Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Dump valve en/of fitting kit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2012 om 16:46 #17250867
Goedenavond. Ik kom nog niet zo lang hier dus als ik in het verkeerde forum onderdeel post hoor ik het graag. Maar ik heb sinds kort een Zafira a OPC en wil toch weer een fluitje op de turbo hebben. Jarenlang met HKS lekker campy op mijn japanners gereden en wil er dus eentje op mijn Opel.
Heeft iemand een goed werkende blow off valve liggen die ie niet meer gebruikt? Zo ja, dan ook met fitting kit? Als iemand alleen een fitting kitje of buiswerk tussen intercooler en inlaat heeft mag ook :)
26 juli 2012 om 17:09 #18050703ik heb hier een een buis (alumininium) voor tussen je orginele inlaat slang. 25 euro bij Mpech.
16,75 incl verzenden26 juli 2012 om 20:20 #18050704Heeft deze een aftakking voor de bov? En hoeveel mm is die dan?
27 juli 2012 om 10:12 #18050705@squatman wrote:
Heeft deze een aftakking voor de bov? En hoeveel mm is die dan?
denk dat nofear deze bedoelt, zit een 25mm aansluiting aan..
27 juli 2012 om 10:56 #18050706Dat is hem idd @dion87
27 juli 2012 om 11:38 #18050707Mooi, die neem ik. :) Ik pm je wel voor de rest.
Iemand nog een dump valve over?
27 juli 2012 om 12:16 #18050708tja wat voorn dumpvalve wil je?
meeste rijden met een collins of een baileys. ik heb er een forge op zitten. en sommige beweren ook dat ze met een HKS kunnen rijden zonder storingen.
ik zou eerst goed onderzoek doen voordat je opgescheept zit met een WHOOESSS waar je niks aanvindt ;)27 juli 2012 om 12:41 #18050709Ik heb jarenlang met een Nissan 200sx rondgereden en heb daar meerdere bov’s opgehad. Op standaard turbo en -druk begonnen met een Forge die er snel weer afging. Gaat te laat open. Daarna een Bollen Racing, Greddy type S, Blitz DD en HKS immitatie. De Bollen (vergelijkbaar met Baileys) en HKS vond ik de leukste. De hks immi hield het ook vol op een Garrett T28 met 1,2 bar.
Aangezien de Nissan ook een afm heeft ga ik ervanuit dat deze ook op een z20let gaat functioneren. Tussendoor heb ik eens een single piston iets gehad maar die lekte bij stationair waardoor de motor niet lekker liep. Met de Greddy kon ik op commando knallen king: Geinig maar niet zo geschikt voor de buurt. Sowieso hou ik de opel verder standaard tenzij de turbo kapot gaat en de uitlaat verroest is. Dan ga ik subtiel upgraden.
Maar terug naar de dump valves. Als iemand een Bailey of hks overheeft hou ik me aanbevolen.
27 juli 2012 om 14:56 #18050710Misschien is dit wat voor je:
http://www.txautosport.co.uk/z20let-tophat–powerpipe-dv-connection-166-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;27 juli 2012 om 20:57 #18050711@Corsa_GSi wrote:
Misschien is dit wat voor je:
http://www.txautosport.co.uk/z20let-tophat–powerpipe-dv-connection-166-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;ziet er leuk uit maar kost je wel vermogen. die chrome buizen worden onder de kap goed heet :vertag
28 juli 2012 om 07:05 #18050712Die buizen ben ik inderdaad ook tegengekomen en ik heb zitten twijfelen. Want die buizen worden dan wel heet, ze blijven wel altijd in vorm. De originele buis is in mijn ogen veel te flexibel. Maar ik wil niet teveel uitgeven en voor 1 zo’n buis heb ik 10 t-stukken :)
Gisteravond heeft m’n ebay sniper me een hks opgeleverd voor € 33,- dus daar ben ik nu ook in voorzien. Nu nog wachten tot ik alles binnen heb :)
28 juli 2012 om 07:51 #18050713Al je eenmaal met die vergrote inlaatbuis van tx heb gereden dan wil je echt niet anders meer. Wat een verschil in gasrespons en qua hitte valt het mee. Rij er zelf ook mee
29 juli 2012 om 09:08 #18050714Tja of het heet wordt onder kap….
