Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Dynamo lampje knippert.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juli 2014 om 18:55 #17266988
Hallo Allemaal,
Ik heb een probleem met de manta en kan het helaas niet vinden. Even wat aanvullende info: het gaat om een B-manta 2.0 16v op Webers met een digidash uit een kadett gsi.
Het probleem is dat als de motor op temperatuur begint te komen gaat het dynamo lampje knipperen en blijft dit doen. Zet ik hem uit en koelt hij af, dan blijft het lampje uit totdat ik ga rijden en hij weer op temperatuur komt. :???:
Wat heb ik al gedaan:
3 andere dynamo’s geprobeerd en de oorspronkelijke laten reviseren.
Andere accu
Alle massa kabels losgehaald en de verbindingen opgeschuurd en ingevet
Diverse verbruikers los gekoppeld (radio, versterker, elec ventilator)
Massa rechtstreeks van accu naar dynamo gelegd
Constant plus rechtstreeks van accu naar dynamo gelegd
Temp sensor van daschboard losgetrokken op het thermostaat huis.Het enige waar ik nog aan dacht is zou het probleem niet in het digitale dashboard kunnen zitten?
Hoop dat iemand nog een goed idee heeft. :wors
Gr. Ralph
16 juli 2014 om 08:04 #18243085Kabel van het lampje ook al gecontroleerd op eventuele sluiting? (die wat dus op D+ zit van de dynamo)
20 juli 2014 om 06:53 #18243086Bedankt voor de reactie, het probleem lijkt opgelost :thumbup
Gisteren de kabels van de digi dash losgehaald en een andere onder het dashboard gehangen. Daarna een stuk gaan rijden en het lampje bleef uit. Bij thuiskomst de oude nog eens ingestoken en deze ging meteen knipperen.
Na de vakantie weer wat te klussen, maar weet nu tenminste waar het probleem zit. :afro
Gr. Ralph
20 juli 2014 om 10:54 #18243087miss ff een beetje kopervet eraan voor betere geleiding .
Had hetzelfde een x met mn corsa 16v kwestie van slecht contact :hmmz :wors
20 juli 2014 om 12:23 #18243088@Noordpoolgsi wrote:
miss ff een beetje kopervet eraan voor betere geleiding .
Had hetzelfde een x met mn corsa 16v kwestie van slecht contact :hmmz :wors
Volgens mij mankeert er wel meer aan deze tellerset. Toen ik hem namelijk voor de 2e keer uittrok viel alles uit en na eens op de print geduwd te hebben, deed hij het weer. :sleeping
Ik heb nog een reserve digi klok liggen, dus schroef deze er in :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.