Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Dumpvalve voor Z20lel binnen, nieuw probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2011 om 17:22 #17227710
Ik hoor veel over Bailys en Forge.
Die van Forge zijn gewoon recirc valves toch?? Zijn die beter hoorbaar dan de originele van de Z20lel?? Ik kan zo’n kit krijgen voor iets in de 160euro.
Is dat wat?
7 juni 2011 om 18:27 #17749886Volgens mij willen de Forge wel eens foutmeldingen geven, dus zou ik zelf niet doen, net als de HKS.
ik heb zelf de bailey DV26 maar ik vindt de collins mooier klinken.
heb de collins alleen nog maar op de LET’s gezien maar lel zou wel kunnen denk ik.
volgens mij heeft EDS-motors de Bailey het goedkoopst met 99,-
voor de Collins met aangepaste veerspanning moet je dacht ik bij Andre Botter zijn (bekend forumlid)De plaatsing van de DV maakt ook erg veel verschil! ik heb de DV op de gasklep gehad (foto 1)
maar heb em nu halverwege de slang v/a de IC in de bocht (foto 2).
Dan hoor je hem het beste!
7 juni 2011 om 21:51 #17749887Hmm oké. Hoe kan het dat het ene merk SV meer foutmeldingen geeft dan de ander? Systemen zijn hetzelfde toch? Alle info is welkom.
8 juni 2011 om 20:10 #17749888Ik dacht dat dit te maken had met de veerspanning en de hoeveelheid lucht die hij uitlaat.
Ik las wel veel dat het TC lampje gaat branden als hij te veel afblaast.
But correct me if i’m wrong!P/S: je had deze vraag beter kunnen posten in de c20let/z20let afdeling voor meer reactie,
ik als turbo eigenaar kijk bijvoorbeeld nooit in de ecotech topics, drukte dit keer toevallig op de verkeerde knop, haha.8 juni 2011 om 20:16 #17749889Mja, daar staat de Z20LEL nie tussen omschreven dus moet ik het wel in Ecotec zetten toch :P
Misschien kan een moderator hem dan evevn daarnaartoe verplaatsen??
8 juni 2011 om 20:19 #17749890haha, ik zie nu net dat je me in mn voorstel topic ook vraagt over de gasrespons.
toen ik nog 170 pk had en de DV kocht kon ik het verschil maar een heeeel klein beetje merken,
daarna heb ik heb laten chippen en een grotere aanzuig buis gekocht en voor de gein de DV eens er af gehaald
maar dan merk je wel degelijk verschil!
Zonder DV reed veel minder soepel als je flink doortrekt, hij wil alleen in de 6de versnelling nog wel eens onnodig afblazen.8 juni 2011 om 20:26 #17749891JA, en dat trage op gang komen van de turbo vindt ik wel jammer.
Welke aanzuigbuis heb jij verandert dan, want ik zie 2 foto’s. Welke is nu je laatste setup?
Die eerste?
Ik vindt dat je zo’n turbo mag horen, maar het ding mag ook wel wat makkelijker toeren maken.9 juni 2011 om 15:57 #17749892foto 1 is de laatste alleen is dat ook alweer veranderd, dan zit de DV weer zo als op de 2de foto,
ik heb een gasklephuis zelf verbouwd zodat de DV er op kon, alleen was het afblaas geluid veel zachter omdat hij midden in het blok zit, verschil in werking merkte ik niet
dus heb ik de oude situatie weer maar dan icm de blauwe slangen en de nep-carbon delen.de grotere aanzuigbuis is niet zichtbaar op de foto’s, het is de buis die in de grill zit en naar het filterhuis loopt
Foto: de oude en de nieuwe naast elkaar..
39,- bij m-tech en tot mn verbazing 69,- bij EDS?!9 juni 2011 om 20:24 #17749893@turbosix wrote:
foto 1 is de laatste alleen is dat ook alweer veranderd, dan zit de DV weer zo als op de 2de foto,
ik heb een gasklephuis zelf verbouwd zodat de DV er op kon, alleen was het afblaas geluid veel zachter omdat hij midden in het blok zit, verschil in werking merkte ik niet
dus heb ik de oude situatie weer maar dan icm de blauwe slangen en de nep-carbon delen.de grotere aanzuigbuis is niet zichtbaar op de foto’s, het is de buis die in de grill zit en naar het filterhuis loopt
Foto: de oude en de nieuwe naast elkaar..
39,- bij m-tech en tot mn verbazing 69,- bij EDS?!Zou deze aanzuigbuis ook passen op een astra g coupe turbo ??
