Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › DVD Hoofdsteunen inbouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2010 om 11:32 #17221625
Hallo allemaal,
Ik heb een nieuw project bedacht.. voor mijn twee dochters.
Ik wil de betaande hoofdsteunen van mijn Astra G uit 2002 vervangen voor twee hoofdsteunen met ingebouwde DVD.
Nu is het allemaal volgens mij niet zo heel erg moeilijk, alleen wil ik het geschakeld aansluiten.. Het liefst net als mijn radio, dat zolang de sleutel nog in het contact blijft de dvd het blijft doen. (dus motor dan al wel uit…)Maar mijn vraag is of ik dat zo van de radio kan aftappen of dat ik beter een nieuwe spanning kan trekken vanaf de accu en daar een relais op zetten?!
Het liefst ga ik vanaf de accu, maar ik weet niet of die draad dat kan hebben…
(Ik denk persoonlijk van wel, want of ik nu een gewone autoradio inbouw of een autoradio met dvd-speler ingebouwd, dat kan toch ook ??!!)
Ik hoop dat mensen tips hebben…
Alvast bedankt.
Martijn
25 mei 2010 om 11:53 #17678094ik zou hem als ik jou was van je sigaretten aansteker af halen kan ook via de auto radio btw
25 mei 2010 om 11:56 #17678095Ja, ik heb op mijn sigarettenaansteker al een autolader voor mijn telefoon aangesloten.
En het nadeel daarvan is dat bij uitschakelen van de motor de spanning ook gelijk weg is.. in tegenstelling tot de radio, die gaat dan nog door tot de sleutel eruit gehaald is..Maar ik wil niet dat er teveel spanning over die draad moet gaan lopen naar de radio.. dus vandaar dat ik het graag nog even navraag…
25 mei 2010 om 15:57 #17678096Ik heb mijn hoofdsteunen ook bij de sigarettenaansteker aangesloten
En ja, als je je sleutel uit het contact haalt stopt de dvd achterin
Maar zo erg is dat toch niet25 mei 2010 om 17:54 #17678097Ik moet het misschien even duidelijker uitleggen.
Ik wil dus de hoofdsteunen inbouwen en bij voorkeur van een bestaande draad aftappen. de twee opties zijn de sigaretten aansteker en de radio. de radio blijft werken totdat sleutel is verwijderd, dus heeft eerste keus. tweede keus is sigaretten aansteker, maar hier zit ook al een telefoonlader aan en de schalet al uit bij stoppen van motor. de derde keuze is een nieuwe draad, maar dit alleen als niet anders kan.Mijn hamvraag is dus eigenlijk of de voedingsdraad van de radio dike genoeg is en of ik nog iets moet aanpassen aan de zekering in de zekeringenkast…
25 mei 2010 om 17:59 #17678098Ik snap je situatie wel ;)
Het verschil tussen optie sigarettenaansteker of radio is de sleutel (helemaal) omdraaienDe voedingskabel van je radio zal toch wel dik genoeg zijn?
Die zekering klapt er niet zomaar uit25 mei 2010 om 18:04 #17678099Oke.. tja ik denk het ook wel ja, maar ik weet niet uit mijn hoofd wat de sterkte van de zekering is die in de zekeringkast zit. Mijn zorg is idd of deze het aan kan dat er twee hoofdsteunen en een radio tegelijk draaien..
Ik ben blij dat je mijn situatie idd snapt..
25 mei 2010 om 18:06 #17678100Ik heb mijn 2 hoofdsteunen met dvd-speler op een “lullig” draadje van de sigarettenaansteker gemonteerd
En ik had ook mijn twijfels over dat dunne draadje
Maar het zit al ruim een jaar en het werkt uitstekend (ik hoor die kleine man nooit klagen ;))25 mei 2010 om 18:16 #17678101helemaal goed, dan gaat de radio ‘m denk ik worden… tenzij iemand zwaar wegende argumenten heeft om het niet zo te doen..
25 mei 2010 om 18:19 #17678102Zou ik ook doen via de radio.
Je kunt voor de veiligheid een extra relais inbouwen waarop je een aparte voeding aansluit vanaf je accu die naar je dvd schermpjes gaat.
Gr Jack
31 mei 2010 om 18:50 #17678103DVD hoofdsteunen zitten erin, aangesloten en wel.. al met al iets meer dan drie uurtjes bezig geweest…
Bedankt voor de tips !!
31 mei 2010 om 19:11 #17678104:kewlpics
31 mei 2010 om 19:13 #17678105??? KEWL Pics ?!
bedoel je foto’s ??
