Dure schokdempers

Forumindex Forums Modellen Insignia Dure schokdempers

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Fishyanand
    Deelnemer

Insignia Sports Tourer van 2012, afgekeurd op technische keuring voor lekkende schokbreker linksachter.

Vlug even laten vervangen door Monroe E7810…maar bemerk een hoogteverschil van 3,5 cm.

Blijkt nu dat de Opel over zelfregulerende beschikt : ORIGINAL OPEL Stoßdämpfer Insignia Caravan 436507 GM 13319434 NEU of referentie LA436507.

aan 650, oo Euro, zonder plaatsing !    Wat zouden die dan vooraan kosten?

Er zit geen electronica aan vast, noch een flex chassis of enige hoogteregeling.

Heeft iemand een goedkopere oplossing of alternatief? :help:

sven v
      Deelnemer

Heeft u deze dan terug vervangen naar de originele en was de rijhoogte dan terug in orde? Ik heb dit ook aan de hand

mvg, Sven

Haasje17
        Moderator

Zijn beide kanten vervangen? Zowel links als rechts? Altijd links en rechts vervangen. Is het een oliedemper? De originele van opel zijn gasdempers.

Een oliedemper veert in, maar niet vanzelf uit. Een gasdemper veert in, maar ook weer uit.

sven v
          Deelnemer

Ik heb beide vervangen door monroe schokdempers, geen idee of deze gasdemoers zijn, deze veren in en veren heel traag uit. De diameter van de monroe schokdempers zijn merkelijk dunner dan de originele. Ik zal mss toch beter de originele monteren.

Haasje17
            Moderator

Ik zou bijna denken fout gemonteerd of ze zijn daadwerkelijk korter, de rij hoogte mag namelijk niet beïnvloed worden door schokdempers. Volgens monroe zouden het gasdempers moeten zijn dus de juiste.

sven v
              Deelnemer

Fout monteren is bijna onmogelijk, als je de auto opkrikt gaat de schokdemper helemaal uit maar door het gewicht van de auto zakt hij in als je hem op de grond zet, lengte van de schokdempers is dezelfde. Ik dacht ook dat de hoogte niet beinvloed kan worden door de schokdempers, dus had ik de spiraalveren ook veranderd, deze zijn 4 cm hoger dan de originele maar het euvel blijft hetzelfde. Er zijn 3 modellen van schokdempers beschikbaar, gewone, schokdempers voor flexride en schokdempers voor automatische hoogteinstelling. Aangezien deze auto ook deze optie heeft met de trekhaak vermoed ik toch dat de schokdempers de rijhoogte bepalen

Haasje17
                Moderator

Bumpstop en toplager goed overgezet?

sven v
                  Deelnemer

Bij mijn weten hebben schokdempers achter geen toplagers…De monroe schokdempers vervangen naar de originele en probleem is opgelost…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.