Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Dumpvalve kit CDTI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2011 om 18:36 #17233840
Hallo allemaal,
Ik zag bij Mtech op de site een diesel dumpvalve kit voor de 150PK CDTI, 19dth.
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=900041&lhid=&lvid=&mid=192
Kun je de toepassing hiervan echt merken zoals de omschrijving doet geloven? Is zoiets de moeite waard? 295,- is best wel een bom duiten natuurlijk.
Iemand ervaring met zo’n kit op een diesel?
Zijn er ook goedkopere alternatieven?7 maart 2011 om 19:13 #17831188Collega van mij rijdt in een Subaru Impreza STi.
Een beetje de auto die de dumpvalve beroemd heeft gemaakt.
Het geluid krijg je absoluut, net als in de omschrijving, daar hoef je niet aan te twijfelen.
De performance winst is een ander.
Hij zegt dat het effect alleen merkbaar is als je een echte sprint wil doortrekken, dus vol gas, de hele mikmak.
Alleen als je hem vol doortrapt benut je het effect dumpvalve, even los van het geluid dus, en als ik hem moet geloven is het zelfs dan nog marginaal.
Onder normale omstandigheden is dit absoluut niet het geval, ook niet met aardig doortrekken / sportief rijgedrag.daarnaast mijn persoonlijke mening: die dingen zijn misschien cool als je echt een getunde bak hebt, een echt racemonster laat maar zeggen, anders is het meer zo’n wannabe dingetje, net als een opplak luchthapper enzo, maar dat is puur persoonlijk.
Kleine notitie nog: vraag even na wanneer de dumpvalve werkt, bij welke druk etc, wij hebben hier een Nissan in de straat die ‘s ochtend om 6 uur al afblaast bij het uitparkeren, maak je jezelf niet echt geliefd mee ;)
7 maart 2011 om 19:37 #17831189nouja, als je dat blok wat opvoert is het wel leuk. anders komt het een beetje wannabee over. verder doet het volgens mij weinig, maar dat durf ik niet te zeggen
7 maart 2011 om 20:20 #17831190Vanwege het verminderen van de tegendruk op de turbo, wordt de turbo minder zwaar belast bij het loslaten van het gas. Dit bevordert de levensduur. Ik weet niet de luchtmassa meter zit op jouw blok, maar deze moet in ieder geval niet vóór de dump valve zitten, anders klopt je mengsel brandstof / zuurstof niet meer. Even navragen dus…
8 maart 2011 om 13:27 #17831191Het is maar waar je zin in heb dat gepssssssst de hele tijd
Goed alternatief om je geld uit te geven
Daar heb je pas lol van ipv blow-of ellende
8 maart 2011 om 16:17 #17831192Winst heb je niet van een dumpvalve, hij zou lekkerder kunnen oppakken na overschakelen, maar ook dat hoeft niet het geval te zijn, daar diesel al een vrije luchtstroom hebben.
inderdaad, effe naar EDS is de beste uitgave die je kan doen, ben je ook gelijk van die EGR ellende af.
Willem
8 maart 2011 om 19:37 #17831193OK, dus toch meer een gadget zoiets.
Nee, dat wordt hem niet. Dus toch EDS….. :cool:8 maart 2011 om 23:44 #17831194ja zou in dat geval dan eerder voor de fase 1 gaan , heb je veeeel meer lol aan.
hebben ook een vw polo 1.9tdi in onderhoud op de zaak , ding heeft ook 200+ pk en iets van 450nm.
gaat af als een kanon, trekt zo hard door is niet normaal alleen heeft hem al 2 versnellingsbakken gekost en een keer een onderblok. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.