dynamo lager

Forumindex Forums Modellen Astra dynamo lager

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    b07

het lager van me dynamo is aan vervanging toe ,is dit lager makkelijk er uit te halen of zit die geperst?

het gaat om een astra g 1.6 8v x16zsr

TheGeneral

Lagers zijn te vernieuwen moet je alleen wel de dynamo uit elkaar halen. Als je een beetje handig bent gaat dat wel.
        maar naar mijn mening kan je beter een ruil dynamo van de sloop halen of laten reviseren

xladage
        Deelnemer

ik heb toen een revisie dynamo gekocht.
          Als de lagers stuk zijn, zou het zomaar kunnen zijn dat de rest van de dynamo ook aan vervanging toe is.

b07

@TheGeneral wrote:

Lagers zijn te vernieuwen moet je alleen wel de dynamo uit elkaar halen. Als je een beetje handig bent gaat dat wel.
            maar naar mijn mening kan je beter een ruil dynamo van de sloop halen of laten reviseren

waarom zou jij een nieuwe dynamo halen dan?

als ik een nieuwe lager erin zet dan ben ik voor een paar tientjes klaar,dynamo is voor rest nog goed .

Famempeters

met het juiste gereedscahp is het lager simpel te vervangen zitten niet geperst gewoon strak op de as . goed trekkertje is nodig .

lagers kosten ongeveer 6,50 per stuk .

maar ook ik zou een 100 amp nieuwe bij huizen elektrick halen of bestellen kost 115€ en 3 jaar garrantie .. is nog goedkoper als een ruiler .

b07

ik heb maar een nieuwe valeo dynamo 100amp besteld 130 euro

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.