Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Dumpvalve voor Z20lel binnen, nieuw probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 november 2011 om 17:27 #17749912
:D Hoi Frank?
Wat een gedoe met z’n ecotec-motor???? :???:
Ik lees hier termen en problemen die ik helemaal niet ken.!
Recircel valve en storingen bij het plaatsen van een pop-off vreemd allemaal. :angel
Wij hebben de popp-off gewoon op de slang geplaats stuk er tussen uit en klaar dan een schroef om de originele af te doppen klaar;Ook hebben wij de slang niet van metaal omdat deze veelal bij de radiateur ging afscheuren.
Gr. Peter.
6 november 2011 om 18:13 #17749913Ik heb geen foutmeldingen oid. Vraag me alleen af waar die terugslagklep voor dient en waar die móet komen te zitten.
6 november 2011 om 19:38 #17749914kun je een foto van t klepje plaatsen?
ik denk dat ie niet in je pakketje hoorde te zitten :hmmzWelke metalen slang bedoel je gijsbed-opc? en welke problemen?
6 november 2011 om 19:46 #17749915Foto zal ik even maken. Die klep hoort er overigens wel bij. Kon je erbij kiezen of weglaten. Nja, heb em er maar bij besteld. Peter bedoeld denk ik die complete inlaatbuis waar standaard aansluiting aanzit voor de DV.
6 november 2011 om 19:59 #17749916Inderdaad de powerpipe was in het begin geheel van staal en men monteerde deze rechtstreeks aan de intercooler.
Hierdoor traden er spanningen op waardoor de aansluiting ging scheuren.
Nu zet men er eerst een rubber gedeelte tussen.
Overigens zuigt deze rubberen buis niet plat maar eerder zie je hem opzwellen bij gas geven.
Vandaar dat ik deze dus standaard heb gehouden.Groter volume van lucht naar de motor.6 november 2011 om 22:17 #17749917Dit is die terugslagklep. Komt deze dan in die stndaard valve? Zodat de open DV harder afblaasd?
7 november 2011 om 10:48 #17749918Ik denk dat hij zo dicht mogelijk bij de originele DV op zijn vacuum slang moet.
dus vacuum slang van de orig.DV afhalen dan deze klep op die slang schuiven,
dan een extra stukje slang tussen deze klep en de orig.DV.weet niet 100% zeker maar dat zou het meest logische zijn..
7 november 2011 om 11:14 #17749919Heb EDS ook al ff gemaild. Wacht in spanning af.
7 november 2011 om 12:49 #17749920Trouwens raar dat hun handleiding die online staat niet meer terug te vinden is…….. Misschien hier iemand die nog die pdf heeft?
7 november 2011 om 14:40 #17749884Hier hebben ze het ook over die klep, kan alleen niet vinden hoe die gemonteerd dient te worden
@Corsa_GSi wrote:
Ik praat even over de C20LET, omdat ik niet weet of het ook geld voor een Z20LET!
Bij M-Tech moet je de originele aflsuiten dmv een bout oid .
– Montage set (T-stuk, Blauwe Samco slangen, slangklemmen, onderdrukleiding en speciale onderdelen om het bestaande afblaasventiel stil te leggen.)
Forge werkt met een afdekplaat.
EDS werkt met een klepje (wat gewoon een GM partnummer heeft) wat maar naar 1 kant lucht doorlaat.
· 1 GM Rückschlagventil
EDS C20LET Dumpvalve inbouwbeschrijving
EDS Z20LET Dumpvalve inbouwbeschrijving
EDS Sluit dus niets af bij Z20LET motoren !!!!
Ein Ladedruck im Saugrohr kann zum EDS-POWER-VALVE und gleichzeitig zum originalen Umluftventil gelangen , beide Ventile sind geschlossen !
Dus ik zou niets afsluiten maar goed!!
7 november 2011 om 15:06 #17749883wat voorn verschil zou het moeten maken of die nou bij je turbo of bij je gasklep ze druk kwijt kan.
lijkt mij dat het op het zelfde neerkomt, zolang die maar ze druk kwijt kan.7 november 2011 om 18:09 #17749921Niemand enig idee waar die klep in het traject moet?
7 november 2011 om 20:01 #17749922Net die omlaag met DV geïnstalleerd. Nu die terugslagklep nog ff erbij installeren. Het klinkt wel redelijk nu maar nog niet je van het. Monteren was een rotklus, past niet supermooi maar rus gelukt. Zo ff testritje maken.
7 november 2011 om 20:40 #17749923Foutmelding, 1 slang losgegaan dus die weer vast gezet. Alleen nu blijft de motorstoring branden. Turbo werkt ook niet mee :S.
[Edit]
Is inmiddels allemaal opgelost en werkt nu perfect.
Nu alleen nog dat andere ding zien te plaatsen…. maar waar….8 november 2011 om 11:53 #17749924Antwoord op de te plaatsen terugslagventiel is ook gevonden (wel van een C20let maar inprincipe zelfde manier)
http://www.eds3.eds-motorsport.de/media/pdf/Anleitung_Einbau-Popoff-C20LET-Deutsch.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Auto gaat voor dat ie maar 170PK heeft als een kogel, spoolt sneller op en de gasreactie door die hardere inlaatbuis is behoorlijk verbeterd.
8 november 2011 om 12:01 #17749925dus dat terugslag ventiel komt op die andere slang die op je brandstofdrukregelaar komt???
me duits is nogal belabbert8 november 2011 om 12:24 #17749926Die komt inderdaad op dat gedeelte maar dan aan de turbozijde van het T stuk.
8 november 2011 om 12:31 #17749905en wat is het praktisch nut?
ik rij nu zonder zon terugslagklep, maar wel met dumpvalve. maar dat doet het prima zonder storingen enzo, dus ben wel benieuwd8 november 2011 om 12:38 #17749906Dumpvalve blaast dan nog harder af en ook zonder storingen. Zonder blaast hij ook nog VIA de originele af. Dat doet hij met die terugslagklep niet.
8 november 2011 om 12:47 #17749907oke dat is duidelijk dan, dankje.
dat lijkt me ook wel gemakkelijker dan het volledig weghalen van die originele, of een boutje erin stoppen.8 november 2011 om 12:50 #17749927Ja maar las ergens dat je dan beter een spacer kan doen of zo’n terugslagklep.
8 november 2011 om 12:51 #17749928ik las op vrxonline dat hij ongeveer 10% harder afblaast!
hij komt dus idd gewoon op de vacuum van de originele DV…
8 november 2011 om 12:53 #17749929Of het exact 10% is weet ik niet. Zal een filmpje met en zonder maken.
8 november 2011 om 12:54 #17749930@frank de jonge wrote:
Ja maar las ergens dat je dan beter een spacer kan doen of zo’n terugslagklep.
dus dit blijft het beste?
8 november 2011 om 12:55 #17749931Filmpie zonder die klep.
[youtube:tah35ao6]http://www.youtube.com/watch?v=YE7Pbk2s6vs[/youtube:tah35ao6]
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.