Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Versleten dynamo Corsa B, reviseren?
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 april 2017om 20:37 door
bart-gsi.
-
AuteurBerichten
-
21 april 2017 om 14:14 #18342473
Hallo,
Sinds een paar maanden vertoont mijn dynamo op de Corsa B X12XE wat problemen. Het begon met het af en toe flikkeren van het acculampje in stationairstand. Dit werd door de tijd heen steeds erger en nu brandt hij bijna altijd. Tussen de 1200 en 1500 toeren gaat die langzaam uit, dus tijdens het rijden geen enkel probleem.
Ik wachtte alles even af, omdat APK verliep en koppeling ook beetje aan het slijten is. Ik hoop dat auto het nog even uithoudt totdat die echt neer valt. Vandaag met APK zijn er 2e hands bandjes opgezet en de rest was perfect. De vraag over mijn dynamo hebben ze kort naar gekeken maar de riem is prima, genoeg spanning en accu goed. Probleem is dus echt de dynamo en waarschijnlijk de koolborsteltjes.
Ik zag dat het mogelijk was die te vervangen (of hele dynamo wordt aangeraden dan), maar als die het met andere goedkope koolborsteltjes 12 maanden volhoudt vind ik het prima. Is dit met Corsa’s ook te doen of is dit goedkoop te fixen? En hoe duur is een andere dynamo?
Bedankt.
21 april 2017 om 14:55 #18342474in veel gevallen zijn er in de vrije handel geen losse onderdelen te krijgen voor dynamo’s en zit je aan een gereviseerde vast.
21 april 2017 om 15:51 #18342477Anoniem
1 January 1970ik heb voor mijn tieg de dynamo laten vervangen voor 270 all inclusive bij een opelgarage. dan heb je even een streefbedrag. losse dynamo was plm. 159.
21 april 2017 om 15:53 #18342478Anoniem
1 January 1970nu weet ik niet of deze dynamo’s anders zijn.. dacht dat de corsa b en tigra a wel ong dezelfde gebruiken
21 april 2017 om 16:20 #18342483Ik heb net de auto bij de garage opgehaald. Deze garage (die tevens 2e hands onderdelen kan monteren) zei dat ik ongeveer 110 euro kwijt ben aan 2e hands dynamo en erin zetten.
Ik zie dat mijnautoonderdelen wel losse componenten verkoopt en ook dynamoborstels voor 10 euro (Bosch), alleen staat er weinig omschrijving bij waar die op past en hoe.
Via deze site lijkt het eenvoudig te doen:
http://www.clubcinq.nl/cms/index.php?page=dynamo-en-koolborstels-vervangenMaar de garage raadde me aan gewoon door te rijden, wellicht houdt die het nog een tijdje vol. De vraag is alleen hoelang :p
21 april 2017 om 16:26 #18342486Anoniem
1 January 1970als het branderig gaat ruiken moet je sowieso stoppen.. je kunt altijd even checken of je een branderige geur ruikt i.d. buurt van de dynamo ☺
21 april 2017 om 20:37 #18342493Bij mijn autoonderdelen kun je alleen nog revisie delen kopen van bosch voor een corsa b.. Het lijkt duur maar je dynamo is een statiegeld onderdeel.. Dus als je de juiste hebt gemonteerd kun je de oude terugsturen en krijg je een deel van je geld terug ( dat is je statiegeld..)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.