Dynamo astra g z2.2se

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Dynamo astra g z2.2se

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    stutje
    Deelnemer

Hallo

Mijn accu lampje ging branden tijdens het rijden, en blijft nog steeds branden.
      Stuurbekrachtiging werkt ook niet meer.

Heb gecontroleerd of die bij laden, maar met meten kwam ik niet hoger dan 12,3 ook met 5000 toeren maakte niet of nauwlijks verschil.
      Alle gebruikers aan, zoals lampen radio, ventilator, ruitewissers, maakte allemaal niks uit.

Accu is goed, nog geen half jaar oud.
      Riem zit nog op de dynamo, dus die draait, maar is defect dus naar mijn idee.

Iemand een adres waar ik deze kan laten reviseren, of om kan ruilen voor een gereviseerde?

Verder, is het behoorlijk krap zag ik bij de astra. Mijn garage monteur vond het allemaal maar vol gepropt… Is het een klusje wat je zelf op een zaterdag kan doen?
      Ik heb niet erg veel ervaring met auto sleutelen, maar condensor vervangen(vullen niet), en uitlaat demper vervangen, trekhaak monteren etc kan ik zelf ook wel.
      Maar bij een dynamo, moet ik daarbij nog ergens opletten? En een brug is niet persee nodig?

Verder, laatste vraagje, passen andere modellen dynamo’s er ook op? Die ik dan eventueel via marktplaats kan kopen?
      En anders, weet iemand dus een adres in de buurt van ede/veenendaal.

Groeten Martijn

wim-v6
      Deelnemer

Ik heb helaas niet heel veel ervaringen met de Z22SE motor, bij een V6 moet ie er in ieder geval van onderaf uit.

en daarvoor moet de aandrijfas los, dan zal het bij de Z22SE motor nog wel mee vallen denk ik zo.

willem

stutje
        Deelnemer

Nee hier kan je van bovenaf er het makkelijkste wel bij.
          Inlaatstuk(plastic) demonteren.
          Dan moet je er wel redelijk bijkunnen denk ik hoor.

Iemand ervaring?
          En ik heb zonder vaccuumpomp dacht ik zo.