Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Dumpvalve Corsa B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 oktober 2012 om 09:22 #17252651
Wat heb ik allemaal nodig voor het monteren van een dumpvalve op een corsa b? Ik wil er een aanschaffen maar weet niet wat erbij komt kijken graag als iemand hier verstand van heeft.
Mvg, Maikel
1 oktober 2012 om 09:24 #18072560En lever ik hiermee pk’s in?
1 oktober 2012 om 09:48 #18072561heb jij een turbo of andere lader op je corsa dan ?
1 oktober 2012 om 09:54 #18072562ga eerst eens even lezen wat een dumpvalve doet a.u.b. :hmmz
Edit: En niet beginnen aan zo’n fluitje in de uitlaat, dat is absoluut geen porum.
1 oktober 2012 om 10:35 #18072563Ik heb geen turbo of lader op de corsa maar ze zeggen dat het niet persee hoeft dat het wel het geluid maakt als je schakelt maar niet persee een turbo of compressor hoeft te hebben.
En ik heb het al gelezen jurgen.
1 oktober 2012 om 11:19 #18072564Ben er inmiddels achter dat ik alleen nog een paar slangen nodig heb om het werkend te krijgen alleen vraag ik me af of ik hier geen vermogen verlies door krijg.
1 oktober 2012 om 12:54 #18072565dan weet ik niet wat jij gelezen hebt maar voor een dumpvalve moet je toch iets hebben wat druk opbouwd in de inlaat en dan door je dumpvalve wordt afgelaten….
ik weet niet waar jij druk in een atmosferische motor wil opbouwen……
dus ben heeeeel beniewd wat en waar je dat gelezen hebt……
post dat verhaal eens hier
1 oktober 2012 om 13:12 #18072566Ik snap het ook niet helemaal. Ooit wel eens gehoord van een apart systeempje met een luchtpomp en een schakelaar op het koppelingspedaal. Maar zoiets in je huidige inlaatsysteem bouwen gaat niet werken.
1 oktober 2012 om 13:23 #18072567Ik weet dat er iets bestaat van een elektronische turbo die je aansluit op je luchtfilter slang. Hoe dit werkt en of dit uberhaupt iets doet vraag ik me al af….. en of er dan een Dumpvalve op kan zou ik ook niet weten.
Mocht er toch een manier zijn om dit op een atmosferische motor te bouwen, gaat dit geloof ik nooit het effect hebben wat een dumpvalve op een turbo doet.
1 oktober 2012 om 14:09 #18072568HahahahahahHHHHHhahahahahahahah
1 oktober 2012 om 14:52 #18072569Heb je goede audio? Dan kan je ook PSSSSSSJ op een cdtje zetten en die loopen…
http://www.ebay.co.uk/itm/Saber-Fake-Dump-Valve-Turbo-Lexus-is200-Altezza-GS300-/150658184521?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D3%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D2435460644370468512&_qi=RTM742988Wel mooi, sta je daar met je pssj king: met 20/30 km/h en dan geef je gas en dan… :hmmz
1 oktober 2012 om 15:21 #18072570Bedankt jullie reacties en looney dat gaat hem niet worden. Fijn dat er toch 3 personen wel serieus reageren. Maar wat david hier zijn tijd verdoet :wtf Ik had laats eens gehoord dat het kon op een geen turbo systeem dat het alleen het geluid gaf dus vandaar was de vraag. Maar is goed bedankt voor het advies. Ik zeg het idee toch af.
1 oktober 2012 om 15:28 #18072571Verstandige keuze, het is echt niks op een non turbo auto hoor.
1 oktober 2012 om 15:34 #18072572Idd, had ik ook niet gedaan, kan je beter een keer kiezen voor een andere chip. :)
1 oktober 2012 om 16:02 #18072573Was gewoon nieuwschierig informeren mag altijd toch haha!
1 oktober 2012 om 17:20 #18072574Als je een GSI hebt, is het nog wel te doen om te chippen.
Wat je erbij krijgt is rond de 2 a 3 PK, koppel omhoog en meer nm.
Uit eigen ervaring werd me GTI-6 bak een aardig stukje zuiniger.
Met name over lange stukken snelwegen. Achja en het bleef een non-turbo :)
Had me toen in 2005 420 euro gekost in Maarssen DBS. :S
lol1 oktober 2012 om 21:13 #18072575een gsi chippen win je al snel 10 pk mee en das een voor geschreven chip bijv: mtech :afro
1 oktober 2012 om 22:34 #180725762 oktober 2012 om 14:47 #1807257710 pk is veel. Of is jou GSI al van te voren aangepast? Nou was me GTI6 al snel een 1190kg leeg. Hoe zwaar is jou gsi? gr Jorne
2 oktober 2012 om 14:50 #180725781.6je kan je nog wel wat bij Chippen geen 10pk, maar je komt algauw tussen de 5 en 8 terecht, ze zijn softwarematig aardig geknepen..
Powerbox erop, Open uitlaatsysteem eronder, en dan Chippen ze zoden aan de dijk +20 a 30pk totaal..
2 oktober 2012 om 14:58 #18072579@wim-v6 wrote:
1.6je kan je nog wel wat bij Chippen geen 10pk, maar je komt algauw tussen de 5 en 8 terecht, ze zijn softwarematig aardig geknepen..
Powerbox erop, Open uitlaatsysteem eronder, en dan Chippen ze zoden aan de dijk +20 a 30pk totaal..
Dat bedoel ik… Ik had een powerbox…catvanger…open uitlaat (behalve de demper).
Had er te samen ongeveer 22 pk bij. De motorsteunen hadden het zwaar te verduren. lol
Dat kan je beter doen idd. Ik weet niet wat de prijzen tegenwoordig zijn voor het chippen.
Is mij al TE lang geleden. :)2 oktober 2012 om 15:01 #18072580Wim, wat zou dat voor mij in pk’s schelen met een X14SZ standaard? Denk zelf ook maar een paar pk’s meer en iets meer koppel. :)
2 oktober 2012 om 16:16 #18072581auto verkopen en andere auto terug kopen met meer vermogen
of motor swap doen
2 oktober 2012 om 20:30 #18072582Met 44.000 op de klok zou ik gek zijn als ik hm weg doe Gilah!
Maar wat scheelt het met een motor swap? Nog zuiniger?
:afro2 oktober 2012 om 20:36 #18072583 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.