Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › dvd90 navi ombouwen naar bluetooth
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 mei 2010 om 18:20 #17221311
Ik he vorige week een zafira B uit 06-2006 gekocht.
Hier zit een dvd90 navi in de middenconsole een houder voor een cradle.
Ik zou hem het liefst ombouwen naar bluetooth, is dit eenoudig te doen?
Ik heb gelezen dat er dan een UHP4 ingebouwd moet worden.
Heb ik dan ook een kabelboom nodig?
Waar kan ik de onderdelen hiervoor krijgen?John.
16 mei 2010 om 19:40 #17672969ik ben benieuwd wat ik heb vande week ook een 2006 zaffie gekocht met dvd 90 en zat al aan parrot te denken…
:)
18 mei 2010 om 12:08 #17672970Hij is om te bouwen naar Bluetooth.
Daar heb je een UHP4 module voor nodig… die kosten op ebay.de zo’n 100 euro. en je hebt een kabel nodig ( want je wagen is hier waarschijnlijk nog niet op voorbereid. )
Een grijze stekker ( 32 polig ) van een MID scherm voldoet.
De aansluitschema’s hiervoor zijn op internet te vinden en daarna heb je alleen iemand nodig die met Tech2 de boel ff activeert.
Kortom … voor zo’n 150 euro ben je klaar.
En als je het niet zelf wilt doen, dan zijn er een paar op het forum die voor iets meer het voor je doen !31 mei 2010 om 17:46 #17672971origineel gepost door JohnnyR
Ik he vorige week een zafira B uit 06-2006 gekocht.
Hier zit een dvd90 navi in de middenconsole een houder voor een cradle.
Ik zou hem het liefst ombouwen naar bluetooth, is dit eenoudig te doen?
Ik heb gelezen dat er dan een UHP4 ingebouwd moet worden.
Heb ik dan ook een kabelboom nodig?
Waar kan ik de onderdelen hiervoor krijgen?John.
Hoi John,
Als je met cradle een telefoonhouder bedoelt dan heb je geluk, want dan zit er waarschijnlijk een bedrade carkit in je auto?. De auto is dan uitgerust met en UHP2. Die kan je vervangen (zonder kabels te hoeven trekken e.d.) voor een UHP4. UHP4 is de module waar bluetooth in zit.
Op Ebay worden de UHP4 modules wel aangeboden idd, daarna programmeren bij de dealer.
succes!
16 juli 2010 om 14:50 #17672972Zag het onderwerp en heb een vergelijkend vraag. ben benieuwd naar jullie reactie.
Recent een astra station cdti 1.7 gekocht. Bij levering blijkt de bestelde navo 70 keurig er in te zitten, maar de bestelde voorbereiding voor blue tooth helaas niet. Door de dealer is zonder overleg eigenhandig een parrot er in gezet als zijnde een goed alternatief,waarmee ik geen genoegen neem. In de discussie valt steeds de opmerking “weet niet of het alsnog nog”kan.
Iemand ervaring met alsnog de fabrieksoptie gaan gebruiken zoals ik deze besteld had aan te sluiten en kosten die daarmee gepaard gaan? Hoor graag en dank alvast!
Stef16 juli 2010 om 19:31 #17672973Zoek eens op ‘ Simaan ‘
Die bouwt ze in. Hij vraagt volgens mij iets van 250 euro ofzo ( knoop me er niet aan op )
En als je het zelf wilt doen… zie bovenstaand verhaal van mij….. en ik heb wel een schema om hem aan te sluiten.
Enige wat je nodig hebt is iemand met een Tech2 om hem te instaleren/activeren.Bij de dealer moet je niet wezen voor dit soort dingen. Het zal best een goede dealer wezen, maar dit doen ze gewoon weg niet.
16 juli 2010 om 20:02 #1767297429 augustus 2010 om 10:43 #17672975Beste mensen,
Ik wil graag weten of het moeiteloos is om CD 70 Navi te vervangen door DVD 90 Navi.
En ik wil ook nog weten of het mogelijk is bij DVD 90 Navi een extra scherm aan te sluiten, bijv een zonneklepscherm.
Alvast bedankt
29 augustus 2010 om 11:01 #17672976origineel gepost door lisamik
Beste mensen,Ik wil graag weten of het moeiteloos is om CD 70 Navi te vervangen door DVD 90 Navi.
En ik wil ook nog weten of het mogelijk is bij DVD 90 Navi een extra scherm aan te sluiten, bijv een zonneklepscherm.
Alvast bedankt
Euhm.. :hmmz een extra scherm?
Jij bedoeld om dvdtjes te kijken ?!
Hij heet wel DVD 90 maar je kan er geen DVD films op afspelen. Hij gebruikt alleen een dvd-schijfje waar de navi data opstaat. In tegenstelling tot de CD70 die cdtjes gebruikt !
Voor een multimedia systeem zal je toch naar wat anders moeten kijken !!!! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.