DVD 100 Navi in mijn Corsa

Forumindex Forums Modellen Corsa DVD 100 Navi in mijn Corsa

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Timeflyer
    Deelnemer

Mijn navigatie DVD 100 Navi in mijn Corsa D Cosmo uit 2007 heeft sinds 30 maart jl. problemen met zijn gps-fix. De eerste fix komt na ca. 5 tot 10 minuten tot stand en blijft dan ongestoord zo’n 45 minuten staan. Daarna verliest het systeem zijn fix (gps-symbool krijgt rode streep) en niet lang daarna schiet het systeem in de stress. Geeft een positie aan waar ik niet rij, maar zoekt wel zijn richting naar de ingegeven bestemming. Soms komt de fix nog terug, maar niet altijd. Dit is het vaste patroon. Uit- en inschakelen helpt niet, de antenne is reeds vervangen. Gezien het moment dat de problemen begonnen, zou ook hier sprake kunnen zijn van de beruchte “schrikkeljaarbug”? Zijn er onder de leden van dit forum die dit probleem herkennen en vooral is er een oplossing voor? Zie de reacties met belangstelling tegemoet! Groet, Timeflyer.

aghofman
      Deelnemer

Hoi Time Flyer zie mijn topic op problem car, heb het zelfde probleem met mijn corsa 2010..er is nu een DVD 90 aangeboden(garantie)
        , omdat er geen echte oplossing voor is…was mijn tweede DVD100 in een jaar, het is een half jaartje goed gegaan.
        Jammer dat ik dan mijn wisselaar kwijt ben :( . Ben benieuwd naar jouw ervaringen Grtz A.

Timeflyer
        Deelnemer

Dank voor jouw reactie! De jouw geboden oplossing is verre van fraai: géén oplossing van het probleem en daardoor veel minder functionaliteiten. Geen kaarten meer, geen CD-wisselaar en storingsstrepen op je scherm. Je hebt me in ieder geval gewaarschuwd om zomaar naar de dealer te stappen, zeker nu ik geen garantie meer heb op mijn DVD 100 Navi. Blijft natuurlijk de vraag waar het echter probleem ligt: ontwerp/constructiefout, software-probleem? Aan de andere kant, het heeft 5 jaar probleemloos gewerkt. Ik verdenk overigens de GPS-ontvangstmodule… Zou toch ergens op de plank moeten liggen?

Timeflyer
          Deelnemer

En dan nu de oplossing… Het hele traject dat zo’n 3 maanden geduurd heeft, zal ik de lezer besparen, maar uiteindelijk rij ik weer met veel plezier rond met aan boord een geheel nieuwe DVD 100 Navi die op kosten van mijn dealer, BUITEN de garantie, in mijn Corsa is geplaatst.
            In deze tijden van teruglopende autoverkopen en achteruithollende garage-opdrachten en al maar kleiner worden winstmarges, mag je dit toch service van de bovenste plank noemen! De naam? Firma Bleekstein te Zevenaar, waar een trouwe klant nog beloond wordt en service hoog in het vaandel blijft staan!
            Mijn bijdrage bestond uiteindelijk uit € 140,00 voor de reparatie van (in 1e instantie) de GPS-ontvangstmodule, 2 vlaaien en geduld, heel veel geduld… Er zijn dus blijkbaar nog nieuwe exemplaren te krijgen (ondanks de kleine oplage van dit type). De dealer heeft zeer resoluut gehandeld en mij deze oiplossing geboden. Nogmaals hulde!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.