Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › duikt die corsa weer op :) mooi wagentje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2013 om 17:30 #17254477
http://nl.kapaza.be/west-vlaanderen/opel-corsa-b-rallywagen-2ltr-16v-r1-carbs-170pk–70267793.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
heeft nog op het forum te koop gestaan dacht ik
14 januari 2013 om 17:32 #18095949AnoniemLid sinds:
1 January 1970Van Fearless geweest inderdaad.
14 januari 2013 om 17:36 #18095950Heuuuyyy dus wel naar Belgie.
En weer te koop met een motorsetup waar ik mn twijfels bij heb.
………. :pukeMis m stiekem wel een beetje, maarja wat we nu gaan bouwen is toch net ff wat mooier allemaal :vertag
14 januari 2013 om 17:38 #18095951maar vraag me of af wat ze hier gaan zeggen bij de eerst volgende keuring want die motor is nooit in een corsa b geleverd.
dus kan die normaal ook niet gekeurd worden14 januari 2013 om 17:42 #18095952Ik ben na ombouw gelijk naar de RDW gegaan, hier zijn ze niet zo moeilijk.
Ik betaalde wel netjes wat meer verzekeringspremie, maar dat was nog niet veel. (de meeste “vergeten” dat te melden bij de verzekering dat er een snellere motor in ligt )Hoe zijn ze in belgie dan? omdat je nu gewoon een import krijgt daar…?
14 januari 2013 om 17:45 #18095953Ook imports vallen onder dezelfde regels als origineel belgische wagens. Die krijg je nooit geimporteerd zonder daar vette kosten voor te maken.
Dat het hier op kenteken staat zegt daar niets. Je zal daar gewoon door een speciale keuring heen moeten. Net zoals dat je hier met een wagen van na 1998 extra moet lappen bij de RDW voor diverse tests die er dan extra gelden.Maargoed, blijft een vet bakkie :)
Waar heb je eigenlijk je twijfels bij dan, Fearless?14 januari 2013 om 17:45 #18095954als die wagen in belgie ooit uitgevoerd was met die motor zou dit kunnen als er via opel nieuwe papieren worden
aangevraagd. anders krijg je de wagen niet gekeurd ivm aanpassingen die niet orgineel uitgevoerd zijn door opel.
maar opel steekt in die papieren toch geen tijd dus de kans dat je dit kan is bijna onbestaande14 januari 2013 om 17:46 #18095955maar moter upgrade in belgie is onbegonnen werk ivm keuring en regels hier mag niks in belgie :(
14 januari 2013 om 17:48 #18095956@kendirven wrote:
als die wagen in belgie ooit uitgevoerd was met die motor zou dit kunnen als er via opel nieuwe papieren worden
aangevraagd. anders krijg je de wagen niet gekeurd ivm aanpassingen die niet orgineel uitgevoerd zijn door opel.
maar opel steekt in die papieren toch geen tijd dus de kans dat je dit kan is bijna onbestaandeIk heb begrepen dat er nog andere trajecten zijn, maar die zouden grof geld kosten in belgie.
Maargoed, ben zelf geen belg, dus geen idee wat daar van klopt. Wat ik wel weet is dat je daar al papieren nodig hebt (tuningsraport ofzo) wanneer er een af-fabriek spoilertje op je auto zit, of wanneer je b.v. af-fabriek sport velgen er onder hebt zitten.14 januari 2013 om 17:51 #18095957ja okee, ik weet het ook niet. Ken de belgische regels niet.
De gene die m gaat kopen mag wel even goed naar de motor kijken.
Want als je het mij vraagt klopt de helft van de lijst al niet. bijv de drijfstangen en dergelijke.
Je maakt mij niet wijs dat Jeroen (die m van mij overnam) dat allemaal aan de motor gedaan heeft terwijl die m voor een rooitje minder weer van de hand doet….Heb ik de vorige eigenaar ook verteld.
f13 bak klopt ook niet, was een f16….(of iemand moet die er achter gedrukt hebben….)
De helft van de foto’s kloppen ook niet, zijn mijn oude fotos van in opbouw :PDing verdient iig een goed baasje die er een turbo blok inbouwt..Dan komt ie tenminste goed mee op de baan :thumb
ALs ze mij maar niet lastig gaan vallen met van allerlei vragen, ik kan dat ding ooit wel eens opgebouwd hebben, maar ondertussen is ie 2/3 eigenaren verder dus ik weet ook niet wat er verder aan geknooid is.
14 januari 2013 om 17:52 #18095958idd en velgen mogen niet buiten kast komen verlaging mag niet moet orginele bandemaat op velgen liggen,uitlaat en zo
kan ik nog wel een boek schrijven met wat niet mag :p14 januari 2013 om 17:53 #18095959er is maar een soort belg die dit koopt volgens mij en dat is voor circuit gebruik
14 januari 2013 om 17:58 #18095960@Fearless wrote:
ja okee, ik weet het ook niet. Ken de belgische regels niet.
De gene die m gaat kopen mag wel even goed naar de motor kijken.
Want als je het mij vraagt klopt de helft van de lijst al niet. bijv de drijfstangen en dergelijke.
