Dump valve op z20let

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Dump valve op z20let

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    martijn b.

Allen,

Zie hier mijn aanwinst!

De vacuumslang heb ik op de benzinedrukregelaar middels een t stukje aangesloten.

Wie heeft er ook een dv en wat heb je gedaan met de originele.

Ik heb (nog) niets gedaan met de originele en merk dus dat de nieuwe niet echt goed te horen is.

Ben benieuwd.

grtz,

Martijn alias Mega Marty

OpelRoos

Hoop niet dat jij hetzelfde gaat ondervinden als Baas J. met zn DV :P

martijn b.

baas j heeft de originele volgens mij buiten gebruik gesteld.

Overigens vroeg ik naar ervaringen en niet naar loze opmerkingen. We zijn hier om elkaar te helpen en vooral wijzer te maken.

grtz,

martijn

OpelRoos

Sorry heur ik bedoelde het niet zo ;)

OPC Turbo

Ik heb het net zo gedaan, alleen met het verschil dat ik hem in de inlaatslang heb gemonteerd en niet op het hoedje boven de gasklep.

De originele D.V. heb ik gewoon in werking gelaten omdat ik vreemde storingen kreeg (vergelijkbaar met Baas J. zijn problemen)

Het geluid is na verloop van tijd heftiger geworden (het leek wel alsof ik hem even moest “inrijden”) en ik vind het nu wel OK. klinken niet te erg maar wel leuk (ik kan fietsers er wel mee laten schrikken zeg maar)

martijn b.

oke duidelijk maar waar hebben jullie je vacuumslang vandaan gehaald??

grtz,

Martijn

OPCdriver

Hoi , Martijn , er zijn diverse theorieen inmiddels over ontstaan wat wel en niet zou werken en waarom , alleen heb ik er zelf nog geen volledig sluitend verhaal over zodat het begrijpelijk onderbouwd is.
                  Ik heb mijn vacuum voor de DV (Bailey) van het punt waar voorheen de carterventilatie zat , dit is het sterkste vacuumpunt want het zit direct achter de gasklep.
                  De carterventilatie heb ik (allebei) op een apart K&N filtertje gemonteerd zodat oliedampen niet meer de motoringaan (dit geeft meer volume aan brandstofmengsel)
                  De orginele DV (recirculatie valve) heb ik geblokkeerd met een spacer en alle leidingen inclusief vacuumreservoir heb ik verwijdert echter electrisch is het nog wel aangesloten zodat de comp. denkt dat alles er nog zit.
                  Ik heb tot op heden geen klachten hierover , voor meer advies kun je je wenden tot de sites van of EDS of Courtenay die een goede montage handleiding hierover geven.
                  Succes ermee , Marcel. :cool:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.