Dumpvalve kit CDTI

Forumindex Forums Modellen Astra Dumpvalve kit CDTI

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Raynbow6
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik zag bij Mtech op de site een diesel dumpvalve kit voor de 150PK CDTI, 19dth.

http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=900041&lhid=&lvid=&mid=192

Kun je de toepassing hiervan echt merken zoals de omschrijving doet geloven? Is zoiets de moeite waard? 295,- is best wel een bom duiten natuurlijk.
      Iemand ervaring met zo’n kit op een diesel?
      Zijn er ook goedkopere alternatieven?

xladage
      Deelnemer

Collega van mij rijdt in een Subaru Impreza STi.
        Een beetje de auto die de dumpvalve beroemd heeft gemaakt.
        Het geluid krijg je absoluut, net als in de omschrijving, daar hoef je niet aan te twijfelen.
        De performance winst is een ander.
        Hij zegt dat het effect alleen merkbaar is als je een echte sprint wil doortrekken, dus vol gas, de hele mikmak.
        Alleen als je hem vol doortrapt benut je het effect dumpvalve, even los van het geluid dus, en als ik hem moet geloven is het zelfs dan nog marginaal.
        Onder normale omstandigheden is dit absoluut niet het geval, ook niet met aardig doortrekken / sportief rijgedrag.

daarnaast mijn persoonlijke mening: die dingen zijn misschien cool als je echt een getunde bak hebt, een echt racemonster laat maar zeggen, anders is het meer zo’n wannabe dingetje, net als een opplak luchthapper enzo, maar dat is puur persoonlijk.

Kleine notitie nog: vraag even na wanneer de dumpvalve werkt, bij welke druk etc, wij hebben hier een Nissan in de straat die ‘s ochtend om 6 uur al afblaast bij het uitparkeren, maak je jezelf niet echt geliefd mee ;)

robert_corsa

nouja, als je dat blok wat opvoert is het wel leuk. anders komt het een beetje wannabee over. verder doet het volgens mij weinig, maar dat durf ik niet te zeggen

xladage
          Deelnemer

Vanwege het verminderen van de tegendruk op de turbo, wordt de turbo minder zwaar belast bij het loslaten van het gas. Dit bevordert de levensduur. Ik weet niet de luchtmassa meter zit op jouw blok, maar deze moet in ieder geval niet vóór de dump valve zitten, anders klopt je mengsel brandstof / zuurstof niet meer. Even navragen dus…

Barrythefirst

Het is maar waar je zin in heb dat gepssssssst de hele tijd

Goed alternatief om je geld uit te geven

http://www.eds-motorsport.de/shop/de/Opel/Astra-H/19L-Diesel-Z19DTH/Opel-Astra-H-Z19DTH-Phase1-Leistungssteigerung

Daar heb je pas lol van ipv blow-of ellende

wim-v6
              Deelnemer

Winst heb je niet van een dumpvalve, hij zou lekkerder kunnen oppakken na overschakelen, maar ook dat hoeft niet het geval te zijn, daar diesel al een vrije luchtstroom hebben.

inderdaad, effe naar EDS is de beste uitgave die je kan doen, ben je ook gelijk van die EGR ellende af.

Willem

Raynbow6
                Deelnemer

OK, dus toch meer een gadget zoiets.
                  Nee, dat wordt hem niet. Dus toch EDS….. :cool:

jermir

ja zou in dat geval dan eerder voor de fase 1 gaan , heb je veeeel meer lol aan.
                    hebben ook een vw polo 1.9tdi in onderhoud op de zaak , ding heeft ook 200+ pk en iets van 450nm.
                    gaat af als een kanon, trekt zo hard door is niet normaal alleen heeft hem al 2 versnellingsbakken gekost en een keer een onderblok.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.