Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › Dynamo astra g z2.2se
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2011 om 13:42 #17238632
Hallo
Mijn accu lampje ging branden tijdens het rijden, en blijft nog steeds branden.
Stuurbekrachtiging werkt ook niet meer.Heb gecontroleerd of die bij laden, maar met meten kwam ik niet hoger dan 12,3 ook met 5000 toeren maakte niet of nauwlijks verschil.
Alle gebruikers aan, zoals lampen radio, ventilator, ruitewissers, maakte allemaal niks uit.Accu is goed, nog geen half jaar oud.
Riem zit nog op de dynamo, dus die draait, maar is defect dus naar mijn idee.Iemand een adres waar ik deze kan laten reviseren, of om kan ruilen voor een gereviseerde?
Verder, is het behoorlijk krap zag ik bij de astra. Mijn garage monteur vond het allemaal maar vol gepropt… Is het een klusje wat je zelf op een zaterdag kan doen?
Ik heb niet erg veel ervaring met auto sleutelen, maar condensor vervangen(vullen niet), en uitlaat demper vervangen, trekhaak monteren etc kan ik zelf ook wel.
Maar bij een dynamo, moet ik daarbij nog ergens opletten? En een brug is niet persee nodig?Verder, laatste vraagje, passen andere modellen dynamo’s er ook op? Die ik dan eventueel via marktplaats kan kopen?
En anders, weet iemand dus een adres in de buurt van ede/veenendaal.Groeten Martijn
25 augustus 2011 om 17:40 #17889810Ik heb helaas niet heel veel ervaringen met de Z22SE motor, bij een V6 moet ie er in ieder geval van onderaf uit.
en daarvoor moet de aandrijfas los, dan zal het bij de Z22SE motor nog wel mee vallen denk ik zo.
willem
28 augustus 2011 om 20:26 #17889811Nee hier kan je van bovenaf er het makkelijkste wel bij.
Inlaatstuk(plastic) demonteren.
Dan moet je er wel redelijk bijkunnen denk ik hoor.Iemand ervaring?
En ik heb zonder vaccuumpomp dacht ik zo.De astra van mijn moeder, 2003 1.6 8v heeft er wel 1 zag ik.
Niemand tips?
28 augustus 2011 om 20:35 #17889812benzine motoren hebben geen vacuumpomp op de dyanmo, deze hebben zowiezo geen vacuumpomp.
alleen de 1.7 isuzu diesels hebben een vacuumpomp op de dynamo
willem
28 augustus 2011 om 21:32 #17889813oke dank je wel.
En die van een 1.6 of 18. benz is het zelfde als deze?29 augustus 2011 om 17:02 #17889814zou ik niet weten, kan je nakijken op http://www.partsbase.nl
Willem
29 augustus 2011 om 18:59 #17889815Ik heb ook de dynamo van mijn Z22SE Astra gedemonteerd.
Leek op voorhand een hele klus, maar achteraf was het goed te doen.
Volgens mij heb ik m wel vanonder af eruit gehaald maar van bovenaf los gehaald.
Vier bouten rechtstreeks op onderblok uit mijn hoofd.Idd even luchtfilter + buis demonteren, geeft heel veel ruimte. Geloof dat ik ook computer van spruitstuk heb gehaald.
succes.
Ik heb overigens toen geinformeerd voor een gereviseerde, maar er zijn verschillende types met zeer uiteenlopende prijzen.
Ik heb ‘m toen laten testen maar bleek niet defect.
Waar heb je je laadstroom gemeten op de accu of op de dynamo zelf?Succes
1 september 2011 om 09:39 #17889816Ik ga het ook zelf doen vandaag.
Ik heb op de accu gemeten inderdaad, maar werd me aangeraden om het op de dynamo zelf ook nog even te meten. Hoe dat moet weet ik nog niet, maar ga ik zo proberen.
Bij jou was je dynamo dus niet defect? Maar wat anders? Kan je me vertellen wat?Hardstikke bedankt voor je tips!
1 september 2011 om 15:05 #17889817Om rechtstreeks op de dynamo te meten, zet je 1 meetpen op die de dikke (rode) kabel naar de accu en 1 op het motorblok.
Zo meet je de echt wat de dynamo levert. als je op de accu meet kan je bv door slechte massa verbindingen bv. maar 12,3V meten terwijl je Dynamo wel 14,4 – 14,6V levert. Dan is je dynamo niet stuk maar heb je een ander probleem, waarschijnlijk een slechte verbinding.
Bij mij was er uiteindelijk niets defect, maar ergens dus een grote overgangsweerstand.
Ik heb massa’s goed schoongemaakt. Toen was het probleem beter. Mijn probleem was uiteindelijk dat ik een lekstroom had (waarschijnlijk in de ICE)TIP: bij demonteren niet vergeten accupool los te halen.
Ik heb bij monteren ook ff een draad (met zekering) aan op mijn dynamo gemaakt, zodat ik ‘m later makkelijk zou kunnen controlleren. aangezien je er bij de Z22SE moeilijk bij kan.Succes
1 september 2011 om 21:23 #17889818Het is allemaal gelukt :)
Ik kon 1 bout van 4 wel amper los halen. Ik kon er bijna niet bij. Radiator en condensor los gemaakt, en opzij geduwd.
Toen kon ik erbij met een kniestuk en 2 lange verlengstukken op mijn ratel.
De spanner los gooien en er weer op doen deed ik met een lijmtang en dat ging prima.Al met al toch bijna 4 uur bezig geweest. Omdat ik bij 1 bout dus amper bij kon, en hem amper kon zien.
Voor het eten alles gemonteerd, en na het eten starte die gelijk!Lampje op het dashbord van de accu ging gelijk uit, en mn stuurbekrachtiging deed het ook weer.
Vanavond alweer 70 km gereden met aanhanger.
Dus hij is weer goed lopend.Dit was overigens mijn eerste sleutel klusje aan de auto, en ging me prima af eigenlijk.
Op de oprit bij ons hoekhuiswooning.
Alle buren kwamen wel een keer buurten, van wat ben jij aan het doen etc :P2 september 2011 om 14:53 #17889819:thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.