31 mei 2010 om 19:54 #17678106ja :thumbup
31 mei 2010 om 19:58 #17678107Ja, ik heb het de komende dagen even een beetje druk maar van t weekend neem ik aan dat ik foto’s heb kunnen maken en plaatsen..
even geduld nog..
1 juni 2010 om 17:58 #17678108Net even de tijd gehad om nog snel even een paar foto’s te maken met mijn mobiel..
Alleen ik kan niet terug vinden hoe ik die hier kan plaatsen.. Iemand tips??! Geen ervaring meer hier namelijk…
1 juni 2010 om 19:33 #176781092 juni 2010 om 18:38 #17678110THNX !!
Met die info is het me gelukt..
Ik heb vier fototjes gemaakt..
hier zie je de 2 nieuwe hoofdsteunen van voren.
de twee hoofdsteunen van achteren (rits is gesloten dus schermpjes zijn niet te zien. Je zou de ritssluitingen kunnen zien, maar omdat ik mijn achterramen reeds al geblindeerd had is dat bijna niet zichtbaar.
Hier is een scherm gesloten en de andere is geopend. Perfect zicht voor de kleine dames..
En hier een close-up van een hoofdsteun van voren.. goed afgewerkt en oogt stevig.Ik heb helaas geen foto’s van de volledige inbouw.. Heb ik namelijk niet aan gedacht.. Maar ik was (zonder ervaring hiermee) in totaal met ongeveer 3,5 a 4 uurtjes klaar (had wat tegenslag met aansluiten op radio… eigen foutje..)
Verder vreselijk simpel in te bouwen en de meiden hebben plezier achterin…
Als er behoefte is aan meer info dan hoor ik dat wel en dan zal ik kijken wat ik daaraan kan aanbieden… :D
15 juni 2010 om 11:37 #17678111heeeel mooi! vooral met die rits is wel echt leuk!
15 juni 2010 om 11:57 #17678112Ziet er erg strak uit, inderdaad mooi dat ritsje.. heeft meerdere voordelen, anti inbraak, diefstal, stof.. :)
16 juni 2010 om 07:00 #17678113netjes hoor!
10 september 2010 om 19:36 #17678114Hoi Martijn,
Ziet er top uit :thumbup:thumbup
Hoe bevallen de dvd’s, is het goede kwaliteit? Niet schok gevoelig bedoel ik dan. Ben namelijk ook op zoek naar hoofdsteunen met ingebouwde dvd’s. Welk merk heb jij als ik vragen mag?Groeten Bernd
11 september 2010 om 14:29 #17678115Hai Bernd,
Inmiddels ermee naar Frankrijk en weer terug geweest. Ik heb geen kind gehad aan mijn meiden onderweg en op vakantie… Heerlijk dvd’s zitten kijken. Schermpjes zijn voorzien van afstandsbediening, waardoor je vanuit je voorstoel ook kunt bedienen, indien nodig. Ze konden allebei heerlijk hun eigen filmpje kijken of met elkaar meekijken (schermpjes zijn nl doorgelust met elkaar) En bij een leuk liedje ofzo kun je het geluid ook nog over je autoradio laten komen dmv fm zenders die zijn ingebouwd in hoofdsteunen.
Heb totaal geen last gehad van hobbels en/of overslaan, dus helemaal top. En na het tanken schermpjes weer aan en film(pje) gaat verder waar ie gestopt was, ideaal… (steunen zijn in drie kleuren geloof ik.. maar dat moet je dan maar ff kijken)Merk is Xtrons.. zie http://www.xtrons.com/doce/productdetail.aspx?pid=32
Zit trouwens ook in ieder scherm een eenvoudige spelcomputer ingebouwd, voor als de dames oud genoeg zijn…
Ik heb de schermpjes bij iemand via marktplaats besteld, als je contact met hem wilt moet je het maar ff laten weten dan stuur ik je wel in pm z’n emailadres. (kon ‘m zou snel niet vinden op marktplaats..)
14 september 2010 om 15:49 #17678116hoop voor je dat deze steunen ook goed getest zijn
heb vorige week een collega gehad die had ook zulke hoofd steunu van het merk +1/+one hij is van achter aangereden
en alletwee de hoofd steunen zijn bij de pootjes afgebroken
omdat ze het gewicht van het hoofd wat naar achter slaat niet kunnen hebben mety als gevolg dat zijn vrouw nu zwaar last heeft van haar nek cq wiplash
mijn persoonlijke mening?
geen marktplaats troep in mijn auto
beter had je 2 schermpjes in je originele steunen laten maken samen met een losse speler
maar dat is mijn mening ik hoop dat je er lang plezier van hebt .
en nog maals niet om je af te zijken of wat dan ook
maar is mischien iets om rekening mee te houden
gr david -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.