duikt die corsa weer op :) mooi wagentje

Forumindex Forums Modellen Corsa duikt die corsa weer op :) mooi wagentje

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #18095973
    trashmetal
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 February 2007

      denk gevalletje te vlug gelezen :jerry

      #18095974
      kendirven
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 October 2011

        denk het ook

        #18095975
        PyroNiels
          Lid sinds:
          29 August 2010

          Och, inderdaad gevalletje ‘plaatjeskieken’.
          Belgie durf ik niet met zekerheid te zeggen, zal het woensdag nakijken op de zaak. :D
          (nl de fr es it pl en lux weet ik zeker, be niet helemaal).

          #18095976
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            @trashmetal wrote:

            @Fearless wrote:

            maar zit er nu een belgisch kenteken op?
            of is dat nog niet een volledig kenteken?

            ALs ie nu weer naar nederland gaat, krijgt ie dan weer een nederlands nieuw kenteken?

            een auto blijft altijd het zelfde kenteken houden als hij weer ingevoerd wordt
            zelfde als je een sloopauto weer aanmeld, krijg je ook het oude kenteken terug

            Binnen 3jaar.. als ie het land is uitgeweest..

            anders toch een nieuw kenteken.

            #18095977
            trashmetal
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 February 2007

              @wim-v6 wrote:

              @trashmetal wrote:

              @Fearless wrote:

              maar zit er nu een belgisch kenteken op?
              of is dat nog niet een volledig kenteken?

              ALs ie nu weer naar nederland gaat, krijgt ie dan weer een nederlands nieuw kenteken?

              een auto blijft altijd het zelfde kenteken houden als hij weer ingevoerd wordt
              zelfde als je een sloopauto weer aanmeld, krijg je ook het oude kenteken terug

              Binnen 3jaar.. als ie het land is uitgeweest..

              anders toch een nieuw kenteken.

              Beste willem, heb er even een mailtje voor gedaan naar de rdw
              want wist bijna 100% zeker dat je het oude kenteken terug krijgt
              omdat het kenteken gewoon in de database blijft staan maar dan met geexporteerd er bij
              en bij sloopauto’s staat er gedemonteerd bij

              antwoord van de RDW…..

              Geachte heer Stins,

              In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

              Ik kan u de procedure hoe het nu geregeld is geven, maar hoe de procedure over 10 jaar eruit gaat zien is niet bekend. Heeft een voertuig ooit een Nederlands kentekennummer gehad, dan krijgt het voertuig na goedkeuring hetzelfde kentekennummer terug. Het kentekenbewijs en de kentekenplaat/platen krijgen een opgehoogde duplicaatcode. De duplicaatcode op de kentekenplaat/platen hoeft niet gelijk te zijn aan die van het kentekenbewijs.

              Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

              Met vriendelijke groet,

              Medewerker Klantenservice RDW

              #18095978
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Dan ben ik dus ANDERS ingelicht door het RDW, iedereen heeft dan blijkbaar een andere basis daarover

                Tevens heb ik bij een Verhuis bedrijf gewerkt dat dagelijks met de in en uitvoer van auto’s te maken gehad heeft.
                in de meeste gevallen kregen de auto’s welke veelal ongeveer 5jaar weg geweest waren een NIEUW!! kenteken.
                Dit betreft voertuigen welke nederlands geketekend zijn geweest en buiten europa gestationeerd zijn geweest, en daarna weer zijn terug gekomen

                Willem

                #18095979
                trashmetal
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 February 2007

                  Een oud werkgever van me heeft 10 jaar in belgie gewoond
                  en zn golf 1 cabrio meegenomen uit nederland
                  bij terugkomst heeft hij zn oude kenteken terug gekregen
                  en het verhaal van dat kentekens in het register blijven staan
                  alleen met de status geexporteerd

                  #18095980
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Vreemd verhaal inderdaad, daarom heb er vaak zat gezien dat ze nieuwe platen kregen, maar dat zal wel aan de database van het RDW liggen.