Groetjes.9 juni 2011 om 21:33 #17749894Waar kan je die aanzuigbuis bestellen?
De mijne is pleite dus moet zowiezo een nieuwe hebben.
Welke type is het?
Bestel ik em zo bij de opeldealer :)10 juni 2011 om 16:04 #17749895@belgium turbo wrote:
@turbosix wrote:
foto 1 is de laatste alleen is dat ook alweer veranderd, dan zit de DV weer zo als op de 2de foto,
ik heb een gasklephuis zelf verbouwd zodat de DV er op kon, alleen was het afblaas geluid veel zachter omdat hij midden in het blok zit, verschil in werking merkte ik niet
dus heb ik de oude situatie weer maar dan icm de blauwe slangen en de nep-carbon delen.de grotere aanzuigbuis is niet zichtbaar op de foto’s, het is de buis die in de grill zit en naar het filterhuis loopt
Foto: de oude en de nieuwe naast elkaar..
39,- bij m-tech en tot mn verbazing 69,- bij EDS?!Zou deze aanzuigbuis ook passen op een astra g coupe turbo ??
Groetjes.Ja
10 juni 2011 om 16:04 #17749896@frank de jonge wrote:
Waar kan je die aanzuigbuis bestellen?
De mijne is pleite dus moet zowiezo een nieuwe hebben.
Welke type is het?
Bestel ik em zo bij de opeldealer :)Opel dealer, vectra c inlaat.
10 juni 2011 om 16:59 #17749897Hmm oke, heeft die nog een bepaalde motorcode of is het allemaal plug & play?
Ga ik volgende week ff langs de dealert :)10 juni 2011 om 17:35 #17749898Ooh ja de dealert, vergeten.
Ik heb hier geen dealer in de buurt zitten en heb de buis dus bij M-tech besteld,
hij is erg duur maar ik had een nog ander onderdeeltje snel nodig en hij levert snel.Wat kost de inlaatbuis eigenlijk bij de dealer?
ben erg benieuwd wat meneer mathijsen aan mij verdiend heeft :hmmz10 juni 2011 om 20:39 #17749899nog geen 30 heb ik r voor betaald bij de dealer.
10 juni 2011 om 21:30 #17749885Daar ga ik ook achter komen zodra ok em besteld heb. Post het exacte bedrag wel ff.
15 juni 2011 om 20:48 #17749900Welk onderdeelnummer moet ik eigenlijk hebben of zijn die van de vectra C allemaal gelijk (inlaatbuis)
25 juli 2011 om 09:55 #17749901ff Kick, moet ff weten welke inlaat het nou moet zijn. Gewone Vectra C toch want die van de turbo was een heel kort dingetje???
Ben er net ff geweest namelijk.
26 juli 2011 om 21:38 #17749902Main Pipe: 9177099
Adaptor to Airbox: 917710415 september 2011 om 08:23 #17749903Net maar even weer gemaild. Ding is nog niet binnen..
7 oktober 2011 om 06:02 #17749904Gisteren eindelijk mn grotere aanzuigbuis binnen gekregen. Bleek nou, die dingen werden NIET meer gemaakt.
Dus ze zijn nu opnieuw in produktie genomen naar heel wat over en weer gemail en gebel van Opel Nederland waarvoor dank :)
Dit weekend dat ding er even op monteren, krijgt ie eindelijk frisse lucht ipv lucht vanuit het motorruim (dat hele aanzuigtraject was niet aanwezig op mn auto :S)6 november 2011 om 13:28 #17749908Nu heb ik dit weekend mn pakketje binnengekregen van mn dumpvalve. Er zit ook een terugslagventiel bij maar wat is dat precies. Heb geen handleiding gekregen van EDS. Is dat dan dat ding waarmee je de recirc valve afsluit?
6 november 2011 om 15:07 #17749910heb je de baileys besteld? DV26d?
als het goed is zit daar alleen de DV, een meter dunne slang en een klein T-stukje bij
(heb je er een komplete powerrohr met dv aansluiting bij of een groot stalen T-stuk?)6 november 2011 om 15:35 #17749909linkje:
http://www.youtube.com/user/chrispix#p/u/7/quym3hXnwDc” onclick=”window.open(this.href);return false;
6 november 2011 om 16:22 #17749911Bailey DV26D idd met meter slang t-stukje en die inlaatpijp met aansluiting. Maar Kheb er ook nog een terugslagklep bij die dumpvalve gekregen. Moet die dan worden aangesloten op die recirc valve om die af te sluiten?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.