Je maakt mij niet wijs dat Jeroen (die m van mij overnam) dat allemaal aan de motor gedaan heeft terwijl die m voor een rooitje minder weer van de hand doet….Heb ik de vorige eigenaar ook verteld.
f13 bak klopt ook niet, was een f16….(of iemand moet die er achter gedrukt hebben….)
De helft van de foto’s kloppen ook niet, zijn mijn oude fotos van in opbouw :PDing verdient iig een goed baasje die er een turbo blok inbouwt..Dan komt ie tenminste goed mee op de baan :thumb
ALs ze mij maar niet lastig gaan vallen met van allerlei vragen, ik kan dat ding ooit wel eens opgebouwd hebben, maar ondertussen is ie 2/3 eigenaren verder dus ik weet ook niet wat er verder aan geknooid is.
Die F13 bak, dat viel mij ook op ja. Smallblok bak achter een Bigblock… Dat past normaal niet zomaar. ‘Tkan wel, maar lijkt me vrij veel gekloothannes en ook slijtage gevoeliger.
@kendirven wrote:
idd en velgen mogen niet buiten kast komen verlaging mag niet moet orginele bandemaat op velgen liggen,uitlaat en zo
kan ik nog wel een boek schrijven met wat niet mag :pVerlaging mag wel ;) Je moet alleen een Goca raport bij de verlagingsset hebben ;)
Lullige is dat je daar bij veel fabrikanten extra voor betaalt (100 euro voor een stukje papier is niet vreemd). De goedkope duitse rommel krijg je nooit van je leven een Goca papiertje bij, die is er gewoon niet, dus je kan Jom, FK, TATechnics en consorten wel vergeten. Zit je meteen vast aan V-Maxx, KW (of dochtermerken als AP en Weitec, etc), Bilstein, Koni, etc etc. En dan moet je je papiertje nog… Dure geintjes…
En zo zijn er nog wel meer dingen. Zolang je er papieren bij hebt die in Belgie geldig zijn, krijg je het wel door de keuring.
Maja, bij een motorblok krijg je geen papieren ;) Dus dat kan je wel schudden.Ken (naja, groot woord, spreek em wel eens op een forum) iemand in Belgie met een Honda die dus ook van alles doet.
Schroefsetje, Camberverstelling, spoilertje, andere velgen, etc. Het lukt allemaal wel, maar je moet donders goed opletten dat je de juiste papieren hebt.14 januari 2013 om 18:00 #18095961maar zit er nu een belgisch kenteken op?
of is dat nog niet een volledig kenteken?ALs ie nu weer naar nederland gaat, krijgt ie dan weer een nederlands nieuw kenteken?
14 januari 2013 om 18:01 #18095962Hij staat uitgevoerd, maar is niet geimporteerd in belgie, volgens de advertentie.
Dikke kans dat iemand het al geprobeerd heeft en blijkt dat het niet lukt.14 januari 2013 om 18:03 #18095963ja met die papieren kan idd alles maar voor motorswap kan bijna niet volgens mij er kwam onlangs iemand die ik ken
bij me thuis met een oudere honda crx had er met veel geld een 2.4 vtec in gezet niet door de keuring te krijgen.
is verkocht kas en motor appart best wel zonde maarja niks aan te doen.14 januari 2013 om 18:05 #18095964@Fearless wrote:
maar zit er nu een belgisch kenteken op?
of is dat nog niet een volledig kenteken?ALs ie nu weer naar nederland gaat, krijgt ie dan weer een nederlands nieuw kenteken?
op foto staat er gwn nog het nederlands kenteken op
gekeurd krijgen in belgie lukt toch niet enzo lang de wagen niet gekeurd is kan je geen kenteken aanvragen hier.
14 januari 2013 om 18:06 #18095965@Fearless wrote:
maar zit er nu een belgisch kenteken op?
of is dat nog niet een volledig kenteken?ALs ie nu weer naar nederland gaat, krijgt ie dan weer een nederlands nieuw kenteken?
een auto blijft altijd het zelfde kenteken houden als hij weer ingevoerd wordt
zelfde als je een sloopauto weer aanmeld, krijg je ook het oude kenteken terug14 januari 2013 om 19:22 #18095966Op een foto van m zelf zit er al een ander kenteken op…of is dat zon 1dagsplaat?
14 januari 2013 om 19:23 #18095967Bouwjaar is 94 ding is ingevoerd in 99 of 2000 dacht ik
14 januari 2013 om 19:31 #18095968nee eendagsplaten bestaan niet alleen groene z of zed platen betergekend als garageplaten.
14 januari 2013 om 19:37 #18095969Wat is dat voor plaat die er op zijn fotos op zit? Witte plaat met letters/cijfers
14 januari 2013 om 19:39 #18095970geen idee denk gwn iets zelf gemaakt zeker geen officele belgishe plaat
14 januari 2013 om 19:40 #18095971Tijdelijke kentekens bestaan wel degelijk.
Werk er bijna dagelijks mee ;)14 januari 2013 om 19:46 #18095972@PyroNiels wrote:
Tijdelijke kentekens bestaan wel degelijk.
Werk er bijna dagelijks mee ;)in belgie ? en hoe zien die er dan uit heb ze nog nooit gezien hoor
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.