Dynamo Opel Astra G 1.6/16V Sport Bwj.2001.

Forumindex Forums Modellen Astra Dynamo Opel Astra G 1.6/16V Sport Bwj.2001.

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257590
    rene1
      Lid sinds:
      8 March 2011

      Hoi allemaal,

      Kan iemand mij precies mededelen hoe ik een dynamo v.d. Astra G 1.6/16V sport moet doormeten?

      Tevens waar zit deze dynamo precies en kan ik deze als ” leek ” zelf vervangen?

      Zijn er ergens foto’s te bekijken over het eventueel vervangen v.d. dynamo?

      Groet,
      rene1 :???:

      #18140367
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Dynamo zit links achter onder het spruitstuk. In princiepe valt er wijnig door te meten. Op moment dat de motor loopt moet de spanning rond de 14 volt liggen.

        #18140368
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Dynamo spanning kan je meten op de accu moet rond de 14,0-14,4V liggen.

          #18140369
          rene1
            Lid sinds:
            8 March 2011

            Bedankt voor de info!!!

            P.s. Ik heb echter sinds 3 weken een nieuwe accu van 44ah!

            Voorheen zat er een grotere orginele Opel accu erin van 55ah!

            Nu heb ik het vermoeden dat de 44 ah accu wellicht te licht is als ik de airco aanzet,aangezien de motor dan de neiging heeft om uit te vallen.

            Je voelt gewoon dat hij meer stroom trekt als men de airco aanzet.

            Bedrijf gebeld waar ik de accu gekocht heb en die delen mij mede dat de dynamo wellicht op de ” laatste loodtjes” loopt!!!!!!

            De Opel Astra Sport 1.6/16V bwj.2001 van mij heeft pas 82.432 km orgineel gelopen,en uiteraard altijd goed onderhouden,vreemd…..!!!!

            MvG,
            rene1

            #18140370
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              44ah zegt niks over de stroom die de accu kan leveren maar, hoeveel de accu maximaal op kan slaan.

              Kan dus idd zijn dat de dynamo slecht is, tijdens het rijden wordt ook eigenlijk alleen maar de dynamo gebruikt

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.