                    Willem

                    #18095981
                    trashmetal
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 February 2007

                      misschien dat ze auto’s die buiten europa gaan er uit gooien :hmmz

                      #18095982
                      Krbo44
                        Lid sinds:
                        1 January 2013
                        Code:

                        @kendirven wrote:

                        @PyroNiels wrote:

                        Tijdelijke kentekens bestaan wel degelijk.
                        Werk er bijna dagelijks mee ;)

                        in belgie ? en hoe zien die er dan uit heb ze nog nooit gezien hoor

                        Hoi, ik ben een goeie vriend van de Belg die de corsa kocht. Idd, zo’n type wagen kan in belgie niet gekeurd worden en ingeschreven voor de openbare weg.
                        We hebben wel tuningverslagen waar visuele en lichte tuning kan gekeurd worden(tegen betaling), maar een motor van ander type wagen erin gaat te ver voor de Belgische bekrompen wetgever.
                        De rare platen die jullie zien op de foto’s zijn officiele Nederlandse uitvoerplaten, hebben we in Nederland gekregen(Belgische zijn rood met witte letters) Die zijn 15 dagen geldig met bijhorende verzekering.
                        Dan ben je 2 weken vogelvrij en mag je heel Europa door.
                        De Corsa staat nu te koop en de koper zal waarschijnlijk een rally/rallysprintpiloot, trackdayrijder, of om verder om te bouwen.
                        We hebben de kans niet echt gehad om eens serieus ermee te rijden wegens de wet(Wat hebben jullie toch geluk om met raceauto’s op de baan te mogen :) )
                        Het is een heel leuke auto met heerlijke acceleratie maar mijn copain wil achterwielaandrijving om te driften ;)
                        Groeten uit Vlaanderen D&D

                        #18095983
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          Hoi, ik heb die wagen gemaakt, er klopt niet veel van die advertentie. Vooral motorisch lijkt er me een hoop gelogen. De vorige eigenaar heeft hem ook zo met die lijst over genomen , zo is die niet bij mij weggegaan. En het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat die motor na mij nog echt zover uitelkaar gegaan is.
                          Ik kan er verder niet wakker van liggen, tis mijn wagen niet meer. Maar ik vind het allemaal maar raar.

                          Ook enkele fouten in de adv.

                          #18095984
                          arnold kadett
                            Lid sinds:
                            17 October 2010

                            lijkt me indd dat je met dit spul wel veel meer pk,s van de krukkas moet hebben ?

                            arnold

                            #18095985
                            Fearless
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2005

                              Die drijfstangen en zuigers lijken me nog origineel…..en geen upgrade spul. Heb daar zo mn bedenkingen bij

                              #18095986
                              arnold kadett
                                Lid sinds:
                                17 October 2010

                                je weet niet wat ze nog gedaan hebben maar ik denk dat als dat blok zo is zoals hij gebouwt is moet hij wel meer vermogen hebben dan 170 pk op de krukkas
                                op de wielen is dat 150/155 pk? afhamkelijk van de bak

                                #18095987
                                Krbo44
                                  Lid sinds:
                                  1 January 2013

                                  Ik dacht nochtans begrepen te hebben dat de sjack hem van fearless overgekocht had….
                                  Wie heeft er dan die lijst gemaakt, want wij hebben ze gewoon overgenomen van de sjack???

                                  #18095988
                                  Fearless
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 January 2005

                                    De sjack heeft hem ook zo overgenomen van een ander, heb hem ook gezegt dat ik er mijn twijfels bij heb. En als het goed is heeft de sjack dat ook aan de nieuwe eigenaar verteld.

                                    Ik heb hem weggedaan met gewoon de originele internals. Blok is bij mij 2x los geweest waarbij de laatste keer nieuwe zuigerveren geplaatst zijn.

                                    die jongen na mij heeft hier op het forum ook wat dingen laten zien. Dynamo vv en een keer de gaskabel laten knappen waarna de motor niet meer starten wou gevalletje van verzuipen.

                                    Die auto stond toen ineens te koop ivbm de sleutelruimte van die jongen die gesloopt zou worden door de gemeente. De corsa moest dus snel weg. Voor minder als dat ik er voor gebeurt heb. Maar wel ineens een met upgraded internals? Lijkt me sterk dat dat blok na mij nog zover uit elkaar is gegaan, dure zuigers en drijfstangen erin en vervolgens voor weinig weg…..

                                    Plus die km standen op de adv…..
                                    De auto kocht ik als lege koets, tellerstand niet echt bekend dus. En van de motor al helemaal niet. Maakt ook niet uit als het allemaal los geweest is.

                                    De versnbak is een f16cr
                                    Schroefset van tectuning niet m tech.

                                    Lees mn oude topic maar eens door, daar staat eigenlijk alles wel

                                    #18095989
                                    Fearless
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 January 2005

                                      En voor de rest is het niet zo heel netjes om fotos en filmpjes van mij te gebruiken overal zonder verwijzing naar mij, of zelfs maar toestemming te vragen.

                                    17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.