber gaat. Even op die andere bout doen dus, dan moet het probleem weg zijn.

re2flex
                Deelnemer

Thanks, allemaal het probleem is opgelost. En inderdaad het ziet er naar uit dat dit mijn probleem heeft opgelost. Voornamelijk te maken met de massakabel; van de dynamo. Nu kijken of dit goed gaat. Gr.Reda

Maurice89
                  Deelnemer

Waarom doe je de calibra nu weer weg? Je had tog grote plannen?

re2flex
                    Deelnemer

@Maurice89 wrote:

Waarom doe je de calibra nu weer weg? Je had tog grote plannen?

klopt, misschien iets te grote plannen. Wil namelijk een omega 2.5 v6 aanschaffen.
                      En de calibra is voor mijn gevoel klaar. Met mijn nieuwe baan blijft er ook weinig tijd over voor de hobby en dat is nooit in te schatten.
                      Maar als de calibra niet word verkocht dan gaan we door met de grote plannen king:

InjectTheVenom
                      Deelnemer

Ga nou gewoon door met die grote plannen dan want een Omega 2.5 V6 is een veel te groot slagschip en bovendien minder mooi.

Vannos
                        Deelnemer

kan je beter een calibra 2.5 halen. omega te groot en te zwaar

re2flex
                          Deelnemer

Ja dat is idd waar en ik dit is nu mijn 3e calibra, maar een goeie calibra 2.5 v6 kost makkelijk 1500? En waar moet ik op letten bij de 2.5 v6? de meeste hebben 200.000 km gelopen.
                            Zelf ben ik deze advertentie tegengekomen: http://link.marktplaats.nl/588150267″ onclick=”window.open(this.href);return false;, zou dit wat zijn?

syl-astra

zou die cali lekker laten staan daar ga je op leeg lopen
                              want heeft onderhoud nodig dus distrie en zo

maar waarom geen omega
                              want als je even goed zoekt heb je een goede voor weinig geld en met meer luxe dan je op een calibra ooit zult vinden

ik heb zelf ook een omega b mv6
                              dus met alle opties zoals xenon, bose geluid systeem,automatische nivo regeling , leer met elektrische stoelen met memory , navi , alarm en nog veel meer

kijk ander hier eens rond http://www.opelomegaportal.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

re2flex
                              Deelnemer

Ja het is een moeilijke besluit tussen sportief rijden en luxe met meer ruimte. Ik denk zelf dat ik de calibra niet kwijtraak en dat voor 650 euro, is toch geen geld. Alle kopers komen niet opdagen of haken op het laatste moment af. Dan hou ik de auto liever zelf. En als het kan koop ik dan alsnog een omega.
                                Het is een moeilijke beslissing. Hier de link naar mijn calibra die te koop staat: http://link.marktplaats.nl/591915058″ onclick=”window.open(this.href);return false;

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.