Maar liever een metalen, dan een rubberen buis die samentrekt bij volgas geven, zoals ik ooit had met de C-LET. :hmmz
Daarnaast het is een glimmend oppervlak, volgens mij doen alle lichte kleuren en glimmende kleuren nu juist hitte afstoten toch??30 juli 2012 om 08:18 #18050715De pest is dat het een compacte motorruimte is. Een openluchtfilter zou ik zo ook nooit monteren. En die inlaat over de motor is ook niet echt bevorderend. Een glimmende pijp stoot makkelijker warmte af maar neemt het ook sneller op. Je moet eigenlijk zorgen dat de hitte makkelijker uit de motorruimte kan. En met harde buizen en grotere intercooler zorgen dat koelere lucht de motor in gaat.
Als ik het geld had, had ik nu al een stapel upgrades gekocht en ging een weekend sleutelen. Maar 3 kids vragen ook geld king: ALhoewel ik vanmorgen een zafira opc langs zag rijden met een front mount ic en dan jeukt het me evengoed :)
31 juli 2012 om 08:17 #18050716Tsja compacte motorruimte lol, dan moet is bij een Corsa B kijken met een Turbo motor erin :jerry
31 juli 2012 om 19:39 #18050717Tsja, ik ben een S13 gewend. Zeker toen ik de originele intercooler verving, samen met de radiateur en alle standaard meuk rond de motor weghaalde had ik zeeën van ruimte. Dan is zo’n zafira ruimte aardig compact. :hmmz Maar ik heb em nog niet zo lang en de bedoeling is om nog aardig wat jaren te houden dus ik kan me rustig gaan verdiepen in het subtiel upgraden van het motorische, remmerij en ophanging :angel
29 september 2012 om 07:13 #18050718Als je er nog jaren mee wil rijden waarom gooi je er dan niet gewoon goed spul op.
Er gaf al iemand aan dat je met HKS storingen krijgt en wat koopt hij.
En ja een goeie dumpvalve (collins) kost geld maar dan heb je er een die de rest van je leven mee gaat en geen storingen geeft.
En ook dat T stuk is even goedkoop ja maar over een tijdje wordt de rest van de originele slang zo zacht dat hij vacuüm trekt en kan je als nog een pijp kopen.
Persoonlijk zou ik eerst even goed sparen en dan gelijk een grote intercooler en piping op maat gemaakt kopen.MVG André
29 september 2012 om 20:46 #18050719De bedoeling is inderdaad dat ik er nog langere tijd in rijd. Anders geef ik er geen extra geld aan uit. Maar ik ga geen financiële reserves aanwenden voor autoperformance onderdelen. ZOdoende heb ik ook geen haast met aanpassingen. Wel wilde ik er gelijk een dump valve inhebben. Is campy en nutteloos maar ik vind het geluid gewoon leuk ;)
En als 1 iemand zegt dat hij storingen krijgt, betekent dit gelijk ook voor mij? Ik rij nu ruim een maand met een HKS en 0 problemen gehad. Wat als de storing bij de ander komt door foutieve sensorwaardes door vervuiling, slijtage, niet goed aangedraaide slangenklemmen etc etc? HKS is een A-merk in de Japanse autotuningwereld en geschikt voor AFM motoren. Kwestie van goede montage. Overigens heb ik een weekje een Collins gehad maar qua geluid beviel die niet. Het is een degelijk product maar niet mijn smaak.
Het t-stuk is voorlopig goed genoeg. Ik zie niet in waarom de rest van de slang opeens zo zacht gaat worden dat die extra vacuüm gaat trekken dan in standaard formaat?
Ik ben het helemaal met je eens om goed te sparen en dan gelijk goed aan te pakken. Ik wilde alleen een dump valve op korte termijn king: De volgende aanpassing komt er dit jaar nog aan. Mijn einddemper is niet meer apk proof dus voor januari (apk tijd voor de mijne) trek ik er gelijk de hele uitlaat onderuit.
2 oktober 2012 om 07:12 #18050720@NoFear1696 wrote:
@Corsa_GSi wrote:
Misschien is dit wat voor je:
http://www.txautosport.co.uk/z20let-tophat–powerpipe-dv-connection-166-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;ziet er leuk uit maar kost je wel vermogen. die chrome buizen worden onder de kap goed heet :vertag
nou bij mij in elk geval niet hoor, als ik net een flink stuk heb gereden de kap opgooi en voel aan de buizen zijn ze toch echt ijskoud.
misschien als je stapvoets in de stad rijdt dat ze warm worden. maar liever warm dan die standaard uitzet slangen die erin zaten.. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.